Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's van lightroom op dropbox

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's van lightroom op dropbox

    Hi,

    Mijn harde schijf op mijn lap top begint vol te raken. Is er iemand die zijn foto's plaatst in een dropbox account van 1TB, en zijn catalogus op zijn laptop houdt? Of ervaring heeft met een andere cloud service? Ik werk met een macbook pro late 2013 en lightroom 6.1.1.

    Alvast bedankt!
    Groeten,
    Steven
    Canon 70D met • EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM • EF-S 24mm f/2.8 STM • Canon 5D Mark iv met • EF 24-70mm f/2.8 usm II • EF 100mm f/2.8L Macro IS USM • EF 135mm f/2 L USM • EF 40mm f/2.8 STM • EF 70-200mm f/2.8 L ISII USM www.stevenlefebrefotografie.be

  • #2
    Re: Foto's van lightroom op dropbox

    Persoonlijk verkies ik een externe harde schijf voor mijn zware RAW-bestanden. Dropbox gebruik ik enkel als ik hier foto's wil plaatsen, maar ik meen te begrijpen dat als je een foto van de Dropbox folder op je Mac verwijdert, datzelfde bestand ook online verdwijnt, en dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn. Maar misschien zijn er Dropbox opties (of te betalen?) mogelijkheden die ik niet ken.

    Even mijn configuratie beschrijven (iMac met 1TB interne HD; in mijn signature meer uitleg). Gekoppeld (Thunderbolt) aan een 1TB externe HD (LaCie Quadra reeks). RAW-bestanden op extern, eveneens de bewerkte resultaten (PSD).
    Offline nog een externe HD of twee-drie (ik probeer de laatste jaren per jaar eentje bij te kopen). Daarop: offline backups van mijn externe HD, en een recente clone van mijn interne HD.
    WiFi netwerk verzorgd door een 3TB TimeCapsule, die niet alleen mijn interne HD backupt, maar ook die van mijn vrouw. Mijn vrouw werkt met een MacBookPro met een interne HD van 500GB. Daaraan is dus ook een externe HD gekoppeld, voor een soortgelijke opstelling (RAWs extern, JPGs intern).

    Ik zou nooit een Cloud service willen voor mijn zware RAW-bestanden.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Foto's van lightroom op dropbox

      Dag Steven,

      voor een externe backup is dat een goede keuze, maar niet om van te werken, kies dan eerder voor een NAS of externe schijf. Vergeet ook niet dat je veel data moet versluizen, je ISP is daar niet altijd even blij mee.
      Zelf werk ik vanaf een firewire schijf, die op haar beurt een backup heeft op een Synology ('ergens' in huis, niet evident en dus minder kans op gestolen worden). Die Synology wordt dan weer in the cloud gedupliceerd, en ze kunnen me dus alleen de hardware komen halen.
      Oh ja, en ik heb een time Capsule ook.

      PS: ben net bestolen, maar ik ben niets kwijt, alleen materiaal. Wel balen natuurlijk, nu wachten tot de verzekering over de drempel wil komen.
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Re: Foto's van lightroom op dropbox

        Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
        Dag Steven,

        voor een externe backup is dat een goede keuze, maar niet om van te werken, kies dan eerder voor een NAS of externe schijf. Vergeet ook niet dat je veel data moet versluizen, je ISP is daar niet altijd even blij mee.
        Zelf werk ik vanaf een firewire schijf, die op haar beurt een backup heeft op een Synology ('ergens' in huis, niet evident en dus minder kans op gestolen worden). Die Synology wordt dan weer in the cloud gedupliceerd, en ze kunnen me dus alleen de hardware komen halen.
        Oh ja, en ik heb een time Capsule ook.

        PS: ben net bestolen, maar ik ben niets kwijt, alleen materiaal. Wel balen natuurlijk, nu wachten tot de verzekering over de drempel wil komen.
        Zou ik het kunnen redden met een western digital USB 3 schijf, en eventueel een time capsule? Of zou ik beter gaan voor een thunderbolt schijf zoals deze http://www.hardeschijfstore.be/produ...lt-2-3-tb.html in plaats van de western digital externe schijf? Ik heb geen verstand van een NAS, vandaar.
        Canon 70D met • EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM • EF-S 24mm f/2.8 STM • Canon 5D Mark iv met • EF 24-70mm f/2.8 usm II • EF 100mm f/2.8L Macro IS USM • EF 135mm f/2 L USM • EF 40mm f/2.8 STM • EF 70-200mm f/2.8 L ISII USM www.stevenlefebrefotografie.be

        Comment


        • #5
          Re: Foto's van lightroom op dropbox

          Daarmee zal dat zeker gaan. Het verschil in snelheid ga je niet merken, tenzij je grote directories verhuist.
          Voor gewoon LR-gebruik is dat zeker te doen.
          ...leeg...

          Comment


          • #6
            Re: Foto's van lightroom op dropbox

            Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
            .... Die Synology wordt dan weer in the cloud gedupliceerd, en ze kunnen me dus alleen de hardware komen halen....
            Welke service gebruik je om die Synology te dupliceren?

            Ik maak momenteel regelmatig een backup van mijn NAS naar een externe HD die ik op een andere locatie leg, maar replicatie naar de cloud lijkt me net iets makkelijker.
            Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
            Website - 500px - Instagram

            Comment


            • #7
              Re: Foto's van lightroom op dropbox

              Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
              Welke service gebruik je om die Synology te dupliceren?
              Daar ben ik mee gestopt wegens onwerkbaar. :-/ Veel te traag, en het vreet aan je up en downloadlimiet.
              ...leeg...

              Comment

              Working...
              X