Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon transmitter ST-E3-RT

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon transmitter ST-E3-RT

    Weet er iemand of je met de canon transmitter ST-E3-RT een canon speedlite ex 600 radiografisch aansturen en tegelijkertijd een speelte 580ex infrarood aansturen vanop afstand.Benieuwd wie hier een antwoord op heeft?
    Alvast bedankt voor de reactie!
    Grt

  • #2
    Re: Canon transmitter ST-E3-RT

    Heb je gwoon de prodiktomschrijving op de Canonwebsite gelezen? Die is er vrijduidelijk over en de beste bron.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Canon transmitter ST-E3-RT

      Ik dacht van niet, maar ben niet 100% zeker. Ben zowieso geen fan van infrarood, is meestal niet zo betrouwbaar, zeker met daglicht, flash master en slave moeten elkaar kunnen zien, ....
      Waarom niet ineens gaan naar een degelijke radiogestuurde oplossing, dat tevens nog een stuk goedkoper is : http://stores.ebay.com/hkyongnuophot...=p4634.c0.m322
      Links bovenaan staat de YN-622C-TX met 2 transceivers. Ik gebruik de YN-622C al een hele tijd, en ben daar heel tevreden over. Voordeel tov de ST-E3-RT
      - goedkoper
      - betrouwbaarder : volledig radiogestuurd
      - modelling light (of AF-assist beam) : niet aanwezig op de de ST-E3-RT
      - 2nd curtain sync : niet aanwezig op de de ST-E3-RT
      - Je kan op afstand per groep ook de zoomfactor instellen : niet aanwezig op de ST-E3-RT

      Ik ben in elk geval tevreden van de YN-622C, en ben daar niet alleen in. Kijk anders ook maar eens op Amazon naar de gebruikerservaringen. Ik gebruik deze met 1 Canon 600ex-RT en 2 430ex-II en vind deze gebruiksvriendelijk en heel betrouwbaar.
      Last edited by stapperke; 4 november 2015, 22:22.
      Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

      Comment


      • #4
        Re: Canon transmitter ST-E3-RT

        De 580EX kan je niet aansturen met de ST-E3-RT, de 580 is infrarood gestuurd. Je kan dit omzeilen door een ontvanger onder de 580 te zetten, nl de YONGNUO YN-E3-RX E-TTL, dit neemt de radiosignalen over van de ST-E3-RT. Te vinden op e-bay, prijs ongeveer 40 euro.
        Ik gebruik 2 yongnuo 600RT en een 580EX met de YN-E3-RX. werk perfect. Werkt misschien ook voor de 430EX, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
        Sony A7III & Sony A7 RIII
        Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

        Comment

        Working...
        X