Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke soort belichting?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke soort belichting?

    Als je nu dergelijke foto's wil bereiken wat voor soort belichting is hier gebruikt (softboxes of iets anders)?
    Of is dit puur nabewerking?


  • #2
    Re: Welke soort belichting?

    het heeft totaal geen zin om twee topics te starten met een en dezelfde vraag....

    Comment


    • #3
      Re: Welke soort belichting?

      Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
      het heeft totaal geen zin om twee topics te starten met een en dezelfde vraag....
      Is nu over belichting. Niet meer over objectief.

      Comment


      • #4
        Re: Welke soort belichting?

        en wat is dit dan??? Naar mijn leesvaardigheid is daar dezelfde vraag gesteld....

        Comment


        • #5
          Re: Welke soort belichting?

          Belichting leest zeer eenvoudig in die opname.
          Is waarschijnlijk een reportageflits met een modifier op die hij gewoon wat boven zijn camera houd. (zie schaduw onder kin, schaduw achter been)
          De rest is bewerking.

          Comment


          • #6
            Re: Welke soort belichting?

            Zou mij niet verbazen moest dit bare bulb zijn voortgaande op de slagschaduw.... Hard licht in ieder geval.
            Recht toe-recht aan vermoed ik.
            Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

            Comment


            • #7
              Re: Welke soort belichting?

              Ik zie in haar oog de weerspiegeling van een rechthoekige softbox. Haar rechteroog, links oog op de foto.

              Comment


              • #8
                Re: Welke soort belichting?

                Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                Ik zie in haar oog de weerspiegeling van een rechthoekige softbox. Haar rechteroog, links oog op de foto.
                Dan is het zo'n klein gevalletje geweest van bijv Lumiquest. Het is in ieder geval een kleine lichtbron geweest.
                D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                Comment


                • #9
                  Re: Welke soort belichting?

                  Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                  Dan is het zo'n klein gevalletje geweest van bijv Lumiquest. Het is in ieder geval een kleine lichtbron geweest.
                  tis met een honingraat voorzetstuk op een flitser rechtsboven gemaakt.
                  YMMV
                  Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke soort belichting?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                    tis met een honingraat voorzetstuk op een flitser rechtsboven gemaakt.
                    YMMV
                    Omdat?
                    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke soort belichting?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke soort belichting?

                        Een grid er op? ik denk het niet. Het licht zou veel harder afvallen naast het model.
                        Ik denk eerder zo een minisoftboxje. zoiets http://www.benl.ebay.be/itm/Diffusor...cAAOxyNo9SqGsS
                        Veel groter zal het zeker niet zijn, het licht is te hard daarvoor. Maar ook niet hard genoeg om barebulp te zijn. Dan zou de schaduw achter het been harder aftekenen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke soort belichting?

                          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                          Een grid er op? ik denk het niet. Het licht zou veel harder afvallen naast het model.
                          Ik denk eerder zo een minisoftboxje. zoiets http://www.benl.ebay.be/itm/Diffusor...cAAOxyNo9SqGsS
                          Veel groter zal het zeker niet zijn, het licht is te hard daarvoor. Maar ook niet hard genoeg om barebulp te zijn. Dan zou de schaduw achter het been harder aftekenen.
                          mee eens!
                          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                          Comment

                          Working...
                          X