Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Enkelband

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Enkelband

    Heb tijdens veldritten al gezien dat renners een enkelband dragen. Reden?????
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

  • #2
    Re: Enkelband

    Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
    Heb tijdens veldritten al gezien dat renners een enkelband dragen. Reden?????
    Ze staan op elektronisch toezicht?

    Comment


    • #3
      Re: Enkelband

      Tijd opname chip zoals alle renners.

      Comment


      • #4
        Re: Enkelband

        Die da in de bak zitten mogen eens gaan sporten?

        Comment


        • #5
          Re: Enkelband

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Tijd opname chip zoals alle renners.
          Natuurlijk, vooral in cyclo cross waar ze in sommige crossen elke ronde van fiets wisselen.
          Anders zouden ze AL die fietsen van een transponder moeten voorzien en hebben ze er twee of drie keer zoveel nodig.
          In sommige loopwedstrijden krijg je ook al zo iets mee dat je dan ergens aan je kledij moet bevestigen.

          Comment


          • #6
            Re: Enkelband

            Ik denk niet dat ze op een fietske van 25000 euro nog 50 euro gaan bezuinigen op een transponder.
            Mijn vermoeden is dat er met de zender ook ander zaken meegegeven worden zoals bv hartslag, etc... En dat kan dan enkel vanop de renner.
            Het is maar wat los denken hoor.

            Comment


            • #7
              Re: Enkelband

              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
              Ik denk niet dat ze op een fietske van 25000 euro nog 50 euro gaan bezuinigen op een transponder.
              Mijn vermoeden is dat er met de zender ook ander zaken meegegeven worden zoals bv hartslag, etc... En dat kan dan enkel vanop de renner.
              Het is maar wat los denken hoor.
              Ik dacht eerder aan een transponder die door de organisatie wordt aangeboden om zodoende makkelijk de uitslag, rondetijden, aantal afgelegde rondes per renner, tijdverschillen enz te kunnen aanbieden aan de TV kijkers.
              En ik dit geval, zal de organisatie wel liever30 transponders ter beschikking stellen ipv 100 denk ik.
              Maar ik zit niet in een dergelijke organisatie, dus ik zal het wel verkeerd voor hebben.

              Comment


              • #8
                Re: Enkelband

                Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                Ik denk niet dat ze op een fietske van 25000 euro nog 50 euro gaan bezuinigen op een transponder.
                Mijn vermoeden is dat er met de zender ook ander zaken meegegeven worden zoals bv hartslag, etc... En dat kan dan enkel vanop de renner.
                Het is maar wat los denken hoor.
                Het is niet de renner of de ploeg die de transponders moeten voorzien
                het is de organisatie die de transponders moet voorzien
                En is is veel makkelijker kwestie de software om de transponder bij de renner te voorzien dan bij de meerdere fietsen van de renner
                Anders moet de software rekening houden met hoeveel keer dat fiets x en fiets y over de streep komt en bij de tussen meetpunten
                De hartslag wordt niet via die transponder doorgegeven.

                Comment


                • #9
                  Re: Enkelband

                  De vraag werd ook gesteld en beantwoord in de Primo van deze week.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Enkelband

                    Ik zal morgen eens kijken of ze hier op de Kievitsheide ook met een enkelband rondrijden.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Enkelband

                      Ze dragen dit :





                      Bij de KBWK en de regiobonden zijn ze vergeten om te zeggen waar veldrijders het moeten ' monteren ', gelukkig zoals wel vaker geeft de KNWB wel uitsluitsel :

                      Comment


                      • #12
                        Re: Enkelband

                        Toch wel raar, chips met een beperkte levensduur, waarvan ze de levensduur toch kunnen verlengen als je er maar voor betaalt...
                        In de duurdere hebben ze misschien een lithiumbatterijtje zitten dat pakweg 1-2 euro kost en dat dan 5 jaar meegaat, in de goedkopere hebben ze dan een alkaline knoopcelletje van 20-30 cent zitten dat het maar één jaar uithoudt?
                        De chip zelf zal wel dezelfde zijn.

                        Maar omdat het allemaal vanuit de wielerbond geregeld is zal er geen andere mogelijkheid zijn, zonder alternatief kunnen zij dan ook de prijs bepalen.
                        Het moet natuurlijk wel compatibel zijn met de registratieapparatuur, en dan is het handig dat alles van hetzelfde bedrijf komt.

                        Het lijkt een beetje op de bandenspanningssensors in autobanden, maar daar zit standaard al een batterijtje in dat 5 jaar meegaat (of langer als je geluk hebt).
                        Die bandenspanningssensors kosten 25-40 euro per stuk zonder montage (naargelang waar je die koopt of laat monteren).
                        Last edited by Black B@ndit; 6 november 2015, 13:26.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Enkelband

                          Bedankt voor jullie uitleg.
                          Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Enkelband

                            De batterijen zijn dezelfde, er zit een beperking op de chip en die dien je jaarlijks, tweejaarlijks of vijfjaarlijks online te verlengen via het bijgeleverde software programma.

                            Wel Windows only software.

                            Comment

                            Working...
                            X