Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 10 upgrade kotje verwijderen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Windows 10 upgrade kotje verwijderen?

    Ik heb een windows 8.1 en die werkt perfect en dat wil ik zo houden.
    Tijdens de zomer heeft mickysoft een update naar iedereen geduwd om windows 10 te "reserveren".
    Daar was eenvoudig van af te geraken door het proces GWX te killen en de update KB 3035583 ongedaan te maken en op hidden te zetten.

    Dat is allemaal goed gegaan....

    Recent heeft mickysoft de update KB 3035583 echter opnieuw uitgerold maar deze keer met de markering "verplicht te instaleren" waardoor de update zich toch opnieuw geinstaleerd heeft maar deze keer dieper in het systeem.

    Nu geraak ik echter er niet meer van af en blijft dat storende "kotje" in mijn tray naast de klok hangen.

    Het verwijderen van KB 3035583 heeft geen zin, GWX proces komt bij elke reboot terug.

    Ik wil windows 10 NIET voor alle duidelijkheid! Ook niet gratis!

    Iemand enig idee? Hints? Tips? Ervaringen?

  • #2
    Re: Windows 10 upgrade kotje verwijderen?

    Ik wil dat ook wel weten, ben het eveneens kotsbeu.

    Comment


    • #3
      Re: Windows 10 upgrade kotje verwijderen?

      En ik wil het na vijf maanden niet meer kwijt.
      Niet het kotje maar W10.

      Comment


      • #4
        Re: Windows 10 upgrade kotje verwijderen?

        Ben ook zeer tevreden over Windows 10. Maar elk zijn keuze natuurlijk.
        Misschien GWX Control Panel eens proberen:

        Rudi
        Last edited by rudimaes; 4 november 2015, 08:42.

        Comment


        • #5
          Re: Windows 10 upgrade kotje verwijderen?

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          En ik wil het na vijf maanden niet meer kwijt.
          Niet het kotje maar W10.
          Idem. Ik ervaar Win10 als wat Win8 had moeten zijn. Maar best dat er verschillende meningen zijn.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Windows 10 upgrade kotje verwijderen?

            Allé : vroeger wilden ze windows 8 niet, want de 7 was zoveel beter, en nu willen ze er niet meer vanaf ...
            Maar ik vrees dat Microsoft die windows 10 behoorlijk fel zal pushen.
            Ergens is het ook normaal : voor een softwarebedrijf is zo weinig mogelijk verschillende versies moeten onderhouden altijd interessant.

            Persoonlijk heb ik geen problemen met windows 10, zoals ik er ook geen had met windows 8.1.
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #7
              Re: Windows 10 upgrade kotje verwijderen?

              Ik heb ook geen probleem met Windows 10 maar ... op mijn werk staat mijn pc het niet toe om 10 te downloaden en zodus krijg ik dagelijks dat ondertussen irritant geworden schermpje bij opstarten pc.

              Comment


              • #8
                Re: Windows 10 upgrade kotje verwijderen?

                Windows 10 doet hier zijn werk ook prima, maar dat was eigenlijk ook al zo met Windows XP, 8.1 en 7.

                Voor Microsoft is het inderdaad goedkoper om beveiligingsupdates voor maar één besturingssysteem te moeten bijhouden dan voor een heleboel verschillende versies.
                Dat zal wel de voornaamste reden zijn geweest om Windows 10 gratis beschikbaar te maken voor alle pc's (vanaf Windows 7).
                Daardoor is het mogelijk dat de ondersteuning van oudere versies misschien eerder wordt stopgezet dan de periode dat die we hebben gekregen voor XP?


                Maar een computer op het werk, daarvoor gelden in de meeste bedrijven wel veel strengere regels dan voor een computer die je thuis gebruikt.
                Dan kan je daar ook niet zomaar een ander besturingssysteem op zetten...
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Windows 10 upgrade kotje verwijderen?

                  Ik heb methode 3 toegepast van onderstaande website en ben er voorlopig toch vanaf . Ondertussen al enkele keren als test herstart en blijft weg Hopelijk blijft het zo.



                  Mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Windows 10 upgrade kotje verwijderen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    En ik wil het na vijf maanden niet meer kwijt.
                    Niet het kotje maar W10.
                    volledig eens, Windows 10 Is zo veel beter..., maar inderdaad elk zijn keus .
                    Windows brengt altijd een goede en een slechte versie uit..
                    10goed
                    8/8.1 slecht
                    7 goed
                    vista slecht
                    xp goed
                    etc...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Windows 10 upgrade kotje verwijderen?

                      Alles hangt af op welke pc het geinstalleerd wordt. Mijn Dell inspiron 530 waar standaard windows Vista op stond werkt momenteel het beste met Windows 7. De pc is van december 2007 Heb het net eens nagekeken en wist niet dat hij al zo oud was. Op de site van Dell staat dat er geen drivers beschikbaar zijn voor windows 10. Dus als ik voor een upgrade kies, werken sommige functies, applicaties en aangesloten apparaten mogelijk niet zoals verwacht.

                      Dus in mijn geval is windows 7 de beste optie.

                      mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Windows 10 upgrade kotje verwijderen?

                        De update op hidden zetten is stap 1.
                        De 2de is je settings van de windowsupdates veranderen ipv van automatisch downloaden naar ik zoek zelf naar updates of mij eerst vragen.
                        Zo heb ik het gedaan en heb geen last meer.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Windows 10 upgrade kotje verwijderen?

                          Ja JPR, zo had ik het hier ook eerst gedaan en no problems.
                          Maar bij familie (oud naief mensen) was de tweede updateronde er in geslaagd zich dieper te nestelen en ik krijg het er niet meer uit met de "oude" methoden.
                          Vanwaar ik even de hulp inroep van de ervaringsdeskundigen hier.

                          Bedankt rudimaes en mir.
                          Ik laat binnenkort weten of het gelukt is.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Windows 10 upgrade kotje verwijderen?

                            Microsoft is flink bezig met het pushen van Windows 10. Eerder al werden installatie-bestanden ongevraagd gedownload en werd per ongeluk een vinkje gezet bij 'Bijwerken naar Windows 10'. Met veel goede wil zou je deze voorvallen nog onder de noemer 'incidenten' kunnen plaatsen, maar nu is het Microsoft echt menens om Windows 10 te promoten: binnenkort wordt Windows 10 een

                            Comment


                            • #15
                              Re: Windows 10 upgrade kotje verwijderen?



                              De blockwindows.bat haalt alle updates die in W7 en W8 geslopen zijn en met W10 te maken hebben eruit. DisableWifisense.reg maakt dat je wifi password niet meer wordt doorgestuurd. En hosts.bat voegt alle MS sites die telemetrie van W10 ontvangen aan je hosts file toe en blokkeert ze.

                              Comment

                              Working...
                              X