Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Party fotografie zonder externe flash

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Party fotografie zonder externe flash

    Ik hoop dat ik in het juiste forumgedeelte zit, maar vond het een beetje een lastige keuze tussen dit en Beginnershoek.

    Anyway,

    Ik ben een beginnende fotograaf en heb me een kit gekocht van Canon eos 700D en 2 kitlenzen. Ik ben gevraagd om donderdag te fotograferen op een studentenfuif in een donkere bunker van Fort VI in Wilrijk, beter gekend als "De Konijnenpijp". Ik wilde dit voor een uitdaging voor mezelf zeker wel aannemen, maar ben tot de conclusie gekomen dat ik geen externe flitser heb. Ik vroeg me af wat jullie aanraden om te doen. Er is een optie om flitsers te huren hier in Antwerpen, maar zij vragen 200 euro waarborg en die heb ik momenteel niet (AKA ik zit zonder geld). Ik was aan het denken om een diffuse te maken met dik papier (van die spiekpapiertjes voor presentaties etc) om de flash van de on-camera niet te scherp te maken.

    Wat denken jullie?
    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Party fotografie zonder externe flash

    Met de interne flitser kan ook. Bij party hoeft het niet soft te zijn. Meestal ga je toch met een trage sluiter werken. Is het licht wat hard dan beweeg je de kamera voor wat licht patronen en valt het harde licht minder op. Of die interne flits straf genoeg gaat zijn weet ik niet.
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Party fotografie zonder externe flash

      Een wit plastieken bekertje over de flitser zetten zal ook voor zachter flitslicht zorgen.

      Comment


      • #4
        Re: Party fotografie zonder externe flash

        Bedankt voor de reacties allebei. Het lijkt me inderdaad leuk om de flitser te gebruiken als "stilzetter" (goh al die Engelse termen van op internet die ik niet deftig kan vertalen) van het onderwerp van de foto en dan te bewegen met de camera voor effectjes. Ik zal een aantal foto's op het forum smijten na morgen. Alvast bedankt!

        Comment


        • #5
          Re: Party fotografie zonder externe flash

          Volgens mij ga je wel lelijke schaduwen krijgen onderaan de foto (een halve maan) bij een langere lens... (http://i.stack.imgur.com/wXZNU.jpg)

          Comment


          • #6
            Re: Party fotografie zonder externe flash

            Met een kit lens loop je dit risico amper. Moest je 200 euro hebben voor een waarborg kan je ook een niet merkgebonden flits kopen
            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

            Comment

            Working...
            X