Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet- opnemen via CI+ module

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet- opnemen via CI+ module

    Kaartje is nu geïnstalleerd, maar wat ik me afvraag: welke HD hang ik best aan mijn TV ?

    Eentje met een aparte voeding of kan de TV dat wel trekken ? ( ik zou een kleine laptop HD gebruiken )

    Want als ik eentje met een aparte voeding gebruik, moet die dan weer steeds in-en uitgeschakeld worden. Lijk me nogal omslachtig.

    Wie neemt er hier ook op via een externe HD ?
    Graag wat ervaringen, eventueel types.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Telenet- opnemen via CI+ module

    Hier werkt een Intel SSD schijf van 180 GB perfect zonder externe voeding op mijn Panasonic.

    Comment


    • #3
      Re: Telenet- opnemen via CI+ module

      Een USB-poort zal dat wel kunnen trekken. Een TV vandaag is eigenlijk een Linux-bak geworden (net zoals een bluray-speler bv.) en die USB-hardware zal echt wel voldoen aan de hardware-specificaties.

      Een SSD verbruikt minder, maar dat lijkt me wel verloren geld : een gewone harddisk is stukken goedkoper voor meer harddiskruimte.
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #4
        Re: Telenet- opnemen via CI+ module

        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Een USB-poort zal dat wel kunnen trekken. Een TV vandaag is eigenlijk een Linux-bak geworden (net zoals een bluray-speler bv.) en die USB-hardware zal echt wel voldoen aan de hardware-specificaties.

        Een SSD verbruikt minder, maar dat lijkt me wel verloren geld : een gewone harddisk is stukken goedkoper voor meer harddiskruimte.
        Welja dat dacht ik ook - 2.5" HDD schijfjes genoeg hier. Was alleen bang dat ik de TV naar de knoppen zou helpen als de USB-poorten dat niet kunnen trekken.
        Ik heb er nu een external enclosure aangehangen met een dubbele USB-connector, dus in de TV steken nu 2 USB-connectors.
        Schijfje lijkt toch goed te werken en de TV protesteert niet

        Enig idee wat er op een 500 GB schijf zou gaan ?

        Nu, het is me wél duidelijk dat de opnames aan de TV "verbonden" zijn.
        Maar ligt dat aan de TV of aan de CI+ kaart ?

        Stel dat ik mijn CI+ kaart in een andere TV steek, die OOK kan opnemen - en ik hang mijn HD daaraan ? Ook noppes ?
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Telenet- opnemen via CI+ module

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Welja dat dacht ik ook - 2.5" HDD schijfjes genoeg hier. Was alleen bang dat ik de TV naar de knoppen zou helpen als de USB-poorten dat niet kunnen trekken.
          Ik heb er nu een external enclosure aangehangen met een dubbele USB-connector, dus in de TV steken nu 2 USB-connectors.
          Schijfje lijkt toch goed te werken en de TV protesteert niet

          Enig idee wat er op een 500 GB schijf zou gaan ?

          Nu, het is me wél duidelijk dat de opnames aan de TV "verbonden" zijn.
          Maar ligt dat aan de TV of aan de CI+ kaart ?

          Stel dat ik mijn CI+ kaart in een andere TV steek, die OOK kan opnemen - en ik hang mijn HD daaraan ? Ook noppes ?
          Normaal moet dat met dat CI+ kaartje verbonden zijn. Dat zorgt voor het decoderen van het signaal. Dus in een andere TV zou het moeten werken als je dat kaartje gebruikt. Maar heb het wel nog nooit uitgetest (wegens gebrek aan zo'n kaartje).
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #6
            Re: Telenet- opnemen via CI+ module

            Nog een probleem: TV doorlussen via een AV-receiver...


            Het betreft een tweede TV, dus is wil géén extra digicorder huren, vandaar het kaartje en de mogelijkheid om op nemen.

            Maar ik zou deze TV ook willen aansluiten op een AV-installatie en het beeld dus door de AV-receiver willen doorlussen.

            Bij een digicorder werkt het zo (als ik het mij nog goed herinner )

            COAX naar DIGICORDER en vanuit de DIGICORDER naar een HDMI (AV-1,2,3, 4...) poort op de AV-RECEIVER.
            Dan van de AV-RECEIVER via HDMI OUT (ARC) naar de TV


            Maar bij een tweede TV met een kaartje, gaat de COAX direct in de TV.

            Zou het dan werken als ik vanop de TV een HDMI naar de AV-RECEIVER stuur en dan vanop de AV-RECEIVER via de HDMI OUT naar de HDMI ARC op de TV ???

            Of zie ik dat te simpel ?

            =========================================

            Mocht dat inderdaad niet gaan is een DIGIBOX wellicht het alternatief ?
            Maar kan je dan een DIGIBOX gebruiken, samen met een CI+ kaart ???

            ==========================================

            Schema:

            Last edited by Alfa Centauri; 4 november 2015, 17:16.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Telenet- opnemen via CI+ module

              Hoi,

              de HDMI poorten op je tv zijn ingangen.
              Bij een HDMI poort met ARC stuurt de tv het audio signaal wel terug naar de reciever, maar geen video.

              mvg
              nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

              Comment


              • #8
                Re: Telenet- opnemen via CI+ module

                1. waarom zou je een digicorder combineren met een CI kaartje? Dat is dubbelop, en je zal slechts één van de 2 gebruiken.

                2. Best geen 2 HDMI kabels van je TV naar je receiver.
                Gebruik inderdaad die ARC (audio return channel), en dat zal wel werken.

                Indien je TV geen ARC heeft heb je misschien een optische output of een gewone cinch output. Die kan je dan eventueel met je TV verbinden.

                Comment


                • #9
                  Re: Telenet- opnemen via CI+ module

                  Ah, ik dacht dat zo'n arc net beeld én klank was...
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telenet- opnemen via CI+ module

                    Ik weet dat ik dan met 2 decoders zit, maar...

                    1) Ik wil het beeld door mijn AV versterker laten lopen; die doet ook aan beeldprocessing.
                    Dus digicorder of digicorder nodig....
                    Digibox kan je voor 99 euro aankopen. Dat is 2 jaar huur voor dat ding.
                    En ze verzekeren compatibiliteit gedurende 5 jaar.

                    2) De CI kaart heb ik gekocht om te kunnen opnemen, want digicorder huren wil ik niet, en via een Digibox kan je niet opnemen.
                    Last edited by Alfa Centauri; 5 november 2015, 09:15.
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telenet- opnemen via CI+ module

                      Welke beeldprocessing doet je receiver wat je TV niet kan?
                      Ik neem aan dat je een HD TV hebt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telenet- opnemen via CI+ module

                        Het hangt er vanaf hoe oud je tv is, maar de huidige 4K TV's hebben echt een heel goeie beeldprocessing.
                        We hebben onlangs een Sony 4K TV gekocht (55") en ik moet zeggen dat zelfs een oude DVD een behoorlijk beeld oplevert. Uiteraard niet te vergelijken met wat een bluray of echte 4K content je geeft, maar ik sta toch behoorlijk verbaasd van de kwaliteit.
                        Maar ik heb ook behoorlijke twijfels dat een AV versterker het beter zal doen...
                        Groeten,

                        Polleke

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telenet- opnemen via CI+ module

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                          1) Ik wil het beeld door mijn AV versterker laten lopen; die doet ook aan beeldprocessing.
                          Marc,
                          We zitten met ongeveer hetzelfde materiaal buiten enkele versienummers.
                          Beeld van TV is via CI+ zeer goed.
                          Met een Digibox en AV is dat zeker niet beter, integendeel.

                          Ben je trouwens zeker dat uw AV iets verandert aan een digitaal signaal?

                          Ik denk dat je overbodige investeringen gaat doen.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telenet- opnemen via CI+ module

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Marc,
                            We zitten met ongeveer hetzelfde materiaal buiten enkele versienummers.
                            Beeld van TV is via CI+ zeer goed.
                            Met een Digibox en AV is dat zeker niet beter, integendeel.

                            Ben je trouwens zeker dat uw AV iets verandert aan een digitaal signaal?

                            Ik denk dat je overbodige investeringen gaat doen.
                            Freddy,

                            Eerst iets verduidelijken: het gaat hier om een tweede TV, en dus niet over de Samsung die wij "gelijk" hebben


                            Vandaag naar Telenet geweest.
                            Man, wat een onprofessioneel gedrag.....

                            1) Probleem 1: Mevrouw, ik heb sinds kort een CI+ kaart voor een tweede TV. De Coax wordt dus doorgelust naar een andere kamer.
                            Perfect beeld op alle zenders, behalve Eén, Canvas, Ketnet. ( blokjes )
                            Ja mijnheer, maar dan moet je op dat ogenblik naar de technische dienst bellen.
                            OK, daar kan ik nog inkomen, maar dan gaan ze het wellicht wijten aan een slechte Coax.
                            Maar KAN het signaal dan op drie zenders slecht zijn en op de rest perfect ?????

                            2) De PCMCIA-adapter waar de CI+ kaart in zit plugt helemaal niet stevig in de TV waardoor deze soms los komt en het signaal volledig weg is.

                            Ja maar, zit ze er niet averecht in ? Hebt ge het boekske goed gelezen ? Alle stappen gevolgd ?
                            Wacht, ik zal es in het boekske kijken. ( dan krijg ik het al.... )

                            3) Probleem met de AV versterker uitgelegd: Ja, dat is eigenlijk OOK iets voor de technische dienst.

                            Ja maar mevrouw, is hier nu werkelijk niemand die enige raad kan geven ?
                            Mevrouw: ja, hier zijn wel een paar mannen, maar die zijn nu in middagpauze....( doet dan uwe winkel toe als ge toch geen service kunt geven denk ik )

                            4) Domme vraag ( had ik kunnen proberen, maar nu ik daar was vroeg ik het effe ): Mag ik mijn TV uitschakelen als ik een opname maak via de CI+ kaart ?

                            Mijnheer, ge kunt aléén opnemen met een DIGICORDER !
                            (Jeezes !!!! ) Nee, Mevrouw, als ik een HD aan mijn TV aansluit kan ik opnemen.
                            Mevrouw weer in haar boekske en daarna op hare computer aan het lezen......

                            Mevrouw: Ja, da's een goeie vraag, eigenlijk is dat OOK iets voor de technische dienst.

                            5) Dan probeert Mevrouw ons nog een GSM abbo aan te smeren, en daarna heb ik even slim als tevoren de winkel verlaten.

                            ================================================== =============================

                            Nota: een paar dagen vroeger had ik wél iemand in de telenetshop die perfect op de hoogte was....
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telenet- opnemen via CI+ module

                              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              Het hangt er vanaf hoe oud je tv is, maar de huidige 4K TV's hebben echt een heel goeie beeldprocessing.
                              We hebben onlangs een Sony 4K TV gekocht (55") en ik moet zeggen dat zelfs een oude DVD een behoorlijk beeld oplevert. Uiteraard niet te vergelijken met wat een bluray of echte 4K content je geeft, maar ik sta toch behoorlijk verbaasd van de kwaliteit.
                              Maar ik heb ook behoorlijke twijfels dat een AV versterker het beter zal doen...
                              CI+ module geeft werkelijk schitterend beeld en ik heb niks te klagen.

                              Maar wat met Dvd's of erger nog, VHS-opnames die ik overgezet heb naar DVD of een ander digitaal formaat.
                              Zou de AV-receiver die niet "opsmukken" ?
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment

                              Working...
                              X