Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Powershot G5X of Fuji X100S???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Powershot G5X of Fuji X100S???

    Ik ben na een lange pauze weer begonnen met fotografie en dan met name in straatfotografie.

    Begon met mijn laatste camera een Canon Powershot S100 ultra compact. Op zich prima, maar ik mis de snelheid en dat de camera altijd aan kan blijven staan. Ook de zoeker mis ik nu en op straat lijk ik meer een weirdo dan een fotograaf.

    Heb vandaag een oudere Canon Powershot G10 weer afgestoft. Wel beter, qua werken, maar niet qua beeldkwaliteit. Hierin mis ik de lage F over het zoombereik, maar ook het lage bruikbare RAW ruisniveau.

    Welke camera zou beter zijn? Canon Powershot G5X of de Fujifilm X100S (T). Of wellicht nog een andere camera.
    Het is voor mij erg belangrijk dat de aan kan blijven staan, zonder dat het veel accu nodig heeft.
    Maar ook snelheid, om 2 foto's achter elkaar te maken (opslag is RAW + JPG).
    Natuurlijk de basis zoals snelle focus, zoeker, instellingen.
    Last edited by gdfotografie; 3 november 2015, 12:59.
    Straatfotografie
    https://gertjandubbeld.wordpress.com
    Fujifilm X100S, Nikon D80, Canon Powershot G10, Canon Powershot S100

  • #2
    Re: Canon Powershot G5X of Fuji X100S???

    Oorspronkelijk geplaatst door gdfotografie Bekijk bericht
    Ik ben na een lange pauze weer begonnen met fotografie en dan met name in straatfotografie.

    Begon met mijn laatste camera een Canon Powershot S100 ultra compact. Op zich prima, maar ik mis de snelheid en dat de camera altijd aan kan blijven staan. Ook de zoeker mis ik nu en op straat lijk ik meer een weirdo dan een fotograaf.

    Heb vandaag een oudere Canon Powershot G10 weer afgestoft. Wel beter, qua werken, maar niet qua beeldkwaliteit. Hierin mis ik de lage F over het zoombereik, maar ook het lage bruikbare RAW ruisniveau.

    Welke camera zou beter zijn? Canon Powershot G5X of de Fujifilm X100S (T). Of wellicht nog een andere camera.
    Het is voor mij erg belangrijk dat de aan kan blijven staan, zonder dat het veel accu nodig heeft.
    Maar ook snelheid, om 2 foto's achter elkaar te maken (opslag is RAW + JPG).
    Natuurlijk de basis zoals snelle focus, zoeker, instellingen.
    De Canon G5X is een goede camera, maar wel trager dan volgende toestellen: Panasonic LX100 (11fps), de Sony RX100 III (10fps) en RX100 IV (16fps)
    De Fuji X100S is van heel goede kwaliteit, maar geen zoomlens (indien je dat nodig zou hebben)

    Rudi

    Comment


    • #3
      Re: Canon Powershot G5X of Fuji X100S???

      Vergeet ook zeker de panasonic gx7 of 8 niet, ziet er ook goed straatmateriaal uit (ben ook da aant zoeken in die richting)

      Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment

      Working...
      X