Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vogel fotografie met canon 70D in combi Tamron 150/600mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vogel fotografie met canon 70D in combi Tamron 150/600mm

    Aan alle Bdr's die hierop een zinvol reply kunnen geven alvast bedankt.(elke reply is leerzaam uiteraard)

    Kan ik via jullie aan de gepaste instellingen geraken om met deze combinatie aan vogelfotografie te doen.Daar ik al redelijk wat beelden heb gemaakt vind en denk ik dat er meer in zit om met deze combi te maken.Graag jullie deskundig advies
    daar ze spreken van toestel op al servo zetten de één doet het zo de andere al focus andersom one shot of dergelijke.
    mvg Ysvogel

  • #2
    Re: vogel fotografie met canon 70D in combi Tamron 150/600mm

    Eén ding staat vast: best niet onder f/8 gaan.

    Voor de AF: de drie methodes zijn bruikbaar, je moet zelf eens oefenen. Zelf gebruik ik meestal AI focus en trek de meeste foto's op tragere en stilstaande momenten (eten, drinken, duiken, rusten). In de vlucht is het moeilijker en vooral, na een tijdje begint de combinatie Canon 6D + Tamron 150-600 ferm door te wegen.
    Heb dan ook meestal mijn statief bij waarbij ik alles een beetje loszet om te kunnen volgen.
    Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

    Comment


    • #3
      Re: vogel fotografie met canon 70D in combi Tamron 150/600mm

      Zoals hierboven reeds aangegeven presteert de lens op z'n best vanaf f7,1 - f8

      ai servo is de beste instelling om vogels in de vlucht of in beweging vast te leggen.
      Eigenlijk staat bij mij de camera steeds op ai servo, zelfs bij stilstaande/zittende vogels en dieren
      Da's mijn persoonlijke ondervinding natuurlijk, maar ieder heeft z'n manier van werken.

      Maar laat ons anders eens een voorbeeld zien van een bepaalde opname, zeker de exif gegevens erbij vermelden.
      Op die manier kan er dan gezien worden wat er eventueel beter kan

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: vogel fotografie met canon 70D in combi Tamron 150/600mm

        Mijn camera staat ook steeds op servo aangezien vogels nooit stilzitten en de scherptediepte op 600mm eerder beperkt is. Ik heb de bediening wel aangepast: focussen doe ik met de af-on knop en de ontspanknop gebruik ik enkel voor de lichtmeting en de sluiter te ontspannen. Handig om alsnog de compositie te bepalen. Ik doe het zo al jaren en voor mij werkt deze methode het best. Zeker het proberen waard. Meestal staat mijn camera op de manuele stand omdat ik dan op alles voorbereid ben en het altijd juist is. Zeker bij watervogels met de reflecties van het licht op het wateroppervlak. Enkel als ik snel moet wisselen tussen licht en schaduw of als ik verwacht een snellere sluitertijd nodig te hebben zet ik hem diafragmavoorkeuze. Lichte tonen prioriteit is soms ook handig naargelang het onderwerp. Dat is het zo'n beetje qua instellingen bij mij.

        Comment

        Working...
        X