Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera is voor mij het meest geschikt?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera is voor mij het meest geschikt?

    Hoi,

    Ik ben een beginner op vlak van fotografie. Ik wil na mijn beginnerscursusje graag verder experimenteren en leuke, originele foto's maken die kwalitatief goed zijn.
    Ik ben dus op zoek naar een camera die voor mij geschikt is. Ik ben er nog niet uit of ik een systeem of een spiegelreflex wil, dus je mag beide aan- of afraden.

    Wat fotografeer ik graag:
    - natuur (landschappen en close-ups/macro)
    - mijn huisdieren in volle actie
    - dingen die je standaard fotografeert als je op reis bent (mooie gebouwen, leuke dingen die je tegenkomt, mensen...)

    Ik zou graag een niet te zware camera hebben die handig is om mee te nemen.

    Qua objectieven: ik zou graag 1 objectief hebben die wel een stukje kan zoomen, maar die ook wat macro kan. (Of een objectief waar een "macro-voorzet" op kan?)
    Ik heb geen geld om meteen in veel objectieven te investeren, en het lijkt me handiger om te starten met 1 objectief. Zo kan ik later uitbreiden als ik zeker weet welke kant ik nog wil opgaan.

    Heeft er iemand advies voor mij? Dit mogen zowel af- als aanraders zijn.

    Thanks!
    Jenna

  • #2
    Re: Welke camera is voor mij het meest geschikt?

    Een goede bridge is ook uitstekend om je kunsten uit te proberen.
    De Panasonic FZ1000 is een heel goede camera, met een lichtsterke
    Leica zoomlens (25-400mm eq. F2.8-F4)
    Maar als je het maximum budget kan laten weten, dan kunnen toestellen
    worden aangeraden die daarbinnen passen.
    Rudi

    Comment


    • #3
      Re: Welke camera is voor mij het meest geschikt?

      Een bridge wil ik liever niet.
      Het is echt de bedoeling dat ik objectieven kan wisselen in de toekomst, zonder meteen een nieuwe camera te moeten aanschaffen.