Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Subaru Legacy 2006 model

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Subaru Legacy 2006 model

    Iemand ervaring met bovengenoemd model?
    Ik woon in Noorwegen en in de winter en lente is het soms moeilijk om het boerderijweggetje op te rijden richting de hoofdweg owv sneeuw en ijs (zelfs met spijkerbanden). Daarom nu aan het kijken naar een 4-wiel aandrijving. Na wat rondkijken kwam ik een subaru legacy tegen, 2006 model 2l Benzine. 230000km op de teller, motor, koppeling en homokineet vooraan zijn vervangen op 160000km. Voor de rest de nodige servicebeurten gehad.

    Zijn dit betrouwbare wagens? Andere gekende gebreken bij dit model waar ik op moet letten?
    Ik kom nu van een vw passat en ik vond die nogal laag tegen de grond zitten: in- en uitstappen was bijna zoals in een sportwagen. Hoe is dit bij een legacy?

    Andere info en ervaringen hierover zijn ook welkom.

    Groeten
    Jelle
    Flickr

  • #2
    Re: Subaru Legacy 2006 model

    Het enige wat ik zeker weet is dat Subaru bij de meest bedrijfszekere wagens horen.
    Het hangt er vanaf welke transmissie die wagen heeft (automaat of handgeschakeld) om te weten welke 4x4 er onder zit.
    Maar ook het 4x4 systeem van Subaru hoort bij de besten.
    Dat de motor al op 160000 vervangen is doet me toch twijfelen aan die auto waarvan je melding maakt......... Die motoren gaan veel langer mee......
    Zelfs de homokineten zijn nogal vroeg vervangen.
    Ofwel is die wagen heel ruw behandeld geweest.
    Ofwel klopt er het een en ander niet met de km. standen...... Vermoed ik.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: Subaru Legacy 2006 model

      Het is een manuele versnellingsbak.
      Ik heb die vraag over de nieuwe motor ook gesteld aan de eigenaar, wacht nog op antwoord. Ben ook benieuwd naar de reden.
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Subaru Legacy 2006 model

        Oorspronkelijk geplaatst door jhoub Bekijk bericht
        Het is een manuele versnellingsbak.
        Dan heeft die vermoedelijk hoge en lage gearing. (veldvitessen.... ) Dat is uitstekend voor moeilijk terrein.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: Subaru Legacy 2006 model

          Inderdaad een high en low gear.
          Ik heb ondertussen antwoord gekregen ivm die motor. Die zou gewisseld zijn owv een te hoog olieverbruik. Nu met de nieuwe motor verbruikt die geen olie meer.
          Heb nu een testrit gepland voor vrijdag.
          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Subaru Legacy 2006 model

            Een vraag voor Geert !
            Last edited by enero; 1 november 2015, 20:25.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: Subaru Legacy 2006 model

              "motor, koppeling en homokineet vooraan zijn vervangen op 160000km"
              "Zijn dit betrouwbare wagens?" ---> wat vindt je zelf?

              Comment


              • #8
                Re: Subaru Legacy 2006 model

                Dat van de motor vond ik raar maar daar heb ik nu de reden voor gekregen (zie hierboven). Dat een koppeling moet vervangen wordt op 160k lijkt me niet echt abnormaal(?) en de homokineet, in België gaan die inderdaad een heel autoleven mee over het algemeen maar hier in Noorwegen slijten zo'n dingen een stuk sneller. Meer grindwegen, grind op de weg in de winter ipv zout, sneeuw/ijs,...
                Dat lijken me dus geen abnormale slijtages maar wilde toch wat extra input hebben, vandaar mijn vraag. Het feit dat deze zaken reeds vervangen zijn (toch bij de meest prijzige dingen om te vervangen), stemt me eerder gerust dan ongerust.
                Of zie ik dat fout?
                Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Subaru Legacy 2006 model

                  Dat de motor zodanig veel olie verbruikt aan 160.000 dat die moet vervangen worden doet me toch twijfelen aan die auto.
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Subaru Legacy 2006 model

                    Hier nu mijn zesde Subaru, bij geen enkele van mijn vorige is er ooit maar enig probleem geweest,
                    homokineten die kapot gaan, is gewoon door gebrekkig onderhoud, en niet nakijken van de rubberen
                    balgen, dat is bij andere wagens niet anders.
                    Hier kon ik gemakkelijk mijn wagens volgen, want telkens gingen deze na vier jaar naar mijn schoonbroer
                    die er dan op zijn beurt ook nog eens vier jaar mee reed, geen enkele is er met minder dan 400.000 Km
                    weg gegaan, en nooit geen abnormale kosten en zeker geen olieverbruik.
                    Enige niet slijtstuk dat ooit is vervangen geweest is een waterpomp op mijn Legasy.
                    Mijn Legacy was wel een stuk lager qua grondspeling dan mijn outback en Forester, nu een XV met ook 22 cm grondspeling.
                    Als je bij Subaru aan 160.000 Km een motor moet vervangen, is dat toch iets dat niet klopt, ofwel is deze
                    deftig misbruikt geweest, ofwel is het dikke pech, maar totaal niet normaal.
                    Zes jaar terug kocht ik mij een nieuwe Mercedes C 220 cdi, ook niet slecht, maar kon niet tippen aan onze
                    Subaru's die we hebben gehad.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Subaru Legacy 2006 model

                      De subaru garage heeft die motor gratis vervangen buiten de garantie periode. Het was een gekend probleem bij sommige modellen. Er is blijkbaar een soortgelijk geval geweest met sommige outbacks, legacys en foresters in 2012-2013.
                      Ik ga zien wat de testrit geeft op vrijdag maar ik laat me voorlopig niet afschrikken door de vervangen motor. Wagen komt met een volledig ingevuld service boek.
                      Zal diezelfde dag nog een outback en een saab95 testen.
                      Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Subaru Legacy 2006 model

                        Koppeling en homokineten vervangen is redelijk normaal. Koppeling als er slecht met de auto gereden is (altijd voet op de koppeling gehouden of zo...), homokineten bij gebrekkig onderhoud of veel zand/modderwegen.

                        Op mijn Nissan Terrano werd koppeling vervangen rond 210000km, en ik heb op 270000 de volledige aandrijfassen vervangen. Die wagen wordt wel veel in het terrein gebruikt.
                        Als je veel slechte wegen doet zou ik wel uitkijken naar een Outback of Forester, die hebben een stuk meer grondspeling.

                        Comment

                        Working...
                        X