Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen overdracht data

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Problemen overdracht data

    Zijn er nog mensen die problemen hebbben met het overbrengen van foto's van de D70 naar pc ? Ik weet niet of het aan mijn kaartje ligt of aan iets anders. Van de D70 ben ik anders meer dan tevreden !!!

    512 Mb Kinston High Speed is de boosdoener..
    Nikon D70 - DX18-70 - Olympus c50

  • #2
    Heb je al eens geprobeerd met een kaartlezertje: veel gemakkelijker en verbruikt de batterij van de cam niet...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Even een kaartje proberen te lenen van een kennis. Dan nog steeds hetzelfde probleem hier iets meer vertellen over de manier waarop je het doet. (...... en inderdaad het is een wereldcamera)

      met groet

      Chris
      NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

      Comment


      • #4
        eerst en vooral bedankt voor het antwoorden ! Probleem lag bij kaartje, heb het mogen omruilen voor een nieuw maar dat werkt helemaal niet... Denk dat de D70 gewoon niet overweg kan met dat merk !? (kingston 512 mb high speed elite pro)
        Had het ook al geprobeerd met een kaartlezer maar daar was het juist hetzelfde probleem. De paar foto's die ik wel kon lezen waren heel raar, precies allemaal horizontale stuken door elkaar.

        Mijn ander kaartje van 512 werkt wel (van dane elec)

        Nikon D70 - DX18-70 - Olympus c50

        Comment


        • #5
          Nikon heeft de Kingston niet getest en kunnen/willen niet garanderen dat hij werkt op een D70. Het toeval wil dat ik naast een Sandisk ook nog een Kingston kaartje heb. Een normaal 128MB kaartje en dus geen High Speed. Met beide kaarten heb ik geen enkel probleem. Mocht je door deze pech een nieuwe kaart moeten kopen, vraag je dan af of je een (duurdere) High Speed kaart nodig hebt. De D70 is van zichzelf eigenlijk al heel snel en ik weet niet of dit de meerprijs (in jou geval) rechtvaardigd.

          Succes ermee,

          groet

          Chris
          NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

          Comment


          • #6
            De meerprijs is voor een Nikon D70 wel op zijn plaats. De D70 is een van de snelste camera's op dit gebied. Hoe sneller de kaart hoe sneller de camera. Kijk hier maar eens:
            http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-6816

            Comment


            • #7
              Yep, zelfde probleem met kaartjes (512Mb) van Dane-elec. Gebruik enkel nog kaartlezer. Ben niet zeker of het aan de kaartjes ligt of aan de usb van mijn computer (externe USB HD iomega 250 loopt soms ook vast bij schrijven, nooit bij lezen). Heb ook soms het probleem dat de gemaakte foto niet wil wegschrijven op die kaartjes en de camera 'vastloopt' (1 op 200 a 300x). Enkel de camera uitschakelen helpt nog.

              Comment

              Working...
              X