Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe camera aanschaffen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe camera aanschaffen

    Hallo,

    Ik wil een nieuwe camera aanschaffen alleen zie ik door de bomen het bos niet meer. ik heb nu een sony a100 en ben aan vervanging toe. ik zoek een camera met een goede ruis verhouding, de sony a100 is bij iso 400 al heel slecht dus ben wel echt aan een vervanging toe.

    ik heb al wel wat geïnformeerd bij lokale winkels alleen kom ik niet echt verder. ik ben niet merk gebonden aangezien ik nog geen eigen lenzen heb dus die kunnen er op termijn allemaal komen. voor de sony heb ik beschikking over een sigma 28-70 f2,8 en een 70-200 f2,8 maar als ik deze nieuw zou moeten kopen ivm kopen van een ander merk zou dat niet gelijk een probleem zijn aangezien ik deze niet direct nodig heb.

    ik heb zelf zitten kijken naar de sony a 77 ii en d canon 7d mark ii. maar een echte reden waarom naar deze twee heb ik niet de reviews stonden mij wel aan maar verder zie ik nu door de bomen het bos dus niet meer.

    bij een camera zaak waar ik info vroeg dat ik beter voor een full frame kan gaan als ik die bedragen aan een body uit wil geven maar ik vraag me af wat is het verschil als ik bijvoorbeeld een camera heb met een crop sensor van 20mp of een full frame van 20mp bijvoorbeeld hier kom ik niet uit. ik weet dat je dan een groter oppervlak heb waar de 20mp over verspreid is maar verder wat daar het voordeel dan van is snap ik niet.

    mijn eisen voor een nieuwe camera zijn dus:
    -goede ruis verhouding bruikbare foto's bij hoge iso
    -goed voor nacht fotografie
    -redelijk snelle burst (onder andere hier voor keek ik naar de canon 7d mark ii)
    -crop of ff weet ik nog niet dus aangezien ik hier niet echt over uit ben wat het beste is voor mij

    ik gebruik mijn camera puur voor hobby matige doeleinde maar wil graag wel zo goed mogelijke foto's voor mijn budget krijgen.

    ik hoop dat iemand mij kan helpen met wat voorbeelden te geven of wat adviezen.

    met vriendelijke groet

    jordi ijzerman

  • #2
    Re: nieuwe camera aanschaffen

    20mp op crop of 20mp op ff maakte op ff hogere bruikbare iso. Voordeel van crop is dan weer voor wie lange tele's nodig heeft, voordeel van ff is dan weer voor wie graag extreme groothoek gebruikt Zelf ben ik heel tevreden over de canon 5d mkIII.
    De 6d zou dan weer beter scherpstellen in donkere omstandigheden maar dat is van horen zeggen.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe camera aanschaffen

      Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
      Voordeel van crop is dan weer voor wie lange tele's nodig heeft, voordeel van ff is dan weer voor wie graag extreme groothoek gebruikt
      Voor UWA is crop in het financiële voordeel tov FF, dezelfde beeldhoeken zijn mogelijk.
      Een 8-16 is aanmerkelijk goedkoper dan een 12-24 en geeft op Nikon en Sony hetzelfde resultaat dan de 12-24 op FF.
      De enige uitzondering is, denk ik, de Sigma 15-30 is 2de hands goedkoper dan een 10-20.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe camera aanschaffen

        Welke soort fotografie?
        Nacht en snelle burst weten we niet zoveel mee bij...
        Fullframe of niet is veel meer dan alleen ruisprestaties natuurlijk...
        Tov je sony a 100 ga je sowieso grote sprongen vooruit gaan maar voor goede raad gelieve iets specifieker waar ie voor gebruikt zal worden...

        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe camera aanschaffen

          Dat was ik vergeten wat meer uit te leggen. Nacht fotografie vind ik super dus daar zal die veel voor gebruikt worden en verder gewoon als allround camera eigenlijk maar de snelle burst is omdat ik sport fotografie ook leuk vind. Maar het meeste nacht en avond fotografie.

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe camera aanschaffen

            Sportkennis is van groter belang dan een snelle(en lange burst) bij sportfotografie en nachtfotgrafie kan met elke camera (bijna) even goed.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe camera aanschaffen

              Dat snap ik. Wat sport fotografie betreft is het voor mij meer af en toe een wielrenwedstrijd fotograferen en dan heb je gewoon een snelle burst nodig vind ik wil je het goed vast leggen. Dus eigenlijk zoek ik een allround camera met specifiek een hele goede ruis verhouding omdat ik nog al een pixel pieper ben en ruis in een foto is iets waar ik niet echt tegen kan haha.

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe camera aanschaffen

                Als je het zo omschrijft (pixelpeepen) zul je aankomen bij fullframe uiteraard, is ook afhankelijk van budget en al dan niet 2de hands,
                Ikzelf vind dat er veel afhangt van je nabewerking in raw ivm ruis, en bvb bij nachtfotografie een goede belichting ed...
                Ook je lenzen spelen een grote rol




                Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe camera aanschaffen

                  Bedankt voor al jullie reacties. Zou iemand misschien wat voorbeelden kunnen geven van wat camera's die aan mijn eisen voldoen. Met een maximaal bedrag van 1700 euro voor de body. Het liefste onder dat bedrag maar als ik voor die prijs iets heb wat helemaal aan mijn Eisden voldoet is het ook goed.

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe camera aanschaffen

                    Oorspronkelijk geplaatst door jordiij Bekijk bericht
                    Bedankt voor al jullie reacties. Zou iemand misschien wat voorbeelden kunnen geven van wat camera's die aan mijn eisen voldoen. Met een maximaal bedrag van 1700 euro voor de body. Het liefste onder dat bedrag maar als ik voor die prijs iets heb wat helemaal aan mijn Eisden voldoet is het ook goed.
                    Zou de Samsung NX1 eens bekijken denk dat dit toestel het meest voldoet aan jou eisen.
                    -15fps
                    -uitstekende beeldkwaliteit, veruit beste op de markt wat hoge ISO betreft (APS)

                    -alternatief is de sony a6000

                    -waarschijnlijk kondigt nu donderdag Sony nieuw toestel aan (a68)

                    Persoonlijk zou ik voorkeur geven aan systeem camera ipv DSLR, vorige week nog maar eens bevestigd door Canon dat sterke daling verkoop DSLR is ingezet en stilaan verdrongen wordt door systeemcamera's , Canon gaat focus ook verleggen naar systeemcamera's.

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuwe camera aanschaffen

                      Bedankt. Ik zal er vanmiddag is even naar kijken. Wat betreft systeem camera's. Ik heb er naar gekeken alleen vind de meeste niet lekker in de hand liggen. Als ik fotografeer heb ik meestal tog de hele dag mijn camera in mijn handen en dan vind ik een wat groter toestel dus al snel een spiegelreflex lekkerder in de hand liggen. Maar ik zal het zeker over wegen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuwe camera aanschaffen

                        handige tool voor high iso te vergelijken:

                        http://www.dpreview.com/reviews/imag...31848161668675
                        portfolio en workshops:
                        https://www.bennybulke.com/

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuwe camera aanschaffen

                          ik heb net ook is even zitten kijken naar mirrorless cameras.

                          de cameras die nu op mijn lijstje staan zijn:
                          -sony a7ii (vanwege zijn goede werking bij hoge iso wat ik er van heb gezien)
                          -canon 7d mark ii (vanwege 10 fps)
                          -sony a77 ii (vanwege 12 fps)

                          kan iemand mij helpen met een keuze maken ui deze drie of heeft iemand een andere camera die hij kan aanbevelen? het enige wat me tegenvalt aan de sony a7 ii is zijn formaat ik heb liever wat groters in me handen maar daar is ook wel om heen te werken met bijvoorbeeld een grip.

                          Comment


                          • #14
                            Re: nieuwe camera aanschaffen

                            Waarom heb je hoge iso nodig? Nachtwedstrijden bij wielrennen zijn mij onbekend en bij nachtfotografie gebruik je de laagste iso.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: nieuwe camera aanschaffen

                              daar heb je helemaal gelijk in. nacht fotografie staat bij mij dan ook standaard op iso 100. maar ik wil bij weinig licht bijvoorbeeld binnen ook gewoon goed kunnen fotograferen. als ik zo kijk zoek ik eigenlijk iets wat er onderhand niet is haha alles is een. maar ik ken me zelf als ik iets koop wat niet helemaal naar me zin is dan heb ik meestal snel weer wat anders dus probeer ik er met wat tips van mensen hier beter over uit te komen wat ik nou eigelijk nodig heb.

                              en de hoge iso dat die daar goed moet zijn kan ook komen omdat mijn sony a100 bij iso 200 al niet te doen is dat ik daar door zoek naar iets wat heel hoog nog goed is maar wat ik zo zie kan bijna elke camera tegenwoordig tot soiso iso 400 zonder problemen.

                              Comment

                              Working...
                              X