Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Accu X-E1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Accu X-E1

    Ik wil een reserve-accu kopen voor mijn fuji X-E1.

    De originele kost rond de 60 euro, maar de neppers kosten rond 20 euro.

    Iemand tips welke merk van de neppers tot de betere behoren? Of is het het beste om toch gewoon de originele te kopen?
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

  • #2
    Re: Accu X-E1

    Ik heb mijn accu gekocht bij Grobet:


    Origineel en toch 'maar' 30€

    Doe uw voordeel :-)
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

    Comment


    • #3
      Re: Accu X-E1

      Patona, zeer goed.
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Re: Accu X-E1

        Voor wie een beetje Frans verstaat: deze test maakt een en ander duidelijk.

        De heldere conclusie van deze auteur(s):

        Over het algemeen zijn de beloofde capaciteitswaarden 25% of meer overdreven. Enige uitzonderingen: Patona en originele Fujifilm batterijen.
        Patona biedt de beste capaciteit/prijsverhouding. Fujifilm is duurder maar biedt de hoogste capaciteit.
        BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

        Comment


        • #5
          Re: Accu X-E1

          Oorspronkelijk geplaatst door Infernoken Bekijk bericht
          Ik heb mijn accu gekocht bij Grobet:


          Origineel en toch 'maar' 30€

          Doe uw voordeel :-)

          Dat is wel een heel scherpe prijs. Maar die 10 euro verzendkosten vind ik een beetje erg veel

          Kom het merk Jupio ook geregeld tegen voor ongeveer 22 euro. Maar lees hier gemengde gevoelens over!
          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

          Comment


          • #6
            Re: Accu X-E1

            Heb een setje van Patona besteld voor 10 euro. Ben heel benieuwd
            D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

            Comment


            • #7
              Re: Accu X-E1

              Hier een tevreden gebruiker van de WASABI batterijen NP-W126 2 stuks en oplader voor 23$ via amazon. Binnen een week in huis.

              Comment


              • #8
                Re: Accu X-E1

                Mijn batterijen zijn ChiliPower van 1350MAh en die doen het zeker zo goed als de originele van Fuji.
                Momenteel bij Amazon voor 10 euro verkrijgbaar. Die van Patona zijn meestal iets duurder, maar even goed (ondanks de lagere laadcapaciteit op papier).
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #9
                  Re: Accu X-E1

                  Voor de D5200 kocht ik 2 van Jupio (dacht ik, lijkt er in ieder geval op van naam) en die waren ook 1/2 goedkoper dan een origineel. Met dat beetje verschil in capaciteit zijn 2 tov 1 nog steeds in het voordeel voor mij.
                  Met 1 batterij neem ik volgens wat ik merk misschien maximum 1/8ste minder foto's.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Accu X-E1

                    Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                    Voor de D5200 kocht ik 2 van Jupio (dacht ik, lijkt er in ieder geval op van naam) en die waren ook 1/2 goedkoper dan een origineel. Met dat beetje verschil in capaciteit zijn 2 tov 1 nog steeds in het voordeel voor mij.
                    Met 1 batterij neem ik volgens wat ik merk misschien maximum 1/8ste minder foto's.
                    Die van Jupio hoorde ik wat verschillende verhalen over. Dus toen heb ik toch maar voor Patona gekozen. Kostte me 10 euro , dus waren nog goedkoper ook.
                    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                    Comment


                    • #11
                      Re: Accu X-E1

                      Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                      Die van Jupio hoorde ik wat verschillende verhalen over. Dus toen heb ik toch maar voor Patona gekozen. Kostte me 10 euro , dus waren nog goedkoper ook.
                      Als ik 850 foto's neem met een origineel, neem ik er een 750 met een Jupio, dus scheelt niet zoveel (in verhouding met het prijsvoordeel die ik deed).

                      Comment

                      Working...
                      X