Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom 6.2.1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lightroom 6.2.1

    Ik kan niet alle foto's meer verwijderen sinds ik van LR 5 ben over gegaan naar LR6.
    Even toch verduidelijken.
    Ik kan de foto's WEL verwijderen uit de catalogus maar NIET verwijderen van mijn harde schijf.

    Wie kan mij helpen?

    mvg
    Last edited by maltje1962; 30 oktober 2015, 13:35.
    Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
    schitterende maltwhisky op de kast

  • #2
    Re: Lightroom 6.2.1

    Ctrl+backspace wanneer je op "all images" (of zoiets) staat.
    www.vildaphoto.net

    Comment


    • #3
      Re: Lightroom 6.2.1

      Ik dacht dat TS een Mac had, maar kan me vergissen...
      Krijg je dit niet te zien dan?
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Lightroom 6.2.1

        Door omstandigheden heb ik mijn iMac terug opnieuw geïnstalleerd en nu heb ik geen probleem meer.
        Heb wel een ander vraagje.
        Vanaf 2016 wil ik een nieuwe catalogus aanmaken omdat ik nu met wel heel veel foto's in LR zit.
        Een back up gaat natuurlijk gemaakt worden.
        Als ik nu later eens foto's van voor 2016 wil bekijken is het dan mogelijk om de "oude " catalogus te importeren in de nieuwe?
        mvg
        Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
        schitterende maltwhisky op de kast

        Comment


        • #5
          Re: Lightroom 6.2.1

          Importeren kan uiteraard, maar je kunt evengoed die oude catalogus bekijken en/of verder bewerken, als je bij het opstarten kiest voor de catalogus in kwestie.
          Lightroom opstarten met Optie-toets (Alt of ⌥) ingedrukt, en je krijgt het volgende venster waar je kunt kiezen.


          PS: "Mac opnieuw installeren" is waarschijnlijk een gewoonte die je vanuit je Windows-periode overgehouden hebt. Ik heb sinds 1987 geen drie keer mijn Mac(s) moeten "herinstalleren". Wel maak ik voor een belangrijke upgrade een 'bootable clone' en heb ik al enkele keren die clone teruggezet. Maar herinstalleren?
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Lightroom 6.2.1

            Ja dat wist ik.
            Is het aan te raden om eens een nieuwe catalogus te beginnen?
            Ik zou denken dat het dan allemaal iets sneller gaat werken.
            Ik zit nu met 5000 foto's in LR.

            mvg
            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Importeren kan uiteraard, maar je kunt evengoed die oude catalogus bekijken en/of verder bewerken, als je bij het opstarten kiest voor de catalogus in kwestie.
            Lightroom opstarten met Optie-toets (Alt of ⌥) ingedrukt, en je krijgt het volgende venster waar je kunt kiezen.


            PS: "Mac opnieuw installeren" is waarschijnlijk een gewoonte die je vanuit je Windows-periode overgehouden hebt. Ik heb sinds 1987 geen drie keer mijn Mac(s) moeten "herinstalleren". Wel maak ik voor een belangrijke upgrade een 'bootable clone' en heb ik al enkele keren die clone teruggezet. Maar herinstalleren?
            Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
            schitterende maltwhisky op de kast

            Comment


            • #7
              Re: Lightroom 6.2.1

              Hierop kan best iemand antwoorden met een veel grotere catalogus dan ik. Ik heb de gewoonte om bij elke versie over te schakelen (die LR3 catalogus is wellicht een upgrade naar LR4 geweest, want v.3 staat niet meer op mijn Mac; even gecheckt: toch nog wel!). Maar ik importeer dan ook enkel die fotobestanden in LR die ik met LR wil beperken, en da's slechts een klein aantal.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Lightroom 6.2.1

                [QUOTE=maltje1962;4380528]Ja dat wist ik.
                Is het aan te raden om eens een nieuwe catalogus te beginnen?
                Ik zou denken dat het dan allemaal iets sneller gaat werken.
                Ik zit nu met 5000 foto's in LR.

                Hier 25000 foto's. Wel op tijd een backup (en tegelijk een cleanup) van de catalog laten maken.
                ...leeg...

                Comment


                • #9
                  Re: Lightroom 6.2.1

                  Hoe doe je een clean up?

                  Mvg

                  Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
                  Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
                  schitterende maltwhisky op de kast

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lightroom 6.2.1

                    Nog om zeker te zijn:
                    Als ik mijn catalogus en al mijn foto's exact kopieer naar een back-up en deze nadien op de exacte plaats zet waar de originele staan(stonden) kan ik gewoon verder werken zonder problemen?

                    mvg
                    Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
                    schitterende maltwhisky op de kast

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lightroom 6.2.1

                      Oorspronkelijk geplaatst door maltje1962 Bekijk bericht
                      Nog om zeker te zijn:
                      Als ik mijn catalogus en al mijn foto's exact kopieer naar een back-up en deze nadien op de exacte plaats zet waar de originele staan(stonden) kan ik gewoon verder werken zonder problemen?

                      mvg
                      Dan zal je misschien een foutmelding krijgen, maar je kan steeds links in de bibliotheek klikken om aan te geven waar je bestanden nu wel staan.

                      En de clean-up (sorry niet gelezen) is gelijk aan optimize catalog bij de back-up.
                      ...leeg...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lightroom 6.2.1

                        ik start alle jaren een nieuwe catalogus, dat blijkt voor mij het meest overzichtelijke
                        Albums
                        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lightroom 6.2.1

                          Zit nog met 1 probleem:
                          Ik heb de exacte kopie van mijn map met foto's en de LR catalogus terug geplaatst na een herinstallatie van mijn Mac.
                          Nu is het zo dat er verschillende NEF's(foto's van mijn nikon) hun aanpassingen ,die ik in het verleden gemaakt heb,niet meer hebben!
                          Ik zou denken dat dit niet normaam is.

                          mvg
                          Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
                          schitterende maltwhisky op de kast

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lightroom 6.2.1

                            Ik ben ook mijn "gratis " presets kwijt nu.
                            Heeft het misschien te maken met het feit dat ik nu LR6 heb?

                            mvg
                            Last edited by maltje1962; 4 november 2015, 10:34.
                            Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
                            schitterende maltwhisky op de kast

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lightroom 6.2.1

                              Catalogus met meer dan 50000 beelden hier. Geen problemen.
                              Presets: copiëren van uw oude LR naar uw nieuwe LR.

                              Gr, V.
                              http://www.catchlight.be
                              Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
                              https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

                              Comment

                              Working...
                              X