Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Df

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon Df

    Wie heeft en werkt er met deze camera?
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Nikon Df

    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Wie heeft en werkt er met deze camera?
    I do.

    YMMV
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon Df

      Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
      YMMV
      In welk opzicht?
      Of je het kan omschrijven als "werken met"?
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Re: Nikon Df

        Ik ben er over aan het nadenken om deze Df als backup aan te schaffen voor mijn D3S… ..
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Nikon Df

          Ik gebruik er eentje van jan 14, zeer tevreden. Geen problemen gehad, perfect voor mijn reisfoto's


          Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

          Comment


          • #6
            Re: Nikon Df

            Ik vraag mij af of Nikon deze gaat updaten of dat het een one hit wonder blijft
            Feedback is the breakfast of the champion

            website

            Comment


            • #7
              Re: Nikon Df

              Tja wie zal het zeggen hé. Moeilijk in te schatten.
              https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

              Comment


              • #8
                Re: Nikon Df

                Gewoon voor de D4s gaan Francis, dan kan je jou D3s verkopen

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon Df

                  Ik heb de Df sedert begin 2015. Ik had bij de aankoop ervan een D300S en een Fujifilm X100S in bezit. Ik heb de D300S en de X100S na een tijdje verkocht. Ik heb dus enkel nog de Df. Als ik op stap ben met 1 lens, gaat de 58mm er op: een ideale combo. Het toestel maakt opnames naar mijn zin, is sterk gebouwd, vrij compact en logisch gebouwd. Het is het toestel waar ik op wachtte. Ik doe er sport-, straat- en landschapfotografie mee. Een update hoeft niet voor mij; ik zie niet hoe ze het toestel ( voor mij) kunnen verbeteren. Kortom, ik ben er voor 100% aanhanger van.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon Df

                    Oorspronkelijk geplaatst door Gosseries Bekijk bericht
                    Ik heb de Df sedert begin 2015. Ik had bij de aankoop ervan een D300S en een Fujifilm X100S in bezit. Ik heb de D300S en de X100S na een tijdje verkocht. Ik heb dus enkel nog de Df. Als ik op stap ben met 1 lens, gaat de 58mm er op: een ideale combo. Het toestel maakt opnames naar mijn zin, is sterk gebouwd, vrij compact en logisch gebouwd. Het is het toestel waar ik op wachtte. Ik doe er sport-, straat- en landschapfotografie mee. Een update hoeft niet voor mij; ik zie niet hoe ze het toestel ( voor mij) kunnen verbeteren. Kortom, ik ben er voor 100% aanhanger van.
                    Dit zijn de tekortkomingen die ik heb vastgesteld:
                    • maar een sleuf voor een SD kaart
                    • matige prestaties AF bij slecht licht
                    • geen verwisselbare matglazen
                    • weer een nieuw type batterij (ambetant als je een ander model bkup camera hebt)
                    • batterij compartiment + SD sleuf zitten in de zelfde 'kamer'

                    YMMV
                    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon Df

                      1 SD + 1 sleuf vr batterij en SD zie ik niet als tekortkoming.
                      AF matige prestatie? hangt af welke lenzen: ik heb goede AF prestaties met mijn 1.4 primes.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon Df

                        Idem voor mij, goede AF prestaties op mijn primes. Voor iets moeilijkere situaties (feestje binnen, aan tafel en dito) gebruik ik het AF licht van mijn trigger. Weegt niets en het werkt perfect om de sfeer te behouden en de fantastische low light mogelijkheden te volle te benutten.


                        Stef

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon Df

                          Ik vind het een fantastisch toestel. Ik heb mijn d3s verkocht voor de df en heb daar nog geen seconde spijt van gehad. Enige minpunt tov de d3s is dat de df het iets moeilijker heeft om sport te fotograferen, het lukt maar met de d3s had ik toch minder missers(met hetzelfde objectief, 28-70 f2.8).
                          Pluspunt is dat die toch wat lichter is dan de d3s.
                          Ik lees ook veel klachten over de grootte van de grip maar daar heb ik totaal geen last van omdat ik redelijk kleine handen heb.
                          Beeldkwaliteit vind ik iets beter dan de d3s vooral de huidtinten vind ik beter (raw).
                          I love my D500

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon Df

                            Ik heb de DF een tijdje gehad als licht alternatief voor de D800 en was er heel blij mee voor straatfotografie e.d. met de ais 28mm en 50mm en de af 58mm.
                            Daarna de Fuji gekocht en die vond ik toch even goed voor de meeste doeleinden, ik gebruikte die dan ook met de 18 en de 35mm.
                            Nu heb ik afgelopen jaar beide (D800 en Sony X-E2) vervangen door de Sony A7R en daarna de A7RII, daar past zoveel interessant en vaak ook compact glas op dat ik er zeker zo gelukkig mee ben.
                            Maar als licht alternatief naast de D3x of D4 is de DF zeker een leuk toestel, maar ook de D750 valt dan te overwegen.
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon Df

                              Ik vind de Df tweedehands nog net wat te duur…. Nog even wachten…..
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment

                              Working...
                              X