Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camranger

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camranger

    Bij gebruik van de camranger, kun je op je tablet zien of een foto zal over- of onderbelicht zijn, ook als je de iso veranderd zie je direct op je tablet wat dit doet met de foto. Alleen werkt dit niet bij mij. De foto ziet er prima uit op het scherm van mijn tablet, maar als ik dan de foto neem is die vb. heel fel onderbelicht. Het scherpstellen werkt wél. Iemand enig idee wat ik zou kunnen fout doen? Ik werk met een Nikon D750 en een android tablet.

  • #2
    Re: Camranger

    Het scherm van je tablet wat minder fel laten schijnen ?

    Comment


    • #3
      Re: Camranger

      Op welke stand staat de camera? Op de PSA standen moet de camera gewoon een 'goed' belichte foto afleveren, misschien niet optimaal belicht, maar wel goed.

      Kijk je ook naar de belichtingsmeter, dat geeft ook een goede info over hoe de foto belicht gaat worden.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Camranger

        De belichtingsmeter van de camera bekijken tijdens live view, ... pardon ? Al eens geprobeerd hjansen ?

        Topicstarter bekijkt de live view beelden op haar ... tablet (zou ook laptop, desktop, smartphone, enz. kunnen zijn). Dat beeld zal vaak gewoon te licht zijn omdat het lcd scherm te fel zal afgesteld staan. Maw. je kan aan de hand van wat je op je tablet ziet, niet inschatten hoe de foto er echt uit zal zien. Hoogstens in live view het histogram bekijken zou wat kunnen helpen of een belletje doen rinkelen.

        Wat kan helpen : scherm( felheid) afstemmen met dat van het lcd schermpje op de camera of werken in een voorkeurstand en de camera de rest automatisch laten aanpassen of de camera alles automatisch laten doen. Of de scene eerst via de zoeker bekijken en daar dan de belichtingsmeter bekijken en pas als die goed staat overschakelen naar live view (wat niet altijd goed werkt, naargelang de positie van de camera en de omgeving of de onderwerpen). En natuurlijk dan geen rekening houden met hoe het beeld er qua belichting uitziet op de tablet, laptop, desktop, ...

        Comment

        Working...
        X