Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom CC foto's samenvoegen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lightroom CC foto's samenvoegen.

    Ik zou van 5 foto's 1 foto willen maken maar NIET als HDR of panorama.
    Kan dit?
    IK heb geprobeerd met "samenvoegen als HDR" maar daar klopt iets niet volgens mij.

    mvg
    Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
    schitterende maltwhisky op de kast

  • #2
    Re: Lightroom CC foto's samenvoegen.

    Wil je een soort van postkaart maken? Dat kan in de print functie. Je kan ook template vinden op het internet.
    En stel gerust vragen indien het niet lukt.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: Lightroom CC foto's samenvoegen.

      Ik heb 5 foto's van een klok genomen met 5 minuten tussen.Ik wil 1 foto van de 5 overlappende.Waardoor ik dus wijzers zie die 5 keer verschoven zijn.

      mvg
      Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
      schitterende maltwhisky op de kast

      Comment


      • #4
        Re: Lightroom CC foto's samenvoegen.

        Photoshop en masking:

        Elke foto in een laag,
        masker erover (en zwart maken),
        met wit schilderen over de verplaatste wijzer in elk masker van elke laag.

        Het eindresultaat is een klok met 5 minutenwijzers.

        gr, V.
        http://www.catchlight.be
        Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
        https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

        Comment


        • #5
          Re: Lightroom CC foto's samenvoegen.

          Oorspronkelijk geplaatst door maltje1962 Bekijk bericht
          Ik heb 5 foto's van een klok genomen met 5 minuten tussen.Ik wil 1 foto van de 5 overlappende.Waardoor ik dus wijzers zie die 5 keer verschoven zijn.

          mvg
          Ah, dat is duidelijker, LR ondersteunt standaard geen lagen, en die heb je net nodig. Er was ooit een plugin (die niet echt van de grond kwam) die zoiets mogelijk maakte, want zo'n bewerkingen zijn nu eenmaak gesneden brood voor PS.
          ...leeg...

          Comment


          • #6
            Re: Lightroom CC foto's samenvoegen.

            Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
            Ah, dat is duidelijker, LR ondersteunt standaard geen lagen, en die heb je net nodig. Er was ooit een plugin (die niet echt van de grond kwam) die zoiets mogelijk maakte, want zo'n bewerkingen zijn nu eenmaak gesneden brood voor PS.
            Dat was mijn eerste 'contact' met de Perfect Photo Suite van OnOne Software: nl. Perfect Layers. Werk nog steeds met -nieuwe naam: ON1. https://www.on1.com
            (had trouwens die 'lagen' functie nodig voor Aperture - Mac)
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Lightroom CC foto's samenvoegen.

              Ik werk enkel in LR.
              Jammer dat het met HDR functie niet gaat,ik snap het niet goed.

              mvg
              Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
              schitterende maltwhisky op de kast

              Comment


              • #8
                Re: Lightroom CC foto's samenvoegen.

                HDR dient daar niet voor, zo simpel is het.
                Er zijn mensen die zeggen: met LR (of met Aperture, of DxO OP) kan ik alles doen.
                Wel, persoonlijk zou ik zeggen: met PS of een concurrent kan ik alles doen, want als je lagen/laagmaskers... nodig hebt, dan heb je een programma hebben die dat ondersteunt.
                Dus als ik me echt moet beperken tot één programma, dan is dat PS, zolang mijn CS6 werkt, daarna wellicht ON1.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment

                Working...
                X