Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Curved TV screen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Curved TV screen

    Zijn er hier mensen die thuis op zo'n screen kijken ?
    Ik heb de voor- en nadelen al wel gelezen op het internet, maar ik zou ook wel eens wat persoonlijke ervaringen willen horen.

    Esthetisch vind ik een plat scherm aan de muur het mooist.
    Een curved screen komt imho beter uit op een kast.

    Ik heb ook gelezen dat je bij een curved screen best centraal kijkt, dus als je met meerdere personen kijkt kunnen de personen die wat meer uit het centrum zitten iets vervormde beelden krijgen. Maar hoe "erg" is dat ? Want de meeste curved screens zijn toch maar héél lichtjes gebogen.

    Enfin, graag eens wat gebruikerservaringen. Geen welles-nietes spelletje. Ik heb momenteel geen voorkeur, maar ben nog de aspecten aan het "aftasten".
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Curved TV screen

    Er gaat niets boven eigen ervaring . Plan dus eens een uitstapje naar de MediaMarkt of ne Vandenborre ofzo, dan kan je het met eigen ogen zien. 'k Heb ze zelf enkel daar gezien en vind eerlijk dat het wauw-effect van zo'n curved schermen maar beperkt is, een beetje zoals 3D indertijd al vrees ik dat dit wat langer gaat blijven.
    Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
    Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
    Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

    Comment


    • #3
      Re: Curved TV screen

      Heb het overwogen, en toch een plat scherm gekocht. Buiten het center valt het te veel tegen, en voor een 'groot' gezin is dat dus niet geschikt.
      Daarenboven vragen ze dan ineens het dubbele, en dat is voor mij net iets over.

      Comment


      • #4
        Re: Curved TV screen

        In de Media Markt staan er genoeg (andere winkels ook).
        Eerlijk gezegd hangt veel af van de kwaliteit van het scherm.
        Net als bij platte versies zijn er waar je heel schuin naar kan kijken en andere waar de kwaliteit al fors mindert bij een bepaalde kijkhoek.
        Bij die curved eveneens.
        Die LG OLED heb ik gezien en daar kan je inderdaad heel ver gaan en toch een prima zicht hebben.
        Maar als je tv aan de muur hangt, dan verkies ik persoonlijk nog steeds een platte versie ... anders is het effect van een platte tv als kaderke aan de muur weer volledig teniet gedaan.
        Maar het blijft een eigen keuze ... geef vooral aandacht aan de kwaliteit van het beeld.

        Eigenlijk wel koddig ... paar jaar geleden moest iedereen plots een platte TV hebben en nu moet het weer een gebogen zijn.
        Wel in omgekeerde richting, van bol naar hol.

        Moet wel wat geven in 105"
        Top English News Headline - Find latest breaking news from India and world about politics, entertainment, movie review, Sports, business and more at Jagran English.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Curved TV screen

          Onze nieuwe is een curved versie : het prijsverschil is een 10%, niet het dubbele. Maar van sommige types kan je zelfs geen platte versie meer kopen (wat ik er dan ook over vind).
          Ook een platte TV heeft geen super grote kijkhoek. Die curved zorgt inderdaad dat het wat smaller wordt, maar ook niet overdrijven.

          Persoonlijk had ik eerst ook een voorkeur voor een platte versie, maar het is uiteindelijk toch een curved geworden omdat dat ding ons beter beviel. In het hogere segment wordt het een quasi niet te vermijden "optie". Als je het ding thuis hebt staan heeft het wel minder nadelen dan ik eerst had gedacht. Bv. beeldvervormingen vallen een stuk beter mee dan ik verwacht had.
          Ergens ga ik er ook wel van uit dat die curved eigenlijk maar een gimic is, die over enkele jaren volledig zal verdwenen zijn (een beetje zoals dat 3D gebeuren).
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #6
            Re: Curved TV screen

            Kan niet begrijpen dat mensen op een bol scherm kunnen zitten zien. Dat kan toch enkel nadelen bieden. Maar ja, de commerce moet draaien hé en verdient vooral goed aan diegenen die steeds willen mee zijn met de laatste trends.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: Curved TV screen

              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Kan niet begrijpen dat mensen op een bol scherm kunnen zitten zien. Dat kan toch enkel nadelen bieden. Maar ja, de commerce moet draaien hé en verdient vooral goed aan diegenen die steeds willen mee zijn met de laatste trends.
              Het is wel een "hol" scherm Enero, maar waarschijnlijk had je dit bedoeld.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Curved TV screen

                Ja, dat bol scherm zal weer iets nieuw zijn
                Maar het allerlaatste nieuw moet ik nu ook niet weer hebben.
                Da's voor the rich and the famous.


                Inderdaad, het is marketing, maar zoals gezegd, soms kan je haast geen "gewone" meer vinden.
                De Tv die mij interesseert, is voorlopig alleen in curved screen te verkrijgen.
                De platte versie bestaat wel, maar is nog nergens ( in ons land) op voorraad.

                Hij zou niet aan de muur komen maar op een bookshelf.
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Re: Curved TV screen

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Het is wel een "hol" scherm Enero, maar waarschijnlijk had je dit bedoeld.
                  Ja, bol of hol, ik zie er het praktisch nut niet van in. Van zodra je vanuit een schuine hoek naar je scherm kijkt moet dat toch minder efficiënt zijn. Misschien tijd voor een rond scherm, dan kan je met je stoel of zetel rondjes op een ronddraaiende plaat rondom je scherm gaan draaien...
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Curved TV screen

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Kan niet begrijpen dat mensen op een bol scherm kunnen zitten zien. Dat kan toch enkel nadelen bieden. Maar ja, de commerce moet draaien hé en verdient vooral goed aan diegenen die steeds willen mee zijn met de laatste trends.
                    Ja Pol ... is als een wagen met 370PK om de Belgische wegen en verkeer te trotseren ... dat kan het merendeel ook niet begrijpen.
                    En toch zijn er mensen die daarvoor kiezen ... omdat ze daar hun zinnen op gezet hebben.

                    De ene wil een sportwagen, de andere een SUV en dan zijn er die een curved TV willen of een OLED.
                    Wie maakt andermans rekening hé, ieder zijn ding zeker?
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Curved TV screen

                      Ik denk toch ook dat je echt op de juiste plaats voor het scherm moet zitten als je het effect van zo'n "hol scherm" wil kunnen zien.
                      Als je met meer personen tegelijk naar de tv wil kijken, dan zijn diegenen die aan de zijkanten zitten slechter af dan met een gewoon "plat" scherm.
                      Dat is natuurlijk afhankelijk van de schermgrootte, afstand en de kijkhoek.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Curved TV screen

                        Ja, dat denk ik ook, maar je moet eens in de winkels kijken hoeveel curved schermen er wel staan tegenwoordig - aan wie verkopen ze die dan in hemelsnaam ?
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Re: Curved TV screen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                          Ja, dat denk ik ook, maar je moet eens in de winkels kijken hoeveel curved schermen er wel staan tegenwoordig - aan wie verkopen ze die dan in hemelsnaam ?
                          "Gezond verstand" is hierbij nog de beste "meester".
                          Last edited by enero; 29 oktober 2015, 10:19.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Curved TV screen

                            Ik ben ervan overtuigd dat dergelijke schermen een grote fysiologische blunder is en enkel gebaseerd is op marketing. En volgens mij is er geen enkele oftalmoloog die dit zal goedkeuren.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Curved TV screen

                              Alleen als je perfect in het midden zit heeft dat zin, maar als je meer dan 1 persoon TV kijkt zit je al slecht.

                              Mijn TV hangt nu plat tegen een wand, dus ik wil een plat scherm.
                              Punt is dat de prijzen van de TV's met nieuwe features zo snel zakken, dat ze wel moeten nieuwe dingen vinden waarvoor ze iets meer kunnen vragen.

                              Comment

                              Working...
                              X