Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help met m'n keuze ... Nikon of Sigma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help met m'n keuze ... Nikon of Sigma

    Hallo,

    Ik heb de kans een Nikkor AF-ED 80-200 D f/2.8 of een Sigma 100-300 f/4 IF EX HSM (met uiteraard nikkon vatting) te kopen.

    Ik weet dat het twee moeilijk te vergelijken lenzen zijn en als ik echt die 300mm nodig heb dat ik dat voor de Sigma moet gaan, maar dat is niet zo.

    Wat zou jullie keuze zijn en waarom?

    Thx Sven

  • #2
    een andere optie zou kunnen zijn, de nikkor 80-200 kopen en later als je iets meer bereik wil, de 1,4x convertor. Dan heb je zowel een 80-200/f2.8 lens als een 112-280/f4.0 lens.

    Zonder convertor is het de keuze tussen snelheid (2.8 tov 4.0) en bereik.

    Greetz

    Sam Jae

    Comment


    • #3
      ben wel vree content van mijn 100-300
      zowel voor bvb sport- als concertfotografie

      ik kan wel ni vergelijken met andere lenzen
      't is mijn eerste tele
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

      Comment


      • #4
        Hallo,

        Bedankt voor jullie snelle reactie.

        Misschien een belangrijk gegeven is dat ik beide lenzen aan dezelfde prijs kan krijgen.

        Welke zouden jullie in mijn plaats nemen als het hoofdzakelijk voor natuurfotografie is?

        mvg Sven

        Comment


        • #5
          ik zou zeker voor de 80-200 van nikon gaan! zeer scherpe en lichtsterke lens

          Comment


          • #6
            Hey rikketik,

            Bedankt voor het antwoord, maar waarom? Enkel lichtsterkte? Of heb je iets tegen die Sigma?

            Sven

            Comment

            Working...
            X