Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera strap

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • camera strap

    IK ben op zoek naar een alternatief voor mijn standaard camera stap. ik ben niet opzoek naar een type blackrapid want dat heb ik. Ik ben gewoon op zoek naar een neckstrap zoals je standaard erbij krijgt maar dan zonder dat het merk er opstaat. Online al verschillende site gevonden maar staat nooit bij vermeld wat de draagkracht ervan is. De voorbeeld foto's zijn steeds met kleine crop camera's of systeem camera's maar nooit van een big ass 5d. Tot nu toe nog nooit durven bestellen uit schrik dat de boel wel eens afbreekt.

    Dus weet iemand waar je andere neckstraps kan krijgen, buiten van optec (niet mijn smaak)
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

  • #2
    Re: camera strap

    Je wilt niet de 2 meest geadviseerde straps, de een omdat het niet je smaak is, maar het toch gewoon maar een ding om een camera om je nek te hangen.

    Ik vind de BR en dan de OPtech pro(met straps) en de strap doorlopend onder het verende gedeelte.

    Behalve de tuigjes zijn toch alle straps een variatie of optech.....
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: camera strap

      Ja. Er is op zich niets mis met de strap van mijn 5d buiten dat er 5d opstaat. Is kwestie van smaak zeker. Dus hetzelfde maar dan ofwel in een hedendaags designprintje ofwel gewoon een ff kleur. Hoeft niet logisch te zijn eh, er zijn veel mensen die cameras kopen om wille van hoe ze er uit zien.
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #5
        Re: camera strap

        ga eens kijken in de shop van het FOMU in A'pen. Daar hebben ze een hele mooie neutrale in licht bruin leder
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #6
          Re: camera strap

          Die pro tarmac lijkt me wel wat.

          Dat van fomu zal ik eens bekijken. Alvast bedankt voor de tips.

          Onlangs iemand zien lopen met een kaki groen afgebiest met creme kleurig biesje. Helaas was die man net te snel uit mijn zicht verdwenen.
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

          Comment


          • #7
            Re: camera strap

            ondertussen nog een interessante reeks gevonden, wel wat duur. http://www.onabags.eu/store/small-go...-presidio.html

            bij art & craft zouden ze deze reeks verkopen maar opt moment niet op voorraad. toch eens gaan kijken wanneer ze deze op voorraad hebben.
            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

            Comment


            • #8
              Re: camera strap

              Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
              Onlangs iemand zien lopen met een kaki groen afgebiest met creme kleurig biesje. Helaas was die man net te snel uit mijn zicht verdwenen.
              Als je straps als mode artikel wil gebruiken, moet je dat op een modeforum vragen. Voor mij geldt gemak en comfort.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #9
                Re: camera strap

                Is er iemand die ervaring heeft met die Miggo grip&wrap of de Miggo strap&wrap ?
                Lijkt me handig maar misschien ben ik wel volledig mis en zie ik iets over het hoofd.

                Comment


                • #10
                  Re: camera strap

                  Oorspronkelijk geplaatst door whoopy Bekijk bericht
                  Is er iemand die ervaring heeft met die Miggo grip&wrap of de Miggo strap&wrap ?
                  Lijkt me handig maar misschien ben ik wel volledig mis en zie ik iets over het hoofd.
                  al tegen gekomen in de winkel maar nog nooit op straat of zo. mss eens gaan uitproberen in een winkel
                  A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                  Comment


                  • #11
                    Re: camera strap

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Als je straps als mode artikel wil gebruiken, moet je dat op een modeforum vragen. Voor mij geldt gemak en comfort.

                    gaat mij niet om mode of niet. maar iets wat en handig is en er goed uitziet is wel een plus.
                    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                    Comment


                    • #12
                      Re: camera strap

                      Ik heb onlangs de straps van Peak Design ontdekt. Ik kocht me de Slide, en ben tot nu erg tevreden van het ontwerp. Met name de lengte aanpassen is erg gemakkelijk. Bovendien kan je ook relatief makkelijk de strap van je camera halen (er blijven twee eindjes aan de camera hangen), wat handig kan zijn als je vaak op statief werkt.

                      Zeker de moeite om eens te bekijken...

                      Wim
                      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                      Comment


                      • #13
                        Re: camera strap

                        Bekijk zeker ook eens het B-Grip systeem, ben er zeer tevreden over, werk nu zonder nekstrap.
                        Nu met polsstrap, statiefadapter en draagriem rond de middel

                        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                        portfolio en workshops:
                        https://www.bennybulke.com/

                        Comment


                        • #14
                          Re: camera strap

                          Ik heb deze strap: http://www.digitalrev.com/product/di...MTAwMTE2NA_A_A Hieraan had ik een 5Dm2 met 70-200 hangen. Geen probleem.

                          carl
                          Carl
                          Fujifilm X-Pro-1 met XF 35 f1.4 en XF 18 f2.0, Fujifilm XT-1 met Fujinon 18-55 2.8-4.0, Fuji XE-2 met XF 27mm 2.8 en nog wat glaswerk.

                          Comment

                          Working...
                          X