Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TV opnemen op een harde schijf....hoe zit dat nu eigenlijk ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • TV opnemen op een harde schijf....hoe zit dat nu eigenlijk ?

    Was vandaag toevallig bij een Vandenborre en ik stelde daar ook de vraag.

    - Heb je een "speciale" harddisk nodig of voldoet iedere harddisk ?

    - En wat zet die opname in gang ? De TV of het CI-kaartje ???

    De verkoper loodste mij al direct naar een "media-speler" ( speciale harde schijf.....

    Maar kan dat dan ook niet gewoon op een NAS vroeg ik ?
    Daar wist zijn collega alles van, maar die was er op het moment niet.

    Dus vraag ik het hier eens.

    Zijn er hier al mensen die opnemen via zo'n kaartje op een externe HD ? In plaats van op de digicorder ?
    Wat is daar dan het voordeel van ?

    - Gewoon meer schijfruimte ? Of nog iets anders ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: TV opnemen op een harde schijf....hoe zit dat nu eigenlijk ?

    Ik ervaar het volgende verschil :
    Wanneer ik opneem op een external USB HD (IOmega Prestige 500Gb) of op een USB stick (Toshiba 32GB) , dan bevriest het beeld soms even of wordt schokkerig bij snel bewegende beelden (voetbal of F1).
    Met de ingebouwde HD is dit probleem er nooit, en zie je geen verschil met het rechtstreeks uitgezonden beeld.

    Comment


    • #3
      Re: TV opnemen op een harde schijf....hoe zit dat nu eigenlijk ?

      Heb het al geprobeerd met een externe HDD en dat werkt perfect.
      Je neemt op van de zender dat je wil, ook van het CI+ kaartje als je wil.
      Nadeel tegenover DigiCorder is dat je niet verschillende programma's kan bekijken tegelijkertijd als je maar één tuner hebt in je TV.
      Maar de opnamekwaliteit is veel beter dan met de DigiCorder.
      Onze TV kan opnemen naar USB HDD ... niet naar een netwerkschijf.
      Let op dat die schijf anders geformatteerd wordt via de TV en dat de opname niet via een PC bruikbaar is.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: TV opnemen op een harde schijf....hoe zit dat nu eigenlijk ?

        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
        Ik ervaar het volgende verschil :
        Wanneer ik opneem op een external USB HD (IOmega Prestige 500Gb) of op een USB stick (Toshiba 32GB) , dan bevriest het beeld soms even of wordt schokkerig bij snel bewegende beelden (voetbal of F1).
        Met de ingebouwde HD is dit probleem er nooit, en zie je geen verschil met het rechtstreeks uitgezonden beeld.
        Heb jij een ingebouwde HD in je Tv? Ik wist niet dat dit bestond.
        Mag ik vragen van welk merk?
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: TV opnemen op een harde schijf....hoe zit dat nu eigenlijk ?

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Heb het al geprobeerd met een externe HDD en dat werkt perfect.
          Je neemt op van de zender dat je wil, ook van het CI+ kaartje als je wil.
          Sorry, die tweede zin snap ik niet zo goed.
          Zit er in het menu van je Tv een functie om op een HD op te nemen en heeft de CI+ kaart ook een menu?
          Kan je dan 2 programma's opnemen?

          En de HD is dus enkel en alleen voor Tv opnames bruikbaar.

          Je kan dus alleen bekijken wat je momenteel opneemt?

          Of je moet 2 tuners in je Tv hebben?

          Ik had ook begrepen dat je de opnames enkel jan bekijken op je Tv en op niets anders, ook op geen andere Tv.

          Maar nog een vraag: kan je alle zenders bekijken/opnemen?
          Want in Yelo Tv kan je wel alles bekijken, maar op de computer of een tablet, is het alleen "Vier" dat dit toelaat.

          Ik veronderstel van wel, want pc/tablet zijn hier niet aan de orde, maar ik vraag het toch maar


          In de tijd van de Vhs was alles toch eenvoudiger
          Maar toegegeven, de kwaliteit was niet om aan te zien. ;-)
          Last edited by Alfa Centauri; 25 oktober 2015, 08:19.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: TV opnemen op een harde schijf....hoe zit dat nu eigenlijk ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Zit er in het menu van je Tv een functie om op een HD op te nemen en heeft de CI+ kaart ook een menu?
            TV heeft inderdaad opnamefunctie.
            Je kan kiezen om van analoge of digitale tuner op te nemen.
            Had jij ook geen Samsung, of vergis ik mij?
            CI+ heeft een menu ... om de instellingen ervan te doen, anders kan die toch niet werken?
            Kan je dan 2 programma's opnemen?
            Neen, niet met onze TV en als je twee digitale kanalen van Telenet via een CI+ zou willen gebruiken, dan moet je ook twee digitale tuners hebben en twee CI+ kaartjes mits 1 kaartje maar 1 zender tegelijk kan decoderen (info gekregen van Telenet).
            En de HD is dus enkel en alleen voor Tv opnames bruikbaar.
            Klopt.
            Je kan dus alleen bekijken wat je momenteel opneemt?
            Hangt ervan af hoeveel tuners je TV heeft.
            Of je moet 2 tuners in je Tv hebben?
            Inderdaad.
            Ik had ook begrepen dat je de opnames enkel jan bekijken op je Tv en op niets anders, ook op geen andere Tv.
            Klopt inderdaad ook.
            Het eerste dat de TV wil doen als je een HD aansluit en voor de eerste keer op opnemen klikt is de HD formatteren in een indeling dat onleesbaar is voor PC.
            Ik weet niet wat het zou geven mocht je die daarna azn een identieke TV hangen ... ben curieus.
            Maar nog een vraag: kan je alle zenders bekijken/opnemen?
            Want in Yelo Tv kan je wel alles bekijken, maar op de computer of een tablet, is het alleen "Vier" dat dit toelaat.
            Je kan net als met de DigiCorder alle zenders opnemen ... je kan ze ook alleen op TV bekijken.
            Maar ik denk dat de meeste info ook in de handleiding van je TV te vinden is.
            Bovenvermelde info is in functie van onze TV ... daarom is dit niet altijd identiek.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: TV opnemen op een harde schijf....hoe zit dat nu eigenlijk ?

              Ben ondertussen nog eens in de manual van de Samsung gaan kijken en inderdaad - daar staat wat uitleg.
              Nu destijds waren die CI-kaartjes nog niet zo populair, en men heeft mij daar toen ook niets over verteld, toen we ons bij Telenet aansloten.

              Laatste vraag: om het even welke HD is goed lijkt me, maar kan ik een harddisk nemen zonder voeding ? Of moet er een voeding aan zijn, of eventueel een dubbele USB kabel ? Of eventueel een SSD ( zal toc ook minder stroom nodig hebben lijkt me ? )

              Welke HD hangt er bij jou aan ?

              Ik heb hier nog verschillende laptp HD's van 500 GB liggen; die zou ik eventueel in een externe behuizing kunnen ploppen en aansluiten.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: TV opnemen op een harde schijf....hoe zit dat nu eigenlijk ?

                Marc, hier werkt het met zo een kleine WD op USB voeding, geen extra voeding nodig.

                Bij Telenet vertelde men dat die CI+ kaart niet zou werken met de top modellen van Samsung.
                Ook Samsung vertelde me dit toen ik daarvoor belde maar het antwoord was wat ontwijkend met uw tv is niet gecertificeerd.

                Ik wou dat niet geloven, op basismodellen zou het werken en op dure niet.
                Dacht meteen dat ze dat daar gewoon niet op getest hadden.
                Gewoon een kaartje gekocht, manuele setup doorlopen en alles werkt prima.

                Niet altijd geloven wat ze wijsmaken.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: TV opnemen op een harde schijf....hoe zit dat nu eigenlijk ?

                  Wat is zo'n CI kaartje eigenlijk en waarvoor dient dat.
                  Aan de achterkant van mijn TV is er een uitsparing te zien waar zo'n kaartje kan aangesloten worden.
                  Ik kijk nogal veel naar Netflix films maar ook en meestal die series, als ik deze kon opnemen op mijn mediaspeler en later elke begin en eindgeneriek zou kunnen uitschakelen zou dat toch wel handig zijn.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: TV opnemen op een harde schijf....hoe zit dat nu eigenlijk ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                    Wat is zo'n CI kaartje eigenlijk en waarvoor dient dat.
                    Aan de achterkant van mijn TV is er een uitsparing te zien waar zo'n kaartje kan aangesloten worden.
                    Ik kijk nogal veel naar Netflix films maar ook en meestal die series, als ik deze kon opnemen op mijn mediaspeler en later elke begin en eindgeneriek zou kunnen uitschakelen zou dat toch wel handig zijn.
                    CI+ kaart dient om digitale zenders te decoderen zonder digibox of digicorder.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: TV opnemen op een harde schijf....hoe zit dat nu eigenlijk ?

                      Dient de TV aan te staan om een programma op te nemen op een CI-kaartje? Ik veronderstel van wel, want van waar zou de USB anders zijn voeding halen?

                      Comment


                      • #12
                        Re: TV opnemen op een harde schijf....hoe zit dat nu eigenlijk ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door kalaman Bekijk bericht
                        Dient de TV aan te staan om een programma op te nemen op een CI-kaartje? Ik veronderstel van wel, want van waar zou de USB anders zijn voeding halen?
                        Ern TV dat uit staat, die staat nog steeds onder stroom ... of toch bijna elke TV.
                        Zeker deze met een soft aan/uit en via de afstandbediening ... hoe kan die ontvanger anders werken?
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment

                        Working...
                        X