Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heb ongelofelijk veel zin om een D70 te kopen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Heb ongelofelijk veel zin om een D70 te kopen...

    ...maar ik ben bang dat ik een aantal dingen van mijn dierbare G5 ga missen. Het zijn voornamelijk dingen die eigen zijn aan deze compacte prosumer camera: beweegbaar LCD-scherm, 4x zoombereik (35-140 equiv.), een lichtsterke lens (F2.0-3.0)... Wie kan mij toch over de streep trekken? Als ik dan toch naar een DSLR overstap, wil ik dan toch ook wel een aantal zaken die ik nu mooet missen: hogere iso-waarden zonder al te veel ruis, een behoorlijke ingebouwde flits, snelle opeenvolgende scherpstellingen...

    seppuku.

  • #2
    Originally posted by seppuku
    ...maar ik ben bang dat ik een aantal dingen van mijn dierbare G5 ga missen. Het zijn voornamelijk dingen die eigen zijn aan deze compacte prosumer camera: beweegbaar LCD-scherm, 4x zoombereik (35-140 equiv.), een lichtsterke lens (F2.0-3.0)... Wie kan mij toch over de streep trekken? Als ik dan toch naar een DSLR overstap, wil ik dan toch ook wel een aantal zaken die ik nu mooet missen: hogere iso-waarden zonder al te veel ruis, een behoorlijke ingebouwde flits, snelle opeenvolgende scherpstellingen...

    seppuku.

    De duitse stichting "Stiftung Warentest" heeft de Nikon D70 getest.
    Eindoordeel matig en haalde een magere 2.9

    Als zeer goed kwamen uit de test bijvoorbeeld de Olympus E-1 (1,4) , de Nikon Coolpix 8700 (1,5), de Sony Cyber-Shot DSC-F828 (1,4), de Olympus Camedia 8080 Wide Zoom (1,4) als mede de Olympus Camedia 5060 Wide Zoom (1,5).

    link: http://digitalkamera-warentest.2partner.premium-link.net/pls/sw/SW$NAV.Startup?p_KNr=5004033329015520040814125517& p_E1=1&p_E3=30&p_E4=30&p_id=1159420
    Das teuer dagegen nicht immer gut heißen muss, zeigt die Nikon D70: Die 1 390 Euro teure Spiegelreflexkamera kommt im Test nur auf ein "Befriedigend" (2,9).

    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

    Comment


    • #3
      @otto

      daar hebben we het al eesn over gehad hé.

      de D70 is en blijft een goed toestel. vraag dat m&ar aan het eender wie een d70 heeft

      Comment


      • #4

        @ Otto: dank voor de info, maar die had ik al eens in een ander topic gelezen en bovendien staat er in de lijst met "zeer goeie" camera's maar 1 DSLR... Het gaat mij hier in eerste instantie niet om de keuze van DSLR (nu ja, keuze wordt er eigenlijk niet geboden), maar of het de moeite zou zijn om van compact naar DSLR over te stappen.

        seppuku.

        Comment


        • #5
          @otto: de consumentenbond in NL heeft ook wel eens een digicoolpixéénpunttwéémegapixel camera de hoogste score gegeven t.o.v. de 300d. Argumenten als "beste waar voor uw geld" werden er toen genoteerd. Oftewel, zeur niet zo over die duitse test.

          @seppuke: D70 is prima toestel. Ruis is zeer goed onder controle, snelle AF, behoorlijke flits onboard en heerlijke buffer. Lenzen is geen probleem, kun je toch onbeperkt uitbreiden ;-)
          Met bijv. de 24-120 van nikon heb je dat bereik wat je nu hebt al verbeterd. G5 is prima toestel, maar D70 is zeker een stap vorowaards qua mogelijkheden. Hij bevalt mij prima.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Daniel1975
            zeur niet zo over die duitse test.

            idd

            Comment


            • #7
              Ach Seppuku...ik begrijp je zo! Had ik het geld over, ik zou direct overschakelen. Echt waar! Dan zou ik twijfelen tussen de D70 en de canon 10D. Maar denk dat je de voordelen van de G5 vlug vergeten bent Heb zaterdag eventjes met een 10D geschoten en ik was verkocht. De snelheid! Niet te vergelijken!!
              Doen Thomas, het kan je alleen ten goede komen.
              http://katrijn.fotopic.net
              Canon 10D met glaswerk, Canon G3,Tripod Velbon

              Comment


              • #8
                Ach Otto zal wel meer verdienen aan de andere camera's
                http://www.pbase.com/erikb - BD0201NL

                Comment


                • #9
                  Otto heeft blijkbaar meer problemen met de D70 dan al de tevreden gebruikers ervan samen !
                  @seppuku het is een prachttoestel en negeer gewoon die zeik commentaren, in alle testen komt het toestel er zeer goed uit maar blijkbaar heeft otto ook weer iets gevonden.
                  Prijs-kwaliteit momenteel min of meer de beste dslr op de markt volgens mij...(en vele anderen)
                  NIKON D70
                  NIKKOR AF-S DX 18-70 F3.5-4.5 IF ED

                  Comment


                  • #10
                    Ik ben een zeer tevreden D70 gebruiken. Je mist inderdaad wel het (beweegbare) LCD hoewel ik daar hoegenaamd geen last van heb.

                    Lichtsterke lenzen kan je eveneens kopen, hoewel je natuurlijk over een degelijk budget moet beschikken... De zoomfactor mag zeker geen beperking zijn, da's nl het grote DSRL voordeel: verwisselbare lenzen!! kom je er niet met 1 lens, dan wissel je gewoon, en je creert een hoop mogelijkheden die je met compact niet hebt.

                    Toen m'n vader op onlangs op reis vertrok heeft hij zijn Coolpix 5700 (toch ook een degelijk toestel) aan me toevertrouwd, maar na een avondje "spelen" was ik dat ding zo beu dat ik het nooit meer heb vastgenomen. Ik ergerde mij mateloos aan de snelheid (lees: het gebrek aan snelheid....) trage focus, shutterlag, ......

                    En laat nou 1 "negatieve" review geen roet in het eten gooien.... als het toestel echt zo slecht zou zijn, dan zouden ze overal per dozijn in de winkelrekken liggen.... terwijl er in werkelijk meestal wachtlijsten zijn wegens de grote populariteit!
                    Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

                    Comment


                    • #11
                      Toen m'n Nikon 5700 gestorven was ... wou ik terug dezelfde kopen, maar wou ik ook de 8700 eens testen. Ik wou één van beide kopen door de swivel LCD, het zoombereik, ...

                      Ze hebben me eventjes laten spelen met de D70 Ik was meteen verkocht! Ik zou je aanraden hetzelfde te proberen
                      Frank
                      http://www.mirrorshades.be

                      Comment


                      • #12
                        D70 of 10D kopen EN G5 houden want je hebt niet altijd zin om body en 3-4 lenzen + diversen mee te sleuren in een rugzak.

                        Toen ik mijn 10D kocht heb ik mijn CP5700 verkocht. Ik zou dit dus nooit meer doen.

                        Vraagje: waarom zou je voor de D70 gaan en niet voor de 10D bv.
                        Beide toestellen zijn ongeveer gelijkwaardig dat wel maar als je je G5 zou houden heb je software van Nikon EN van Canon op je computer nodig.( of plug in )

                        Jo(han)
                        Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                        Comment


                        • #13
                          Nikon D70 is zeker geen slecht toestel.
                          EISA geeft niets voor niet een award weg!



                          Nog iets vergeten, de D70 heeft ook een TIPA award gekregen.



                          Groetjes,

                          Jonas
                          Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                          Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

                          Comment


                          • #14
                            Hoi Seppuku,

                            Niet uit een testblad, maar een eigen ervaring. Ik heb de Canon gehad en heb nu de D70 én de stap wel genomen. Een aantal van mijn ervaringen.

                            Wat je zegt is allemaal waar, De Canon G5 is een wereldcamera
                            - een beweegbaar scherm kan soms heel gemakkelijk zijn, zonder is even wennen.
                            - het verschil met de zoom merk ik niet, ik heb een 18-70DX lens.
                            - De G5 heeft inderdaad een lichtsterke (en een hele goede) lens, maar is niet beter dan de 18-70DX.
                            - ISO waarde, merk je absoluut niets van, echt niet. Opbelazen verhaal!
                            - De ingebouwde flits is en blijft behelpen, of je nu een D70 of een G5 hebt.

                            Wat zijn de voordelen van een D70.
                            - Met een DSLR heb je natuurlijk veel meer mogelijkheden. Zeer grote vrijheid van keuze in lenzen.
                            - Neem de 18-70DX kit. Is zeer goed en een prima basis. Groothoek en een redelijke zoom.
                            - Na je verjaardag een leuke zoomlens erbij kopen.
                            - Voor echt flitswerk neem de SB600 of SB800.
                            - De D70 heeft nagenoeg geen opstarttijd en is zeer snel, zeg maar gerust supersnel!!
                            - D70 geeft je meer gevoel van een camera..... en maakt heel mooie foto's

                            Al met al ben ik ontzettend tevreden met de D70, eigenlijk is er een geheel nieuwe hobby voor mij ontstaan. Mede omdat dit mijn eerste spiegelreflex is.

                            Uiteraard is de aanschaf een smak geld, maar als je de camera echt leert kennen (ik nog lang niet) denk ik dat de D70 een zeer goede keuze is, waar je jarenlang plezier aan hebt.

                            Als laatste tip, hou hem een keer vast............. en je bent verkocht.
                            NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

                            Comment


                            • #15
                              Een DSLr geeft de maximale mogelijkheden, optiek is wisselbaar en kan aangepast worden aan het momenteel voorhande budget
                              Ik zou dus vol gaan voor de D70, prijs kwaliteit momenteel onklopbaar?

                              Kies voor goede optiek en bouw aan je glasservies.
                              Na verloop van tijd is de body qua inbreng verwaarloosbaar tegenover de waaarde van de optiek in je bezit.

                              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                              Comment

                              Working...
                              X