Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

snelle CompactFlash 512MB kaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • snelle CompactFlash 512MB kaart

    Ik koop me waarschijnlijk volgende maand een Canon EOS 300D, dus heb ik een CompactFlash geheugenkaart nodig. Die koop ik liefst wat op voorhand of ten laatste dezelfde dag, want mezelf gekend wil ik graag onmiddellijk mijn aanwinst wat gaan uittesten . Het opladen van de batterij zal niet snel genoeg kunnen gaan!
    In de review op DPreview zie ik dat de snelheid van het toestel toch beïnvloed wordt door de gekozen CF-kaart. Ik ben nieuw in CF-land, dus kom hier wat raad vragen. Ik weet dat er een paar types snelheden zijn, maar fabrikanten zijn niet echt duidelijk in hun omschrijvingen vind ik.
    Ik denk bijvoorbeeld in de Makro de SanDisk 512 MB aan te schaffen voor 99 euro, maar ik denk dat dit een traag type is. Er bestaat ook een SanDisk Ultra...
    Kan me iemand dus een snel kaartje aanraden? Merk + type + richtprijs... Eventueel een winkel in de buurt van Deinze (alles dicht bij Gent-Brugge-Kortrijk is geen probleem) waar ik zo'n kaart voor een goed prijsje kan aanschaffen.

    edit:
    hierboven zag ik een banner voor een SanDisk Ultra II 512 MB voor 140 euro en een SanDisk Extreme 512 MB voor 150 euro.

    Zijn die wat? Of de 40-50 euro extra tov de gewone uit de Makro niet waard?
    Canon EOS 40D + grip + handstrap
    EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM + EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM + EF 50mm f/1.8 II
    Statief: Manfrotto 055XPROB + 804RC2

  • #2
    zie mail.

    Comment


    • #3
      denk dat je niet echt naar een ultra II moet gaan , een gewone zal al ruim voldoen , lexar is ook geen slecht merk
      http://www.dullaert.net

      Comment


      • #4
        Ridata is ook dik in orde: www.powerinnumbers.com.au
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Kijk hier eens voor lage prijzen van CF-kaartjes:
          http://www.interngeheugen.com/index1.html
          103 euro voor een Sandisk Ultra II 512Mb.
          Ik heb er vorige week 2 stuks besteld, en die zijn vandaag geleverd voor 216,75 euro, verzending inbegrepen .

          Een gewone Sandisk 512Mb voor 99 euro is dus vrij duur.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            @ Canodakske: mailtje beantwoord

            @ Black Bandit: ziet er idd een interessante website uit. Voor ongeveer dezelfde prijs als in de Makro kan ik me dus beter zo'n Ultra II kaart kopen...
            Canon EOS 40D + grip + handstrap
            EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM + EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM + EF 50mm f/1.8 II
            Statief: Manfrotto 055XPROB + 804RC2

            Comment


            • #7
              ben toch supercontent van mijn Ultra II 512MB zenne
              en ik merk een groot verschil in mijnen D70 met een gewone Sandisk zenne
              met dienen Ultra II kan ik blijven schieten
              dat wegschrijven gaat veel sneller

              'k heb de mijne wel online in Duitsland gekocht
              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

              Comment


              • #8
                freeco ,
                geen mail gehad.
                iets mis met mailserver?
                ontvang geen mail
                mail mij eens op canodakske@hotmail.com

                Comment


                • #9
                  Re: snelle CompactFlash 512MB kaart

                  Als je echt 'stunning' prijzen wil zien voor een ultra II CF card kan je best ook eens in de US gaan zien....

                  Ik moest er begin deze maand toevallig zijn en heb ginds een Sandisk Ultra II 1GB besteld (http://www.newegg.com/), goedkoper dan je hier voor 512MB betaald... en de prijzen zakken nog! Spijtig genoeg levert newegg niet buiten de USA

                  Bert
                  mvg
                  Bert

                  Comment


                  • #10
                    Re: snelle CompactFlash 512MB kaart

                    Kijk eens Top-foto,

                    een Sandisk ultra II kaartje 512 Mb staat daar voor 99 euro.
                    Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                    Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

                    Comment


                    • #11
                      Re: snelle CompactFlash 512MB kaart

                      Ik heb de SanDisk 512 MB van ca.99 € op de 300D. Ik fotografeer veel sport en vlug achter elkaar dus en moet zeggen dat ik er geen problemen mee heb met de snelheid van de CF card. Gewoon daarna een aantal seconden wachten om u toestel uit te schakelen zodat alles kan weggescheven worden.
                      Het is echt niet nodig om de ultra te hebben.

                      Comment


                      • #12
                        Re: snelle CompactFlash 512MB kaart

                        Ik ben afgelopen vrijdag naar Top-foto in Duitsland gereden. Ik had er namelijk een 10D besteld. Ben naar huis gegaan met het toestel, een 28-135 IS USM lens van CANON EN een CF kaartje van 1Gig, nl de SANDISK ULTRA II.
                        Dit kaartje kost er 189 EUR. Dit is dus dubbele capaciteit voor minder dan 2 x 99.
                        Ik zou toch voor een snel kaartje kiezen. Het is niet alleen de snelheid in het toestel, maar ook de snelheid als je het kaartje in een kaartlezer van je PC steekt.
                        Ook niet vergeten de 10jaar garantie.

                        hesy.be
                        BD0319BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: snelle CompactFlash 512MB kaart

                          Zijn er nog mensen hier die bij Ridata zweren of niet?
                          Prijzen zijn echter dik in orde van die kaartjes
                          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                          Comment


                          • #14
                            Re: snelle CompactFlash 512MB kaart

                            Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
                            Zijn er nog mensen hier die bij Ridata zweren of niet?
                            Prijzen zijn echter dik in orde van die kaartjes
                            Nog geen enkel probleem gehad met mijn 2 ridata 's van 512 mb, en de prijzen zijn de laaste weken geweldig naar beneden gegaan bij PIN.
                            Marcel
                            Nikon body's plus wat Nikkor glas.
                            Nieuwe website: http://verschuerensphotos.smugmug.com/

                            Comment


                            • #15
                              Re: snelle CompactFlash 512MB kaart

                              ik heb een CFII ultra van scandisk, deze heb ik eigenlijk gekocht om deftig filmpjes te kunnen schieten.

                              een dslr zal wel voldoende buffer hebben om met een trage kaart over weg te kunnen, niet?
                              foto als spiegel of als venster?

                              Comment

                              Working...
                              X