Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

snelle CompactFlash 512MB kaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • snelle CompactFlash 512MB kaart

    Ik koop me waarschijnlijk volgende maand een Canon EOS 300D, dus heb ik een CompactFlash geheugenkaart nodig. Die koop ik liefst wat op voorhand of ten laatste dezelfde dag, want mezelf gekend wil ik graag onmiddellijk mijn aanwinst wat gaan uittesten . Het opladen van de batterij zal niet snel genoeg kunnen gaan!
    In de review op DPreview zie ik dat de snelheid van het toestel toch beïnvloed wordt door de gekozen CF-kaart. Ik ben nieuw in CF-land, dus kom hier wat raad vragen. Ik weet dat er een paar types snelheden zijn, maar fabrikanten zijn niet echt duidelijk in hun omschrijvingen vind ik.
    Ik denk bijvoorbeeld in de Makro de SanDisk 512 MB aan te schaffen voor 99 euro, maar ik denk dat dit een traag type is. Er bestaat ook een SanDisk Ultra...
    Kan me iemand dus een snel kaartje aanraden? Merk + type + richtprijs... Eventueel een winkel in de buurt van Deinze (alles dicht bij Gent-Brugge-Kortrijk is geen probleem) waar ik zo'n kaart voor een goed prijsje kan aanschaffen.

    edit:
    hierboven zag ik een banner voor een SanDisk Ultra II 512 MB voor 140 euro en een SanDisk Extreme 512 MB voor 150 euro.

    Zijn die wat? Of de 40-50 euro extra tov de gewone uit de Makro niet waard?
    Canon EOS 40D + grip + handstrap
    EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM + EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM + EF 50mm f/1.8 II
    Statief: Manfrotto 055XPROB + 804RC2

  • #2
    zie mail.

    Comment


    • #3
      denk dat je niet echt naar een ultra II moet gaan , een gewone zal al ruim voldoen , lexar is ook geen slecht merk
      http://www.dullaert.net

      Comment


      • #4
        Ridata is ook dik in orde: www.powerinnumbers.com.au
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5