Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Workshop Nabewerken met Lightroom - 14 november 2015

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Workshop Nabewerken met Lightroom - 14 november 2015



    Zoals reeds aangekondigd in juli, organiseren
    we op zaterdag 14 november 2015 een

    Workshop Nabewerking

    in het Hof van Riemen (Heist-op-den-Berg).



    Tijdens de workshop besteden we uitgebreid
    aandacht aan Adobe Lightroom.

    We bespreken ook de interactie daarvan
    met Adobe Photoshop en belichten verder
    enkele interessante plug-ins.

    Het programma is zowel voor beginners als
    voor meer ervaren fotografen samengesteld.





    Niemand minder dan Lightroom-expert
    Piet Van den Eynde komt zijn kennis
    met ons delen.

    Piet geniet faam in binnen- en buitenland
    met zijn Lightroom X Ontmaskerd boeken,
    MoreThanWords blog, video tutorials bij
    Photofacts Academy, Lightroom preset
    collecties, workshops over nabewerken en
    flitsfotografie, en nog veel meer...

    Workshop programma

    In een eerste sessie maken we kennis met de basisprincipes van de Lightroom-workflow
    en met de algemene opbouw van het programma. Wie niet of nog maar weinig ervaring heeft met
    Lightroom krijgt hier alle nodige informatie om snel van start te kunnen gaan.

    Ook wie al meer ervaring heeft is uiteraard welkom op deze sessie, maar kan als alternatief
    kiezen
    voor de Lightroom Clinic. Daar gaat de discussie over moeilijke vragen, vervelende problemen, vermoedelijke bugs...
    maar ook slimme oplossingen en handige tips, onder leiding van enkele goed onderlegde BD-medewerkers.
    (De écht lastige vragen leggen we later natuurlijk voor aan de Meester zelve...)

    Vermeld bij inschrijving welke van deze beide sessies je wenst te volgen!

    De tweede sessie brengt iedereen opnieuw samen voor de wat meer geavanceerde Lightroom functies,
    zoals de tools voor lokale correcties en de wisselwerking met Photoshop en met nuttige plug-ins.

    Als tussendoortje overlopen we de voornaamste bevindingen van de rondvraag over nabewerking
    die Belgiumdigital en Shoot recent organiseerden (de resultaten worden ook gepubliceerd in het
    Shoot-themanummer over nabewerking, dat op 17 november beschikbaar komt).

    We sluiten de dag af met een spetterende finale: een live demo sessie waarbij Piet een keuze maakt
    uit
    vooraf ingestuurde onbewerkte foto's en deze vóór onze ogen (onvoorbereid) onder handen neemt.

    Naar goede gewoonte bieden we de mogelijkheid aan wie dat wenst om na de workshop nog wat na te praten
    over allerhande digitale koetjes en kalfjes, tijdens een gezellige avondmaaltijd.

    Het is niet nodig (of zelfs handig) om je eigen laptop mee te brengen (tenzij misschien als je 's morgens in de
    Lightroom Clinic iets wil laten zien dat enkel met jouw laptop voorkomt).


    Dagindeling

    09:30 u onthaal met koffie, thee, water, fruitsap en mini-koffiekoeken
    10:00 u eerste workshop sessie, naar keuze: Basisprincipes van Lightroom of Lightroom Clinic
    12:00 u lunch: broodjesbuffet met zelf te kiezen beleg en slaatjes, dagsoep, fruit en yoghurt
    13:00 u tweede workshop sessie: Geavanceerde Lightroom functies
    15:00 u toelichting bij de Belgiumdigital/Shoot enquête over nabewerking
    15:30 u middagpauze met koffie, thee, water, fruitsap en mini-dessertjes
    16:00 u Live demo sessie
    18:00 u einde van de workshop
    18:30 u (optioneel) aperitief en avondmaal


    Kostprijs

    Belgiumdigital biedt deze workshop graag aan tegen een uitzonderlijk voordelige prijs!

    €40 voor vzw-leden: volledige workshop (inclusief lunch)
    €50 voor niet-leden: volledige workshop (inclusief lunch)
    €35 optioneel: avondmaaltijd met aperitief, voorgerecht, hoofdgerecht en dessert (exclusief dranken)
    Voor voor- en hoofdgerecht biedt chef Filip de keuze tussen telkens een vis-, vlees- of vegetarisch alternatief; er zijn ook twee desserts:

    Voorgerecht Terrine van everzwijn en fazant met herfstsalade met noten en witlof, mango-chutney
    of
    Tataki van tonijn met wasabi-mayonaise
    of
    Slaatje met roquefort, pompoenpitten en krokant van wintergroenten
    Hoofdgerecht Gegrilde haas met citroenthijm en vanille, spruitjes en pastinaakpuree, chips van schorseneren
    of
    Gegrilde griet met gestoofde brunoise-groenten, gebakken aardappelen en kreeftenbéarnaise (+ €2)
    of
    Stoofpotje van pompoen, rabarber, appel en oranje linzen
    Dessert Crème Catalane met schuim van speculaas
    of
    Carrot Cake
    Je maakt je keuze op de dag zelf, 's morgens bij het aanmelden.

    Gelieve ons vooraf te verwittigen bij speciale vereisten of voedselallergieën. Het aperitief wordt aangeboden door Belgiumdigital. Plat en bruiswater komt gratis op tafel.
    Alle andere dranken (ook koffie en thee) zijn voor eigen rekening.


    Locatie

    We trekken eens te meer naar het Hof van Riemen,
    Orshagenstraat 11, 2220 Heist-op-den-Berg.

    Wie regelmatig deelneemt aan onze activiteiten weten
    dat we daar met een schitterende accommodatie,
    vriendelijk onthaal en lekkere keuken verwend worden!
    Er is ruime parkeermogelijkheid
    onmiddellijk naast de locatie.

    Insturen van foto's

    Elke deelnemer mag vooraf max. twee onbewerkte foto's insturen,
    liefst in RAW formaat (JPEG of TIFF kunnen eventueel ook).

    De ingestuurde foto's worden verzameld en anoniem overgemaakt
    aan Piet op de dag zelf van de workshop.

    Piet kiest dan ter plaatse welke foto's hem inspireren of uitdagen, en
    gaat vervolgens live en onvoorbereid aan de slag terwijl wij aandachtig
    toekijken. Dit wordt ongetwijfeld een spectaculaire afsluiter!

    Gezien de grootte van de bestanden vragen we de foto's door te sturen
    via WeTransfer naar rene.delbar@belgiumdigital.com, en dit
    ten laatste op 12 november.

    Inschrijven

    We voorzien plaats voor maximaal 50 deelnemers.

    Inschrijven kan tot uiterlijk 12 november via dit online inschrijvingsformulier.

    Graag één registratie per deelnemer!

    Vergeet ook niet je keuze voor de eerste sessie op te geven, en te vermelden of je deelneemt aan het diner of niet.

    Vzw-leden genieten van een voordeliger tarief door de 'ledenkorting' mee te bestellen.

    De menukeuze voor het avondmaal maak je 's morgens ter plaatse.
    Last edited by RvB; 15 november 2015, 15:03. Reden: Menukeuzes bekend

  • #2
    Re: Workshop Nabewerken met Lightroom - 14 november 2015

    Bedankt voor dit te organiseren. Hoeveel is de prijs voor alleen de 2de sessie voor leden?

    Met dank!

    Comment


    • #3
      Re: Workshop Nabewerken met Lightroom - 14 november 2015

      Er is enkel een inschrijvingsmogelijkheid voor het hele dagprogramma, inclusief lunch.
      BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

      Comment


      • #4
        Re: Workshop Nabewerken met Lightroom - 14 november 2015

        Bedankt! Ik heb de inschrijving gedaan.

        Comment


        • #5
          Re: Workshop Nabewerken met Lightroom - 14 november 2015

          Als alles goed is, ben ik nu ook ingeschreven.

          Groeten. Sidney.
          Nikon D300 + Nikkor 10-24/24-70/70-200mm f2.8 + 50mm f1.8 + Manfrotto 055XPROB 804RC2
          Sigma 150mm F2.8 EX DG Macro APO HSM Nikon-D AF
          [ What I cannot create, I do not understand [R.P. Feynman] ]

          Comment


          • #6
            Re: Workshop Nabewerken met Lightroom - 14 november 2015

            Een grondige opfrissing van LR zal me deugd doen... Ik heb me ingeschreven.
            Bedankt
            Bedankt om dit te organiseren.
            groetjes, Gebba
            Fotograferen is blijven leren!

            Comment


            • #7
              Re: Workshop Nabewerken met Lightroom - 14 november 2015

              Vraag:

              Moet je een eigen laptop met LR meebrengen??? Of is het kijken en luisteren naar de meesters?

              Groetjes, Sidney.
              Nikon D300 + Nikkor 10-24/24-70/70-200mm f2.8 + 50mm f1.8 + Manfrotto 055XPROB 804RC2
              Sigma 150mm F2.8 EX DG Macro APO HSM Nikon-D AF
              [ What I cannot create, I do not understand [R.P. Feynman] ]

              Comment


              • #8
                Re: Workshop Nabewerken met Lightroom - 14 november 2015

                Oorspronkelijk geplaatst door burgie1976 Bekijk bericht
                Moet je een eigen laptop met LR meebrengen?
                Het is niet nodig (of zelfs handig) om je eigen laptop mee te brengen (tenzij misschien als je 's morgens in de Lightroom Clinic iets wil laten zien dat enkel met jouw laptop voorkomt).
                Last edited by baloo; 26 oktober 2015, 14:23.
                BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

                Comment


                • #9
                  Workshop Nabewerken met Lightroom - 14 november 2015 - Menukeuzes

                  Chef Filip kan nu al de details van het avondmenu met ons delen:
                  Voorgerecht

                  Terrine van everzwijn en fazant met herfstsalade met noten en witlof, mango-chutney
                  of
                  Tataki van tonijn met wasabi-mayonaise
                  of
                  Slaatje met roquefort, pompoenpitten en krokant van wintergroenten

                  Hoofdgerecht

                  Gegrilde haas met citroenthijm en vanille, spruitjes en pastinaakpuree, chips van schorseneren
                  of
                  Gegrilde griet met gestoofde brunoise-groenten, gebakken aardappelen en kreeftenbéarnaise (+ €2)
                  of
                  Stoofpotje van pompoen, rabarber, appel en oranje linzen

                  Dessert

                  Crème Catalane met schuim van speculaas
                  of
                  Carrot Cake


                  Ter herinnering: je kan je keuze nog de dag zelf bepalen, 's morgens bij het aanmelden.
                  BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

                  Comment


                  • #10
                    Re: Workshop Nabewerken met Lightroom - 14 november 2015 - Menukeuzes

                    Is dit ook geschikt voor computer-analfabeten?
                    Ik lees over wisselwerking tussen lightroom en photoshop, van dat laatste weet ik enkel waar het staat op de laptop, meer niet. Lightroom is me nog compleet onbekend.
                    Ik heb zelfs nog nooit met RAW bestanden gewerkt, enkel jpegs en Iphoto (nu dus Photos) maar wil het wel leren.
                    Voormiddag lijkt me erg interessant maar vrees dat ik namiddag niet zal kunnen volgen...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Workshop Nabewerken met Lightroom - 14 november 2015 - Menukeuzes

                      Ingeschreven en kijk er al naar uit!
                      BD0681BE -
                      Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

                      Comment


                      • #12
                        Re: Workshop Nabewerken met Lightroom - 14 november 2015 - Menukeuzes

                        Krijg men een bevestiging van de inschrijving, ik schreef het geld over maar hoorde niets meer

                        Comment


                        • #13
                          Re: Workshop Nabewerken met Lightroom - 14 november 2015 - Menukeuzes

                          Je krijgt steeds binnen korte tijd een (helaas ietwat cryptische) bevestiging, zodra de betaling op onze rekening is geverifieerd.
                          BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

                          Comment


                          • #14
                            Re: Workshop Nabewerken met Lightroom - 14 november 2015 - Menukeuzes

                            Is het nodig voor laptop en/of camera mee te brengen
                            Voor mij is dit ook een eerste keer voor een workshop
                            Sony nex 6 ,sony16-50mm,sony 30mm,canon 10-18mm
                            nog veel werk aan

                            Comment


                            • #15
                              Re: Workshop Nabewerken met Lightroom - 14 november 2015 - Menukeuzes

                              Oorspronkelijk geplaatst door darkraven Bekijk bericht
                              Is het nodig voor laptop en/of camera mee te brengen
                              Voor mij is dit ook een eerste keer voor een workshop
                              De vraag is boven al gesteld, en beantwoord: http://forum.belgiumdigital.com/f19/...ml#post4378353
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X