Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op 1 been

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op 1 been

    Jeugdwedstrijd voetbal.



    Bedankt om te kijken.

    Pixelboy

  • #2
    Re: Op 1 been

    Actie is gelukt, persoonlijk zou ik waarschijnlijk vanuit de andere richting gewerkt hebben. Tegen de zon in. Nu zit dat Belfius spelerke z'n hoofd redelijk veel in z'n eigen schaduw.
    Welk hoofddeksel is me dat van de andere speler? Nog nooit gezien.

    Comment


    • #3
      Re: Op 1 been

      Oorspronkelijk geplaatst door steenkst Bekijk bericht
      Actie is gelukt, persoonlijk zou ik waarschijnlijk vanuit de andere richting gewerkt hebben. Tegen de zon in. Nu zit dat Belfius spelerke z'n hoofd redelijk veel in z'n eigen schaduw.
      Welk hoofddeksel is me dat van de andere speler? Nog nooit gezien.
      De opmerking 'tegen de zon in' lijkt me een interessant item. Ik tracht altijd ergens neer te zitten met de zon zoveel mogelijk in de rug. Ben altijd overtuigd geweest dat tegen de zon in fotograferen te vermijden is. Indien dit niet zo is, kan mij iemand vertellen waar je dan vooral moet op letten (bepaalde instellingen van de camera?). En dat hoofddeksel, idd nog nooit eerder op een voetbalveld gezien

      Comment


      • #4
        Re: Op 1 been

        Ik zal eens zien in m'n archief voor een passend voorbeeld van tegen de zon in + wat uitleg.
        Is niet zo uitzonderlijk hoor. Als je bvb. iemand fotografeert in volle zon is het beter dat je je onderwerp met de rug naar de zon plaatst.
        Daardoor moet de persoon niet zo met z'n ogen knijpen in de zon kijkend, richting fotograaf.
        Opgelet, je zal moeten overbelichten +1/3 of +2/3, anders wordt het onderwerp te donker.
        Geen magische truks in de camera. Enkel misschien highlight protection aanzetten.

        Comment


        • #5
          Re: Op 1 been

          Oorspronkelijk geplaatst door steenkst Bekijk bericht
          Ik zal eens zien in m'n archief voor een passend voorbeeld van tegen de zon in + wat uitleg.
          Is niet zo uitzonderlijk hoor. Als je bvb. iemand fotografeert in volle zon is het beter dat je je onderwerp met de rug naar de zon plaatst.
          Daardoor moet de persoon niet zo met z'n ogen knijpen in de zon kijkend, richting fotograaf.
          Opgelet, je zal moeten overbelichten +1/3 of +2/3, anders wordt het onderwerp te donker.
          Geen magische truks in de camera. Enkel misschien highlight protection aanzetten.
          Ter info: sinds enkele weken fotografeer ik manueel met auto ISO (dus ik bepaal enkel diafragma en sluitersnelheid). Zijn er nog sportfotografen die op die manier werken? Vroeger heb ik nog op AV en op TV stand gewerkt. Volledig manueel heb ik nog niet geprobeerd denk ik.

          Comment


          • #6
            Re: Op 1 been

            Oorspronkelijk geplaatst door paranoia Bekijk bericht
            Ter info: sinds enkele weken fotografeer ik manueel met auto ISO (dus ik bepaal enkel diafragma en sluitersnelheid). Zijn er nog sportfotografen die op die manier werken? Vroeger heb ik nog op AV en op TV stand gewerkt. Volledig manueel heb ik nog niet geprobeerd denk ik.
            Ik zet mijn auto focus tussen 100 en 2000 iso, de rest manueel. Zo heb ik toch geleerd van beroeps sport fotografen. En tot op heden klaag ik niet van de kwaliteit. Veel hangt natuurlijk af van tot hoeveel mag je gaan voor ruis zich manifesteert.

            Pixelboy

            Comment


            • #7
              Re: Op 1 been

              Oorspronkelijk geplaatst door pixelboy Bekijk bericht
              Ik zet mijn auto focus tussen 100 en 2000 iso, de rest manueel. Zo heb ik toch geleerd van beroeps sport fotografen. En tot op heden klaag ik niet van de kwaliteit. Veel hangt natuurlijk af van tot hoeveel mag je gaan voor ruis zich manifesteert.

              Pixelboy
              Is het beter om met een auto iso te werken dan? pas dit meestal zelf aan tijdens verschillende momenten van de wedstrijd. Zelf werk ik verder ook in de M stand.
              1x Nikon D4s, 1x Nikon D4, Nikkor 14-24 F2.8, Nikkor 24-70 F2.8, Nikkor 70-200 F2.8 VRll, Nikkor 300 F2.8 VRll.

              Comment


              • #8
                Re: Op 1 been

                Ik werk op AV stand. Voor de wedstrijd begint maak ik een paar proeffoto's en pas zo mijn iso aan tot ik een hoog genoege sluitertijd heb (lees 1/800 à 1/1000).

                Zie foto hieronder voor een foto recht tegen de zon gemaakt.

                Iso 500
                F4
                1/2000
                +1/3 lichtstop

                Canon 7D , Canon 70-200 F4 L USM, Tamron 17-55 2.8, Canon 50mm 1.8, 430 EXII

                Comment


                • #9
                  Re: Op 1 been

                  Doe ik ook voor dans, beetje vergelijkbaar. Gezien diafragma en sluitertijd de dingen zijn
                  die je meest invloed geven, voor mij is de iso eerder een 'gegeven' dat uit de rest volgt.


                  Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                  Comment


                  • #10
                    Re: Op 1 been

                    Ik werk ook gewoon in AV stand, vastgeroest op f4 (kan niet lager).
                    ISO is de enige parameter van belang, en moet ervoor zorgen dat de sluiter rond 1/1000 minimum blijft (tenzij het donker wordt en je toestel niet meer meekan).
                    Ik zie dus eigenlijk geen enkele reden om in full M te werken.
                    Dan moet je toch continu de lichtmeter in de gaten houden, en de actie gaat al zo snel op het veld.

                    BTW, nog steeds geen uitleg over da hoofddeksel?? :-D

                    Comment


                    • #11
                      Re: Op 1 been

                      Mooie foto Jean! Ik dacht deze al eens een tijdje geleden gezien te hebben, maar het blijft een heel erg mooie plaat
                      Mvg,
                      Gregory
                      www.gvg-photo.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Op 1 been

                        Oorspronkelijk geplaatst door steenkst Bekijk bericht
                        Ik werk ook gewoon in AV stand, vastgeroest op f4 (kan niet lager).
                        ISO is de enige parameter van belang, en moet ervoor zorgen dat de sluiter rond 1/1000 minimum blijft (tenzij het donker wordt en je toestel niet meer meekan).
                        Ik zie dus eigenlijk geen enkele reden om in full M te werken.
                        Dan moet je toch continu de lichtmeter in de gaten houden, en de actie gaat al zo snel op het veld.

                        BTW, nog steeds geen uitleg over da hoofddeksel?? :-D
                        Google es Petr Cech, draagt sinds een blessure steeds iets gelijkaardig.


                        Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                        Comment


                        • #13
                          Re: Op 1 been

                          Oorspronkelijk geplaatst door steenkst Bekijk bericht
                          Ik werk ook gewoon in AV stand, vastgeroest op f4 (kan niet lager).
                          ISO is de enige parameter van belang, en moet ervoor zorgen dat de sluiter rond 1/1000 minimum blijft (tenzij het donker wordt en je toestel niet meer meekan).
                          Ik zie dus eigenlijk geen enkele reden om in full M te werken.
                          Dan moet je toch continu de lichtmeter in de gaten houden, en de actie gaat al zo snel op het veld.

                          BTW, nog steeds geen uitleg over da hoofddeksel?? :-D
                          Petr Cech draagt dit sinds zijn ongeval en hoofdletsel, dus ik denk dat die jongen om dezelfde reden een beschermend hoofddeksel draagt.

                          Het zal dus een medisch middel zijn tegen hevige schokken.

                          Pixelboy

                          Comment

                          Working...
                          X