Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem! TIFF File 1 layer geworden in Ps...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem! TIFF File 1 layer geworden in Ps...

    Hallo iedereen ik zit met het volgende probleem:
    Gisteren een foto bewerkt in Ps en deze vervolgens als TIFF (met verschillende layers)
    Nu waneer ik deze foto daarnet open in Ps zijn alle layers weg, is er enkel nog 1 layer (background) en daarop staat de foto zoals hij gisteren werd afgesloten, dus alle bewerkingen zijn erop aanwezig.

    Wat is hier aan de hand? Ik had graag nog aanpassingen gemaakt aan verschillende layers en dit is dus niet meer mogelijk of ik moet weer helemaal herbeginnen...

    Alvast bedankt!
    https://www.facebook.com/Dimitri-De-...8849759842626/

  • #2
    Re: Probleem! TIFF File 1 layer geworden in Ps...

    Layering maakt geen deel uit van de tiff standaard. Het is wel een optie die Photoshop ondersteunt. Ik geloof dat zelfs vector masks in een laag kunnen worden opgeslagen in een tiff.
    Goed opletten als je een bestand opslaat dat je de Layers box aanvinkt. In de Save Options kan je vervolgens de compressie nog instellen, ook per layer.

    Als je je bestand eenmaal als 1-laags tiff hebt opgeslagen, is er geen weg meer terug, vrees ik...
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Probleem! TIFF File 1 layer geworden in Ps...

      Idd, en da's de belangrijkste reden ook waarom ik voor PSD kies. Enkel voor die programma's die geen PSD lusten, zal ik een TIFF aanmaken, maar dat is dan ook een doelbewuste keuze.
      Het is mogelijk om ook in PS je historie te bewaren. Nu... ik heb ook die optie niet aangekruist bij mij (Preferences/General/History log), maar als je dat mocht hebben gedaan kun je eventueel nog 'op je stappen terugkeren', anders niet.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Probleem! TIFF File 1 layer geworden in Ps...

        Ach ik had al wel een groot vermoeden dat er niets meer aan te doen ging zijn... Toch vreemd want voor zover ik weet heb ik niets aangepast en ging het eergisteren wel nog allemaal zoals het moest.
        Ik werk eigenlijk ook veelal met PSD files, had het nu beter ook gedaan
        Enfin, het is een kleine tegenslag maar geen grote ramp.

        Toch bedankt
        https://www.facebook.com/Dimitri-De-...8849759842626/

        Comment

        Working...
        X