Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de autoliefhebbers.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voor de autoliefhebbers.

    Gezien mijn huidige wagen al een paar jaar fiscaal is afgeschreven raadt mijn boekhouder mij aan om aan iets nieuws te denken. Dus tijd voor de opvolger.
    Last edited by enero; 20 oktober 2015, 19:39.
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Voor de autoliefhebbers.

    Ik vind het absoluut een mooie wagen, maar waar en wanneer kan je op de openbare weg tenvolle van de kracht van deze auto genieten? Ik zou eerder geld aan comfort en ecologie geven: hybride benzine, luchtvering, automaat met adaptieve cruise control, etc... Dan eventueel een kale racemachine erbij voor op het circuit. Zet die dan in het weekend op de trailer

    Comment


    • #3
      Re: Voor de autoliefhebbers.

      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Ik vind het absoluut een mooie wagen, maar waar en wanneer kan je op de openbare weg tenvolle van de kracht van deze auto genieten? Ik zou eerder geld aan comfort en ecologie geven: hybride benzine, luchtvering, automaat met adaptieve cruise control, etc... Dan eventueel een kale racemachine erbij voor op het circuit. Zet die dan in het weekend op de trailer
      Ja Frank, wat je zegt is allemaal juist, maar toch blijf ik nog steeds fan van het pure, de onvervalste sensatie van de sportmotor. Een vriend van mij kocht zich onlangs een hybride Panamera, maar dat was eigenlijk alleen maar voor het fiscale voordeel. Voor de rest blijft hij een pure Porschist. De wagen wordt enkel elektrisch gestart, nadien is het ook nog zoals vroeger, genieten van de Porsche motor. En voor die prijs kan je geen performante ecologische wagen krijgen. Het zal mijn eerste M worden waar ik al een tijdje naar uitkeek. De dag dat onze infrastructuur voldoende is uitgerust voor de ecologische wagen zullen we wel nog zien. Maar nu eerst nu nog wat genieten...
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: Voor de autoliefhebbers.

        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        De dag dat onze infrastructuur voldoende is uitgerust voor de ecologische wagen zullen we wel nog zien. Maar nu eerst nu nog wat genieten...
        Groot gelijk..
        Ik was voor volgend jaar aan iets rustigers aan 't denken...
        De mercedes gaat de deur uit. De X1 xDrive wordt wagen twee , en den deze komt op nummer één in de sportuitvoering met M pakket ..
        Geen echte "M" maar ne stevige look i-like dus...

        Last edited by Peter EOS-500D; 20 oktober 2015, 22:28. Reden: link hersteld
        grts Peter
        BD1754BE / Body & glass

        Comment


        • #5
          Re: Voor de autoliefhebbers.

          Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
          Groot gelijk..
          Ik was voor volgend jaar aan iets rustigers aan 't denken...
          De mercedes gaat de deur uit. De X1 xDrive wordt wagen twee , en den deze komt op nummer één in de sportuitvoering met M pakket ..
          Geen echte "M" maar ne stevige look i-like dus...

          https://www.bmw.be/nl/new-vehicles/4...rt.htmlhttp://
          Herzie eens het linkje Peter want bij mij niks te zien.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: Voor de autoliefhebbers.

            Unladen weight (EU) in kg: the figure quoted includes a 90 per cent tank filling, 68 kg for the driver and 7 kg for luggage. Unladen weight applies to vehicles with standard equipment. Optional equipment may increase this figure.

            Comment


            • #7
              Re: Voor de autoliefhebbers.

              En flink uit de kluiten gewassen op circuit.
              Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: Voor de autoliefhebbers.

                Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                Groot gelijk..
                Ik was voor volgend jaar aan iets rustigers aan 't denken...
                De mercedes gaat de deur uit. De X1 xDrive wordt wagen twee , en den deze komt op nummer één in de sportuitvoering met M pakket ..
                Geen echte "M" maar ne stevige look i-like dus...

                https://www.bmw.be/nl/new-vehicles/4/coupe/2013/start.html
                Met vernieuwde link.
                https://www.bmw.be/nl/new-vehicles/4...013/start.html
                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                Comment


                • #9
                  Re: Voor de autoliefhebbers.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                  bedankt .... had hem niet getest.... de slimste mens begon hé ... (en ik was da blijkbaar niet)
                  grts Peter
                  BD1754BE / Body & glass

                  Comment


                  • #10
                    Re: Voor de autoliefhebbers.

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    En flink uit de kluiten gewassen op circuit.
                    https://www.youtube.com/watch?v=771zMCChtGM
                    leuk filmke..
                    grts Peter
                    BD1754BE / Body & glass

                    Comment


                    • #11
                      Re: Voor de autoliefhebbers.

                      voor mij is dit al ok

                      BMW 435i Acceleration German No Speed Limit Highway.435i Autobahn Co Driver View : http://youtu.be/MmZvPWdB-lsM3 E92 Shift Down Sounds : http://youtu.be/Khqq...
                      grts Peter
                      BD1754BE / Body & glass

                      Comment


                      • #12
                        Re: Voor de autoliefhebbers.

                        370 pk is nog menselijk.

                        Collega is van een Audi TTS met 340 getunede pks overgestapt op de Jaguar F-Type Cabrio met 400pk.
                        Hij is héél tevreden, die moet je zeker eens testrijden. Is nog net iets exclusiever. Sound van de Jag wordt overal lyrisch beschreven.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Voor de autoliefhebbers.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          370 pk is nog menselijk.

                          Collega is van een Audi TTS met 340 getunede pks overgestapt op de Jaguar F-Type Cabrio met 400pk.
                          Hij is héél tevreden, die moet je zeker eens testrijden. Is nog net iets exclusiever. Sound van de Jag wordt overal lyrisch beschreven.
                          De TT ken ik, maar vind hem wat beperkt in afmetingen. Heb een A3 RS overwogen, maar met die achterklep en 4 deuren is dit ook niet mijn ding. Is de motor van de TTS ook een 5 cilinder? Ik ben al jaren een 6-cilinder rijder en eens je dit gewoon bent is het moeilijk daar nog afstand van te doen.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Voor de autoliefhebbers.

                            De TTS was een 4 cilinder Turbo.

                            Daar moet je niet meer naar kijken.
                            De Jaguar F-Type S is een 3.0 V6 Turbo met 380 pk, of je gaat voor de R, en dan heb je een 5.0 V8 met "te veel pk".
                            Sound en design staan toch echt wel een trapje hoger dan een M2, en zelfs in vergelijking met een 911.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Voor de autoliefhebbers.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              De TTS was een 4 cilinder Turbo.

                              Daar moet je niet meer naar kijken.
                              De Jaguar F-Type S is een 3.0 V6 Turbo met 380 pk, of je gaat voor de R, en dan heb je een 5.0 V8 met "te veel pk".
                              Sound en design staan toch echt wel een trapje hoger dan een M2, en zelfs in vergelijking met een 911.
                              Kan zijn dat je naar het cilinderaantal niet meer hoeft te kijken, maar geef mij dan maar toch liefst een zes. BMW is daar zeer sterk in, bewijs hun performante wagens blijven 6 cilinders. En voor de prijs van deze M2 kan je nog niet denken aan een Porsche (dubbele), alhoewel dit voor elke liefhebber toch nog de ultieme droom is. En het verhaal Audi, je weet dat mijn vrouw een S5 heeft, waarmee ik trouwens ook genoeg rijdt. Wel het gevoel dat je in een BMW hebt is nog iets anders. Dat wil niet zeggen dat ik daar niet graag mee rijd, maar het is en blijft minder" sport" gevoel. De wagen is ook groter, ook al wel te snel voor onze wegen, maar als ik mijn 135i neem geeft dit toch nog een ander gevoel. Moeilijk te beschrijven, maar toch nog sportiever, bruter en wendbaarder. Geef mij maar een compacte, veilige en performante wagen. Een TT vind ik ook een beetje te benauwelijk qua volume en een Porsche zie ik financieel niet zitten. Mijn realisme is nog zo dat ik er geen indigestie wil aan overhouden hé.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X