Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

17/10/2015: Windeke - KFC Edeboys (gewestelijke reeks J niv. 2/1)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 17/10/2015: Windeke - KFC Edeboys (gewestelijke reeks J niv. 2/1)

    Prachtige wedstrijd gezien vorige zaterdag, eenvoudige belichting (bewolkt), en niet teveel rommel in de achtergrond, uitgezonderd die schuur met cabrio dak :-)

    Canon EOS 7D, Canon 70-200 f4 L IS USM, f/4 - 1/2500 sec - ISO 1600, +0,3 EV - 70 mm


  • #2
    Re: 17/10/2015: Windeke - KFC Edeboys (gewestelijke reeks J niv. 2/1)

    De actie op zich is heel goed vastgelegd. Belichting ok, maar de dieptescherpte kon volgens mij iets beter. Exif ?.

    Pixelboy

    Comment


    • #3
      Re: 17/10/2015: Windeke - KFC Edeboys (gewestelijke reeks J niv. 2/1)

      Exif staat boven de foto, in dit geval f4 op 70mm. Ik veronderstel dat je de scherpte achter de 2 spelers bedoelt (teveel scherpte in de achtergrond)?

      Comment


      • #4
        Re: 17/10/2015: Windeke - KFC Edeboys (gewestelijke reeks J niv. 2/1)

        schitterend moment! Zeer mooie plaat

        Comment


        • #5
          Re: 17/10/2015: Windeke - KFC Edeboys (gewestelijke reeks J niv. 2/1)

          Scherptediepte vind ik wel ok. De grijze lucht iets minder. De actie is dan weer wel goed.

          Comment


          • #6
            Re: 17/10/2015: Windeke - KFC Edeboys (gewestelijke reeks J niv. 2/1)

            Oorspronkelijk geplaatst door comic Bekijk bericht
            Scherptediepte vind ik wel ok. De grijze lucht iets minder. De actie is dan weer wel goed.
            De grijze lucht... Bij sportfotografie gaat het in de eerste plaats over actie, of helden in beeld. De lucht is hier niet het onderwerp van de foto. Ik kan begrijpen dat bij landschapsfotografie de lucht een belangrijke rol speelt, maar hier is het bijzaak. Wij hebben niet de luxe een evenement of wedstrijd op een andere moment, met een betere lucht eens opnieuw te gaan fotograferen. Zaterdag was dit de atmosferische omstandigheid, maw. niets aan te doen.
            Ik ben ook niet van mening dat je via nabewerking de lucht moet aanpassen. Op een wedstrijd neem ik makkelijk een kleine 100 foto's, die allemaal dezelfde bewerking krijgen (oplichten, verscherpen, ruisreductie, contrast, ...), niet meer dan 30 seconden per foto werk. De lucht aanpassen doe ik nooit (bvb. via een filter in nabewerking). Een andere benadering is de lichtmeting op de lucht doen. Dan wordt de actie veel te donker, en dat is ook de bedoeling niet.
            Tenzij er hier iemand een suggestie heeft?
            Groetjes,
            Stefan

            Comment


            • #7
              Re: 17/10/2015: Windeke - KFC Edeboys (gewestelijke reeks J niv. 2/1)

              Oorspronkelijk geplaatst door steenkst Bekijk bericht
              De grijze lucht... Bij sportfotografie gaat het in de eerste plaats over actie, of helden in beeld. De lucht is hier niet het onderwerp van de foto. Ik kan begrijpen dat bij landschapsfotografie de lucht een belangrijke rol speelt, maar hier is het bijzaak. Wij hebben niet de luxe een evenement of wedstrijd op een andere moment, met een betere lucht eens opnieuw te gaan fotograferen. Zaterdag was dit de atmosferische omstandigheid, maw. niets aan te doen.
              Ik ben ook niet van mening dat je via nabewerking de lucht moet aanpassen. Op een wedstrijd neem ik makkelijk een kleine 100 foto's, die allemaal dezelfde bewerking krijgen (oplichten, verscherpen, ruisreductie, contrast, ...), niet meer dan 30 seconden per foto werk. De lucht aanpassen doe ik nooit (bvb. via een filter in nabewerking). Een andere benadering is de lichtmeting op de lucht doen. Dan wordt de actie veel te donker, en dat is ook de bedoeling niet.
              Tenzij er hier iemand een suggestie heeft?
              Groetjes,
              Stefan
              Zoals ik steeds aangeef, sportfotografie is een momentopname en daar moet je het mee doen. Velen onderschatten deze fotografie.

              Ik volg je 100 %.

              Pixelboy

              Comment


              • #8
                Re: 17/10/2015: Windeke - KFC Edeboys (gewestelijke reeks J niv. 2/1)

                Oorspronkelijk geplaatst door steenkst Bekijk bericht
                Exif staat boven de foto, in dit geval f4 op 70mm. Ik veronderstel dat je de scherpte achter de 2 spelers bedoelt (teveel scherpte in de achtergrond)?
                Had over het hoofd gezien dat de exif er stond.

                De foto op zich is goed hoor. Maar, met de dieptescherpte mag je iets meer proberen denk ik. Soms ga ik naar 2.8 maar, dan moet je er de lens voor hebben en ik zie dat je een f/4 lens hebt. Nu, ik kan je foto's smaken.

                Pixelboy

                Comment


                • #9
                  Re: 17/10/2015: Windeke - KFC Edeboys (gewestelijke reeks J niv. 2/1)

                  Prima foto, alleen kan deze vrij simpel nóg beter gemaakt worden.

                  Krapper uitsnijden is het devies.
                  Zo heb je het idee dat je meer ín de actie zit en de omgeving leidt de aandacht niet meer zo af. De ietwat grote scherptediepte wordt daardoor minder storend.

                  Ook heb ik wat contrast toegevoegd en de witbalans licht gecorrigeerd. Hij was wat aan de warme kant.

                  Als ie weg moet, dan even laten weten. Dan verwijder ik 'm weer.

                  Een hoop ouwe zooi
                  www.rbfoto.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: 17/10/2015: Windeke - KFC Edeboys (gewestelijke reeks J niv. 2/1)

                    Mij stoort de grijze lucht hoegenaamd niet. UP van Rooney is inderdaad nog beter. Actie is erg goed vastgelegd!
                    Mvg,
                    Gregory
                    www.gvg-photo.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: 17/10/2015: Windeke - KFC Edeboys (gewestelijke reeks J niv. 2/1)

                      Bedankt allemaal voor de wel zeer uitgebreide analyse.
                      De crop is inderdaad beter.
                      Er was al een stuk afgedaan door mij, maar nog korter croppen resulteert in een nog beter eindresultaat.
                      Voor de liefhebbers, dit was het origineel beeld:

                      Comment


                      • #12
                        Re: 17/10/2015: Windeke - KFC Edeboys (gewestelijke reeks J niv. 2/1)

                        Nog vergeten te vermelden dat witbalans op "auto" stond. Correctie van de witbalans vind ik meestal een kwestie van persoonlijke smaak.

                        Comment

                        Working...
                        X