Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Galeniet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Galeniet


    Galeniet is een belangrijk looderts.





    Groeten,
    Eric

  • #2
    Re: Galeniet

    Mooie metaalglans en lijnenstructuur!
    BD0681BE -
    Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

    Comment


    • #3
      Re: Galeniet

      Een beeld dat hier op BD - zoals te verwachten - minder goed 'scoort'.
      De details zijn, ondanks deze vergrotingsfactor, zeer goed zichtbaar en duidelijk. Heel knap 'microwerk'!
      Graag verneem ik hoe je tot deze vergrotingsmaatstaf gekomen bent en of je hier ook moeten stacken hebt.

      Prima werk Eric

      Grtz,
      Kurt

      Comment


      • #4
        Re: Galeniet

        Deze opname is gemaakt met de Macro-Nikkor 1: 4.5 f35mm op een PB6 balg.

        De combinatie geeft een maatstaf van 3/1 (50mm uittrek) tot 8/1 (208mm uittrek), als er een Raynox 150 omgekeerd achter de lens
        wordt geplaatst, wordt dit nog eens verdubbeld. Bij maatstaven van hoger dan 3/1 kan je bijna niet zonder stacken omdat de DOF
        te beperkt is, 3/1 kan nog net als je een heel klein onderwerp hebt (springstaartjes bv).

        De ongekeerde Raynox doet dan dienst als een 200mm tubelens, een methode die wordt ook wel bij oneindige microscoop
        objectieven gebruikt word. Met een 10X microscoop objectief kom ik zo op een maatstaf van 25/1. (PB6, PK-13 en PN-11 tube = 287,7mm uittrek)

        Voorbeeld: http://forum.belgiumdigital.com/f43/...je-521187.html

        Voor de belichting zijn er twee SBR200 flitsertjes gebruikt die van onderuit in een halve witte buis die over het onderwerp is geplaatst flitsen, niet
        rechtstreeks op het onderwerp. Dit geeft te hard licht met reflecties. Ben nog het een en het ander aan het uitproberen met dit soort belichting, sommige
        geven een prima resultaat. Ik zal ze later wel laten zien als ze iets beter zijn uitgewerkt.

        Groeten,
        Eric

        Comment

        Working...
        X