Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zelfstandig of bedrijf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zelfstandig of bedrijf

    Beste



    Ik heb een vraagje. Ik hoop dat ik het goed kan uitleggen.

    Ik studeer binnen 2 weken af met een bachelor in accountancy fiscaliteit.

    Ik ben nog aan het twijfelen of ik later als zelfstandig wil starten of dat ik in een bedrijf zou starten en doorgroeien. Deze keuze is bepalend voor mijn nieuwe studies. Voor zelfstandige zou ik fiscale hogeschool doen en de iab. Voor bedrijf zou ik een master doen.

    Ik weet als ik zelfstandig wil worden ik heel wat moet opgeven zoals mijn privé en mijn kinderen niet zien opgroeien.

    Ik vroeg mij af hoe het werk van een cfo is. Werkt die ook 7 op 7 en savonds laat of is die in het weekend eens vrij en kan die werken tot 6u bijvoorbeeld. Is dit minder zwaar dan een zelfstandig op vlak van het feit dat je toch nog wat tijd hebt voor je gezin?



    Bedankt

  • #2
    Re: Zelfstandig of bedrijf

    Eens goed om je heen zien hoe anderen in de branche het doen en hoe ze leven.
    Maar zonder enkele jaren ervaring opdoen zal het niet gemakkelijk lukken vrees ik.
    Als je het geluk hebt een paar jaar in een bedrijf te kunnen werken waar je de kans krijgt deze ervaring op te doen tenminste.
    Ik zou zeggen waag de sprong, dan moet je nooit zeggen "had of was ik maar"
    Als je tevreden bent met pakweg 40 betaalde uren per week, kan je daar redelijk goed van leven denk ik, maar dat krijg je niet van vandaag op morgen.

    Comment


    • #3
      Re: Zelfstandig of bedrijf

      Inderdaad ik zou ook eerst enkele jaren ervaring op doen maar het is ook meer voor de toekomst...
      Het blijft een moeilijke beslissing want heb gehoord dat het gemakkelijker is van zelfstandig naar onderneming te gaan dan omgekeerd

      Comment


      • #4
        Re: Zelfstandig of bedrijf

        Dan kan ik je maar één goede raad meegeven, laat je nooit binden aan een baas of bedrijf.
        Beginnen in bijberoep kan in sommige beroepen een start zijn, zodat je voor jezelf kan uitmaken of het voor U een haalbare zaak is.
        Maar onthou één ding, werk NOOIT onder de prijs in je bijberoep, maar toon wat je waard bent.

        Comment


        • #5
          Re: Zelfstandig of bedrijf

          Ik begrijp niet goed waarom je een ander afstudeerniveau wil doen in functie van je tewerkstelling.
          Mijn inziens moet je doen wat je aankan volgens je intelligentie want dat zal je loon bepalen later.
          Met een master kan je perfect zelfstandig worden en daar een aardige cent verdienen. Je zal als master waarschijnlijk wel een ander publiek aanspreken dat ook meer wil / kan betalen.
          Schrik hebben dat je de kinderen en zo moet missen is eerder onterecht denk ik. Je kan als zelfstandige ook een uurrooster maken en je daar aan houden.
          Ik ben zelf zelfstandige geweest en had een beter contact thuis dan wanneer ik voor een baasje ging werken.
          De kinderen zaten soms te spelen onder mijn bureel terwijl ik nog wat werk doornam.
          Trouwens als je goed en braaf bent dan zal je ook bij een bedrijf veel overuren mogen kloppen en ben je ook niet thuis.

          Maar los van het traject dat je kiest weet je ook dat je nog zal moeten bijscholen in specifieke materie nadien. En daar kan je niet van tussen als je wat cariere wil maken.

          Comment


          • #6
            Re: Zelfstandig of bedrijf

            Ik studeer nu af als bachelor in accountancy dus ik blijf wel in die branche werken.
            Het is gewoon dat als ik in een bedrijf wil starten en eventueel wil doorgroeien dar ze een master vragen. Maar die master is niet nodig als ik als zelfstandig zou werken later en zou starten in een accountantskantoor. Maar daarvoor is fiscale hogeschool goed.
            De keuze van studie weet ik niet omdat ik nog niet weet of ik later als zelfstandig of in een bedrijf wil werken...
            Maar ik moet wel kiezen zodat ik toch kan starten met 1 van de 2 stjdies.
            Bijstuderen is noodzakelijk en daar heb ik geen probleem mee... Das een must bijstudzren in die branche

            Comment


            • #7
              Re: Zelfstandig of bedrijf

              CFO wordt je niet op één jaar.
              En dan heb je nog een enorme waaier. CFO van een belgisch bedrijf met pakweg 50 mensen is iets helemaal anders als een CFO in een multinational met 10.000 mensen wereldwijd.

              Maar zowel als zelfstandige of Finance professional kies je zelf hoe hard je werkt (en boven de 40 uur gaat).

              Daarenboven wil ik je afraden om direct als pas afgestudeerde zelfstandig te worden. Doe eerst wat ervaring op, en bouw een netwerk uit.
              Daarna kan je zelf beginnen als je dat wil.

              Degenen die de top willen bereiken komen er door slim en hard te werken, al de rest zijn sprookjes.

              Comment

              Working...
              X