Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zelfstandig of bedrijf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zelfstandig of bedrijf

    Beste



    Ik heb een vraagje. Ik hoop dat ik het goed kan uitleggen.

    Ik studeer binnen 2 weken af met een bachelor in accountancy fiscaliteit.

    Ik ben nog aan het twijfelen of ik later als zelfstandig wil starten of dat ik in een bedrijf zou starten en doorgroeien. Deze keuze is bepalend voor mijn nieuwe studies. Voor zelfstandige zou ik fiscale hogeschool doen en de iab. Voor bedrijf zou ik een master doen.

    Ik weet als ik zelfstandig wil worden ik heel wat moet opgeven zoals mijn privé en mijn kinderen niet zien opgroeien.

    Ik vroeg mij af hoe het werk van een cfo is. Werkt die ook 7 op 7 en savonds laat of is die in het weekend eens vrij en kan die werken tot 6u bijvoorbeeld. Is dit minder zwaar dan een zelfstandig op vlak van het feit dat je toch nog wat tijd hebt voor je gezin?



    Bedankt

  • #2
    Re: Zelfstandig of bedrijf

    Eens goed om je heen zien hoe anderen in de branche het doen en hoe ze leven.
    Maar zonder enkele jaren ervaring opdoen zal het niet gemakkelijk lukken vrees ik.
    Als je het geluk hebt een paar jaar in een bedrijf te kunnen werken waar je de kans krijgt deze ervaring op te doen tenminste.
    Ik zou zeggen waag de sprong, dan moet je nooit zeggen "had of was ik maar"
    Als je tevreden bent met pakweg 40 betaalde uren per week, kan je daar redelijk goed van leven denk ik, maar dat krijg je niet van vandaag op morgen.

    Comment


    • #3
      Re: Zelfstandig of bedrijf

      Inderdaad ik zou ook eerst enkele jaren ervaring op doen maar het is ook meer voor de toekomst...
      Het blijft een moeilijke beslissing want heb gehoord dat het gemakkelijker is van zelfstandig naar onderneming te gaan dan omgekeerd

      Comment


      • #4
        Re: Zelfstandig of bedrijf