Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wist U dat.....?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wist U dat.....?

    Een Belg kan gemiddeld rekenen op een maandelijks brutoloon van 3.200 euro. Al is er een loonkloof. Zo verdient een man maandelijks 580 euro meer dan een vrouw. Ook per provincie zijn er grote verschillen. Dat blijkt uit de Jobat Loonwijzer 2015.

    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

  • #2
    Re: Wist U dat.....?

    Neen.
    'k Vind het nogal veel. Als de politiek dat leest zit er weer een nieuwe belastingverhoging in.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: Wist U dat.....?

      met daarnaast dit artikel: http://www.jobat.be/nl/artikels/het-..._content=blok1

      Beroep: zelfstandig meubelmaker en schrijnwerker
      Privé: gehuwd en 2 kinderen
      Brutoloon: 1.575 euro
      Nettoloon: 1.200 euro

      en dat met 12uur werken per dag dan heb je wel de verkeerde keuze gemaakt van beroep denk ik.

      OT: zo'n gemiddelden zeggen eigenlijk niets. De gewone werkmens heeft iets tussen 1200 en 1600 netto. Een nachtwerker gaat misschien naar de 2000 op.
      vb: Valerie De Cock (42), Merelbeke

      Beroep: administratief bediende
      Privé: ongehuwd
      Brutoloon: 2.150 euro
      Nettoloon: ongeveer 1.400 euro
      Extra’s: geen
      Dit zal eerder de gemiddelde Belg zijn, imo.
      Last edited by Guest5; 18 oktober 2015, 14:43.

      Comment


      • #4
        Re: Wist U dat.....?

        En wat verdient je buurvrouw, Bouk ?
        Want met zoveel clicks...... .... moet die toch ruim boven het gemiddelde zitten.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Wist U dat.....?

          Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
          Beroep: zelfstandig meubelmaker en schrijnwerker
          Privé: gehuwd en 2 kinderen
          Brutoloon: 1.575 euro
          Nettoloon: 1.200 euro
          en dat met 12uur werken per dag dan heb je wel de verkeerde keuze gemaakt van beroep denk ik.
          Niemand houdt je tegen om te proberen je als "vluchteling zonder papieren" te laten erkennen.
          Als alleenstaande krijg je dan 816€/maand, onderdak, gratis medische zorg.
          Als gezinshoofd krijg je huisvesting + 1086€/maand netto
          met 1 kind 1086 + 90,28 = 1176,28€/maand netto
          met 2 kinderen 1086 + 90 + 167,05 = 1343,33€/maand netto
          met 3 kinderen 1086 + 90 + 167,05 + 249,41 = 1592,74€/maand netto

          Bron : Het Laatste nieuws 14 oktober 2015

          Niet om er royaal van te leven, maar je moet er tenminste geen 12 uur voor werken zoals de schrijnwerker uit het voorbeeld, en die misschien nog 500€ huishuur moet betalen.
          aan de moderator : Indien dit als maatschappelijke discussie wordt beschouwd, gelieve deze bijdrage te wissen.
          Last edited by notex; 18 oktober 2015, 16:00.

          Comment


          • #6
            Re: Wist U dat.....?

            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            Niemand houdt je tegen om te proberen je als "vluchteling zonder papieren" te laten erkennen.
            Als alleenstaande krijg je dan 816€/maand, onderdak, gratis medische zorg.
            Als gezinshoofd krijg je huisvesting + 1086€/maand netto
            met 1 kind 1086 + 90,28 = 1176,28€/maand netto
            met 2 kinderen 1086 + 90 + 167,05 = 1343,33€/maand netto
            met 3 kinderen 1086 + 90 + 167,05 + 249,41 = 1592,74€/maand netto

            Bron : Het Laatste nieuws 14 oktober 2015

            Niet om er royaal van te leven, maar je moet er tenminste geen 12 uur voor werken zoals de schrijnwerker uit het voorbeeld, en die misschien nog 500€ huishuur moet betalen.
            aan de moderator : Indien dit als maatschappelijke discussie wordt beschouwd, gelieve deze bijdrage te wissen.
            zolang ze hunne toeslag van 100€ op den elentriek maar betalen

            Comment


            • #7
              Re: Wist U dat.....?

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              Klopt zeker Bouk, ik verdien zelfs een flink stuk meer, maar krijgen is wat anders........
              En wist je ook dat 50% van het wereld kapitaal toebehoort aan 2% van de wereldbevolking?
              Dan wordt het moeilijk om gemiddelden in te schatten.... denk je ook niet.

              Comment


              • #8
                Re: Wist U dat.....?

                Statistieken zijn zeer gevaarlijk om te interpreteren.
                DE trick is om het spectrum niet juist af te tekenen (wie of wat zit in de statistiek) en de DE tweede trick is spelen met de schaal en bereik.
                Zo kan je een ****** statistisch goed doen ruiken.

                In Belgie staat 240 000 000 000 euro op spaarboekjes! Je moet niet slim zijn om te weten dat pakweg 70% van de bevolking daar geen deel in heeft.

                Ik wil dit niet aankaarten als een probleem maar wil er op duiden dat dergelijke uitspraken niet overeenstemmen met de waargenomen realiteit.

                Comment


                • #9
                  Re: Wist U dat.....?

                  Ik snap het ook niet altijd zo goed, hoe men soms aan bepaalde loonberekeningen komt.
                  Ik werk voorlopig een tijdje halftime, een keuze om meerdere persoonlijke redenen.
                  En ik verdien nu netto meer dan bij mijn vorige werkgever waar ik fulltime werkte. (zelfde jobinhoud)
                  Komt natuurlijk doordat ik veel weekends doe, rare uren, tweetaligheidspremie,... en bij mijn vorige werkgever had ik echt wel het minimumloon (en -verlof).
                  Maar goed, wanneer ik bij mijn huidige werkgever fulltime werk (exact dubbel zo lang), verdien ik helemaal niet het dubbele, maar slechts enkele honderden euro meer.
                  Waarom word je niet belast naar het aantal uren? Ipv op basis van loonschalen en bedragen. Zo komt het natuurlijk niet uit...
                  Dat verschil in loon spaar ik nu uit door mijn kinderen minder naar de opvang te moeten doen.
                  Ik snap niet goed waarom je niet altijd op dezelfde manier belast wordt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wist U dat.....?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    En wat verdient je buurvrouw, Bouk ?
                    Want met zoveel clicks...... .... moet die toch ruim boven het gemiddelde zitten.
                    mijn buurvrouw is niet gemiddeld dus gaat die vergelijking voor haar niet op.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wist U dat.....?

                      Gemiddeld brutto loon Belgen ... Nieuwsblad 17/10/15
                      http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151017_01924428

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wist U dat.....?

                        Lonen vallen behoorlijk tegen vind ik.

                        ik verwachtte echt niet dat er zo veel mensen met een loon van 1500€ moeten rond komen.

                        Nu, het mediaan loon ligt maar rond de 2800€, wat betekent dat degenen die er boven zitten het gemiddelde ook goed optrekken.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wist U dat.....?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Lonen vallen behoorlijk tegen vind ik.

                          ik verwachtte echt niet dat er zo veel mensen met een loon van 1500€ moeten rond komen.

                          Nu, het mediaan loon ligt maar rond de 2800€, wat betekent dat degenen die er boven zitten het gemiddelde ook goed optrekken.
                          iemand die in een groot warenhuis werkt heeft een goede €2000 brutto de maand, veel meer hebben die mensen niet hoor
                          en een kapster in een kapsalon zal ook maar dat loon hebben
                          er zijn genoeg beroepen die onderbetaald zijn en die krijgen elke maal dat er nieuwe belastingen ingevoerd worden nog wat meer het deksel op de neus
                          dus dat wil zeggen dat er ook een kleine groep eigenlijk massa's overbetaald wordt
                          en juist die groep valt altijd buiten schot bij nieuwe belastingen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wist U dat.....?

                            Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                            iemand die in een groot warenhuis werkt heeft een goede €2000 brutto de maand, veel meer hebben die mensen niet hoor
                            en een kapster in een kapsalon zal ook maar dat loon hebben
                            er zijn genoeg beroepen die onderbetaald zijn en die krijgen elke maal dat er nieuwe belastingen ingevoerd worden nog wat meer het deksel op de neus
                            dus dat wil zeggen dat er ook een kleine groep eigenlijk massa's overbetaald wordt
                            en juist die groep valt altijd buiten schot bij nieuwe belastingen
                            Je mag niet zomaar veralgemenen maar alles in z'n juiste context plaatsen.

                            Ik bvb. werd per maand betaald maar was elke weekdag zeker 12 uur op het bedrijf ipv de vereiste 8 uur, en was dan nog vele avonden een hele tijd bezig om kleine onderaannemers (die meewerken op de werven en geen bedienden hebben en die je dus overdag niet wil storen op hun werk) op te bellen om afspraken te maken, prijsoffertes te bespreken enz ...
                            Ik klopte dus minimum 50 % meer uren dan zij die van 9 tot 17 werkten... logisch toch dat je dan "iets" meer betaald wordt toch .

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wist U dat.....?

                              En de groep die zit tussen de mediaan en 2x de mediaan noem ik de middenklasse.
                              Dat zijn een pak mensen die echt serieus belast worden, en meestal buiten allen voordelen vallen.
                              Geen studiebeurs, geen goedkope leningen, geen sociale abonnementen etc.

                              Dat segment is het 'betalend' segment.

                              Geloof niet dat de superverdieners geen belastingen betalen.
                              Het zijn enkel een paar bedrijfsleiders die er in slagen hun privé uitgaven vian hun vennootschap te laten betalen die weinig last heeft van de belastingsverhogingen.

                              Comment

                              Working...
                              X