Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows: extra lange bestandsnamen opsporen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Windows: extra lange bestandsnamen opsporen.

    Soms soms weigert de computer bepaalde bestanden te kopiëren omdat de bestandsnaam té lang is. ( vooral titels van klassike muziekstukken bijvoorbeeld )

    De computer wil deze dan overslaan maar dat is niet de bedoeling.

    Kan ik met een bepaald commando deze superlange bestandsnamen opsporen om deze dan zelf in te korten ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Windows: extra lange bestandsnamen opsporen.

    Ik kan verkeerd zijn maar volgens mij is de oorzaak van die lange bestandsnaam niet de titel van het stuk, maar de lengte van het pad. Vertaald: te veel onderliggende mappen. Bestandsnamen zijn namelijk beperkt tot 255 tekens en ik denk niet dat een titel van een muziekstuk op zich zo lang is (tenzij je in die titel allerlei informatie opneemt, zoals de uitvoerder en dirigent e.d.).

    De oplossing is misschien een map te maken die rechtstreeks onder de C:/ (of beter: minder diep in de structuur) valt?

    Zelf heb ik dat probleem ook als ik mijn muziekcollectie backup. Een titel die altijd opduikt is dan "C:\Users\patrick\Music\al mijn muziek\Dire Straits\Dire Straits The Ultimate Best Of 2011 Remastered\07 Once Upon A Time In The West.mp3". Ik gebruik daarvoor TotalCommander en als die tijdens het kopiëren een te lange bestandsnaam tegenkomt vraagt TC wat te doen, behouden, overslaan, alles behouden, alles overslaan. Tot nog toe ben ik bij mijn weten nog niets kwijt door te kiezen voor "alles behouden".
    Last edited by nabi; 18 oktober 2015, 21:52.

    Comment


    • #3
      Re: Windows: extra lange bestandsnamen opsporen.

      Het is inderdaad het volledige path dat te lang is op dat moment.
      De bestandsnaam zelf is het (meestal) niet want mocht die niet voldoen, dan had men het bestand ook nooit kunnen aanmaken met die naam.
      Vooral BU software doet nogal eens moeilijk over de lengte.
      Ook als je iets kopieert naar een USB stick.
      Heb wel al soft gehad dat ook moeilijk doet over de naam zelf, is lang geleden.
      Is inderdaad vervelend.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Windows: extra lange bestandsnamen opsporen.

        Ja, het zal wellicht aan het path liggen; ik kan nogal "boompjes" opzetten in Windows ....

        Is die Total Commander freeware ( lijkt erop ) en waar haal ik die best ?
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Windows: extra lange bestandsnamen opsporen.

          Zonder beestjes best bij de fabrikant zelf : http://www.ghisler.com/

          De freeware versie heeft een "nag" opstart scherm. 1, 2 of 3 kiezen en je kan verder. Er zijn bij mijn weten geen beperkingen tov de "volledige" versie.
          Diverse plugins, o.a. FTP, zijn beschikbaar.


          Voor snelle kopieeracties kan Teracopy ook een hulp zijn, maar volgens mij slaat die lange bestandsnamen gewoon over (de bestanden dus).

          Comment


          • #6
            Re: Windows: extra lange bestandsnamen opsporen.

            Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
            Zonder beestjes best bij de fabrikant zelf : http://www.ghisler.com/

            De freeware versie heeft een "nag" opstart scherm. 1, 2 of 3 kiezen en je kan verder. Er zijn bij mijn weten geen beperkingen tov de "volledige" versie.
            Diverse plugins, o.a. FTP, zijn beschikbaar.


            Voor snelle kopieeracties kan Teracopy ook een hulp zijn, maar volgens mij slaat die lange bestandsnamen gewoon over (de bestanden dus).
            Ik heb TC op de computer gezet. Werkt fijn hoor, Nabi. Zal een blijvertje worden. Bedankt voor de hulp !!!
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Windows: extra lange bestandsnamen opsporen.

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Ik heb TC op de computer gezet. Werkt fijn hoor, Nabi. Zal een blijvertje worden. Bedankt voor de hulp !!!
              Is voor mij al zo'n 20 jaar het eerste wat ik na een Windows installatie op een PC zet. Ik kan gewoon niet meer overweg met de verkenner.
              Ik begrijp niet dat Microsoft nog altijd vasthoudt aan die overjaarse verkenner met één paneel, waarbij kopiëren zo'n beetje vogelpik is, enfin, zo ervaar ik het toch.
              Ik ken daarentegen ook wel mensen die met de verkenner machtige dingen doen waar ik sta van te kijken.

              Het grootste voordeel van Total Commander is voor mij dat het twee "panelen" heeft, een ingebouwde zipper en ontzipper, een ingebouwde ftp client, een enorm uitgebreide module om bestanden te hernoemen in batch. En ik kan nog zo een tijdje doorgaan.

              Ik ontdek na 20 jaar soms nog één of andere utility in dit "Zwitsers IT mes", en dat kan je letterkijk nemen want Ghisler is een Zwitser.
              Uiteraard heb ik TC al vele jaren terug aangekocht, zodat ik van die 1,2,3 keuze verlost ben. Dat keuzevenster is ook de enige beperking die in deze shareware zit, eens juiste knop ingedrukt is het programma 100% actief, zonder enige beperking.
              Last edited by nete; 18 oktober 2015, 21:53.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Windows: extra lange bestandsnamen opsporen.

                Persoonlijk gebruik ik de verkenner wel heel veel, maar ja, dat is een gewoonte.

                On te zippen en te unzippen gebruik ik 7zip.
                Werkt zeer vlot en is gratis.
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Re: Windows: extra lange bestandsnamen opsporen.

                  Total Commander (vroeger Windows Commander), is een heel goed programma. Gebruik
                  het ook al heel land. Het is gebaseerd op de "Norton Commander", een Dos programma,
                  dat ook twee vensters gebruikte.
                  Rudi

                  Comment


                  • #10
                    Re: Windows: extra lange bestandsnamen opsporen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
                    Total Commander (vroeger Windows Commander), is een heel goed programma. Gebruik
                    het ook al heel land. Het is gebaseerd op de "Norton Commander", een Dos programma,
                    dat ook twee vensters gebruikte.
                    Rudi
                    Even nostalgisch geweest: via Wikipedia ontdekt dat Symantec ooit één Windows versie gemaakt heeft van Norton Commander (versie 2.01, bij download krijg je een zip met daarin drie mappen, disk 1, disk 2 en disk 3). Dat betekende dus dat die NC geleverd werd op 3 floppy's. Ik heb die voor de grap eens geïnstalleerd en die werkt zelfs nog in Windows 10 ! Maar geef me intussen toch maar de layout en de schier onbegrensde mogelijkheden van Total Commander.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: Windows: extra lange bestandsnamen opsporen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht

                      On te zippen en te unzippen gebruik ik 7zip.
                      Werkt zeer vlot en is gratis.
                      Daar zeg je het.. En voor te ftp-en waarschijnlijk Filezilla, en om bestanden in batch te hernoemen nog iets anders ?
                      Met uiteraard alle respect voor ieders keuze hoor.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #12
                        Re: Windows: extra lange bestandsnamen opsporen.

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Even nostalgisch geweest: via Wikipedia ontdekt dat Symantec ooit één Windows versie gemaakt heeft van Norton Commander (versie 2.01, bij download krijg je een zip met daarin drie mappen, disk 1, disk 2 en disk 3). Dat betekende dus dat die NC geleverd werd op 3 floppy's. Ik heb die voor de grap eens geïnstalleerd en die werkt zelfs nog in Windows 10 ! Maar geef me intussen toch maar de layout en de schier onbegrensde mogelijkheden van Total Commander.
                        Daar heb je wel gelijk in. Gewoon mijmeringen uit de Dos tijd.
                        Rudi

                        Comment


                        • #13
                          Re: Windows: extra lange bestandsnamen opsporen.

                          "Verkenner" is een absulute PITA .. maar geen mens die dit schijnbaar kent .. nu ja, simpel is anders. Er zijn legio "apps" te vinden die het uitgebreid zoeken, standaard, beter en eenvoudiger doen
                          Advanced Query Syntax

                          Comment


                          • #14
                            Re: Windows: extra lange bestandsnamen opsporen.

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Daar zeg je het.. En voor te ftp-en waarschijnlijk Filezilla, en om bestanden in batch te hernoemen nog iets anders ?
                            Met uiteraard alle respect voor ieders keuze hoor.
                            Kweetet Maar ik had 7-Zip al voordat ik TC had.

                            7-Zip is trouwens ook maar gewoon even rechtsklikken en je kan ermee werken.
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment

                            Working...
                            X