Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoelang mag een caravan op straat geparkeerd staan?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoelang mag een caravan op straat geparkeerd staan?

    Hoelang mag een caravan op straat geparkeerd staan?
    Het is dus een openbare weg in een woonwijk en er is meer dan 3 meter ruimte tussen de geparkeerde caravan en de borduur aan de overkant.
    Mag die caravan daar onbeweeglijk voor langere tijd geparkeerd staan?
    Onze wijkagent beweert dat de caravan daar mag geparkeerd blijven, een regelement spreekt dat tegen:
    27.5.1. Het is verboden op de openbare weg motorvoertuigen die niet meer kunnen rijden en aanhangwagens langer dan vierentwintig uur na elkaar te laten parkeren.

    Wat of wie heeft hierin nu gelijk?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Hoelang mag een caravan op straat geparkeerd staan?

    Dat is een kwestie van gelijk hebben of gelijk krijgen.

    Het reglement is duidelijk : niet langer dan 24 uur. Tenzij daar een P-bord E9a staat, dan geldt die regel niet meer.

    Alleen : wie gaat dat bijhouden en die caravan 24 uur lang in het oog houden en wie gaat er tegen optreden ? De wijkagent is er blijkbaar niet happig om, die wil immers de vrede in zijn buurt bewaren en geen burenvete laten ontstaan en trouwens, hoeveel uur per dag zou die werken ?

    Anders is het weer van : nee, nee, we hebben even met de caravan rond de blok gereden en hier dan netjes terug geparkeerd.

    Zo'n eigen team agenten om permanent voor de deur/caravan te kunnen posteren, dat zou pas zalig zijn ...

    Bij 'ons' zijn ze 3 jaar geleden begonnen met de bouw van een appartementenblok, véél werk, véél tegenslag en eens de ruwbouw stond kwamen de Polen en consoorten voor het stukadoorswerk, schilderwerk, schrijnwerkerijg .... en die gasten hadden 2 caravans geparkeerd waar zo'n E9a staat. Nu zijn die al lang weg, die Polen toch, die caravans niet.
    Last edited by Empe; 17 oktober 2015, 15:29.

    Comment


    • #3
      Re: Hoelang mag een caravan op straat geparkeerd staan?

      Er staat hier geen enkel verkeersbord op straat en die caravan staat daar al meer dan een maand zonder 1mm te zijn verplaatst.
      Elkeen in de straat kan dat beamen en is trouwens ook goed te zien aan de bladeren van de bomen.
      Die liggen overal uitgezonderd onder de caravan.
      Maar ja, de wijkagent heeft gesproken en daarmee is de kous af zeker.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Hoelang mag een caravan op straat geparkeerd staan?

        Kleef er een parkeerboete op hé Luc,

        Comment


        • #5
          Re: Hoelang mag een caravan op straat geparkeerd staan?

          Als je die caravan nu eens gebruikt als info kiosk.
          Affiches van het Bal van de Burgemeester, Trekker Trek wedstrijden, Oktober Bierfeesten, Studenten Fuiven, Rock Happenings enz.
          Dan is meteen de straat versierd.
          Je kan beginnen met een affiche te plakken : "TE KOOP - 1.000€"

          PS: Jammer dat er nog geen verkiezingen zijn.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #6
            Re: Hoelang mag een caravan op straat geparkeerd staan?

            Hier mag een caravan of mobilhome niet op straat blijven staan, ze mogen zelfs niet zichtbaar zijn vanop de openbare weg.
            Hangt dus ook af van gemeente tot gemeente en de borden dat er staan.
            Maar in een woonwijk mag dit zo goed als nergens voor langere tijd.
            Rechtover uw oprit mag het alvast niet indien de weg niet minstens 7 meter breed is en er 4 meter ruimte blijft.
            Dat laatste is in principe voor elk voertuig.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Hoelang mag een caravan op straat geparkeerd staan?

              Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
              Je kan beginnen met een affiche te plakken : "TE KOOP - 1.000€"

              PS: Jammer dat er nog geen verkiezingen zijn.

              Dirk, hoe dat ik daar niet zelf op gekomen ben verdikke.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Hoelang mag een caravan op straat geparkeerd staan?

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Hier mag een caravan of mobilhome niet op straat blijven staan, ze mogen zelfs niet zichtbaar zijn vanop de openbare weg.
                Hangt dus ook af van gemeente tot gemeente en de borden dat er staan.
                Maar in een woonwijk mag dit zo goed als nergens voor langere tijd.
                Rechtover uw oprit mag het alvast niet indien de weg niet minstens 7 meter breed is en er 4 meter ruimte blijft.
                Dat laatste is in principe voor elk voertuig.
                Ik heb ooit een boete gekregen van 50 euro omdat ik mijn auto geparkeerd had in de Hangaarstraat in Mol en daar hing ook nergens een bord.
                Ik geloof dat die flikken in Mol doen wat ze maar willen en de wet interpreteren naar eigen goeddunken.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Hoelang mag een caravan op straat geparkeerd staan?

                  24 uur is de wet.
                  Meeste gemeentes kijken daar wel niet om.
                  Het zal eerder een probleem worden als iemand gaat klagen want dan is de wet direct geldig natuurlijk.
                  Je kan je best voorstellen dat de buren er niet altijd gelukkig van worden en dat zorgt voor vrevel.

                  Ooit hebben ze hier in stad krijtstreepjes op de banden en straat gezet. Als de dag nadien het streepje nog steeds overeen kwam had je het vlaggen desondanks je een parkeerticket had. Zo hebben ze veel toeristen gevangen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoelang mag een caravan op straat geparkeerd staan?

                    Hey,

                    en dan is er de vraag;
                    Waarom moet, of wil jij misschien, die caravan daar weg?
                    Als daar niemand anders geen opmerking over heeft, zelfs de politie niet?

                    Als die mens nu geen ander plaats heeft om die te zetten, staat die daar toch goed?
                    Ik begrijp sommige opmerkingen niet goed.

                    Leef en laat leven, zou ik zeggen.

                    Mijn gedacht he.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoelang mag een caravan op straat geparkeerd staan?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Drummerstaf Bekijk bericht
                      Waarom moet, of wil jij misschien, die caravan daar weg?
                      Als daar niemand anders geen opmerking over heeft, zelfs de politie niet?.
                      Stel dat men dit voor uw deur komt zetten, jaar in, jaar uit.
                      Je kan nooit nog door je raam kijken omdat die er vlak voor staat.
                      Of die staat rechtover je oprit waardoor je nooit meer normaal binnen of buiten kan.
                      Dan heb jij alleen daar last van en een ander niet.
                      Het zijn twee dingen die ik me direct kan bedenken, maar er zijn nog zoveel mogelijkheden.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoelang mag een caravan op straat geparkeerd staan?

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Stel dat men dit voor uw deur komt zetten, jaar in, jaar uit.
                        Je kan nooit nog door je raam kijken omdat die er vlak voor staat.
                        Of die staat rechtover je oprit waardoor je nooit meer normaal binnen of buiten kan.
                        Dan heb jij alleen daar last van en een ander niet.
                        Het zijn twee dingen die ik me direct kan bedenken, maar er zijn nog zoveel mogelijkheden.
                        Je hebt hier natuurlijk vol gelijk.
                        Maar als die daar staat dan zal dat een reden hebben, en kan dat misschien toch onder mekaar geregeld worden, zonder dat je daar dadelijk de wet moet bij halen.

                        Indien er geen goed wil is, dan is het natuurlijk wat anders.
                        Maar we leven momenteel allemaal al onder stress met onze Belgische toestanden.
                        En soms moet je al eens kunnen aanvaarden dat de zon in het water mag schijnen, niet?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoelang mag een caravan op straat geparkeerd staan?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Drummerstaf Bekijk bericht
                          Je hebt hier natuurlijk vol gelijk.
                          Maar als die daar staat dan zal dat een reden hebben, en kan dat misschien toch onder mekaar geregeld worden, zonder dat je daar dadelijk de wet moet bij halen.

                          Indien er geen goed wil is, dan is het natuurlijk wat anders.
                          Maar we leven momenteel allemaal al onder stress met onze Belgische toestanden.
                          En soms moet je al een kunnen aanvaarden dat de zon in het water mag schijnen, niet?
                          Ik heb meer dan 10 jaar een buur gehad dat een takelwagen rechtover mijn oprit plaatste, 7 dagen per week, 365 dagen per jaar.
                          Resterende doorgang ongeveer 2 à 2,5 meter en daarmee kan je heel moeilijk uit je garage of van je oprit.
                          Hoe meer ik het vriendelijk vroeg, hoe meer hij me uitlachtte.
                          Als ik eens voor hem thuis kwam en mijn wagen op straat plaatste langs onze kant, dan kwam hij er gewoon naast staan langs zijne kant zodat niemand door kon.
                          Mensen die alle dagen verkeerd geparkeerd zijn, die hebben geen begrip of gevoelens, dat is meestal welwetend dat ze zoiets uitsteken als ze maar tevreden zijn.
                          En weet je wat een wijkagent daaraan doet? Niets, want hij heeft daar geen last van en anders moet hij werken.
                          En hij mocht daar niet parkeren wegens voor een oprit, op minder dan 20 meter van een laag verkeersbord, te kort voor een kruispunt en een MTM van meer dan 3,5 ton.
                          Niets doen ze daaraan ... zeker niet omdat hij die mannen ook kende.
                          De rechten in België hangen af van uw kop ... voor de ene gelden ze, voor de andere niet.
                          Last edited by VerSeg; 18 oktober 2015, 12:02.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoelang mag een caravan op straat geparkeerd staan?

                            Situatie hier ook megemaakt.
                            Een zware aanhangwagen die net paste in een parkeerplaats bleef maanden staan, en was zelfs gehuurd.

                            Ik heb toen ook aan de politie gevraagd wat ze konden doen. Ze mochten eigenlijk niks zeggen, maar toch zeiden ze me dat er al 10 boetes uitgeschreven werden, doch de verantwoordelijke reageerde niet en betaalde ook niet. De man woonde tegenover ons, maar zelfs 2 minuten nadat hij aankwam deed hij de deur niet meer open voor politie of deurwaarders. Nooit zoveel deurwaarders gezien ...

                            Ik heb de politie ook gevraagd waarom ze die aanhanger niet lieten afslepen. Punt is datx de gemeente dat moet betalen, en van dergelijke kerel krijgen ze toch nooit geld.

                            Heeft geduurd tot de huurder uit zijn huis gezet is. Huur was buiten de waarborg nooit betaald, en het huis was afgebroken binnen. Enne, een kei kan je niet villen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoelang mag een caravan op straat geparkeerd staan?

                              ongeveer soortgelijk meegemaakt ... parkeerde zijnen auto altijd voor mijnen uitrit : oplossing : gewoon jou auto voor zijnen uitrit zetten ( als zijne wagen weg is : dus niet als hij er nog in staat ) en hem een paar dagen laten staan.. dan moet hij de slepingskosten betalen, en als hij een dwingende reden had, om terug op zijnen oprit te kunnen ( die er niet is volgens de politie hier ) kan hij die kosten verhalen op jou. Dus niet je auto parkeren als hij er nog staat, want dan is : ik moet gaan werken al genoeg . Maar als gij er staat en hij kan niet meer binnen, moet hij zijnen auto op straat laten staan. is wel gene kampeerwagen, maar hij moet toch ook nen oprit zelf hebben ? niet?

                              Comment

                              Working...
                              X