Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd vervanging camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies gevraagd vervanging camera

    Even mijn situatie schetsen: Ik ben 18 jaar en ik heb al een aantal jaar een Eos 1100D, waar ik heel veel plezier aan heb beleefd. Ik heb echter de fotografie enkele maanden laten liggen maar ben er sinds kort terug volop mee bezig en ik zou graag mijn materiaal upgraden.

    Mijn setup:
    Canon Eos1100d
    Canon ef-s 18-55mm
    Canon ef-s 55-250mm
    Metz mecablitz 44 af-1

    Ik heb geen zin om een fortuin te spenderen aan professioneel materiaal aangezien ik ook niet professioneel bezig ben. Op aanraden van een vriend ben ik op 2dehands gaan zoeken en daar zag ik dat er redelijk wat eos50D's verkocht worden voor een 250-300 euro, vaak met een batterygrip en reserve batterijen.
    Nu is mijn vraag of dit in beeldkwaliteit een verbetering gaat zijn, en niet enkel in brouwkwaliteit.

    Verder zou ik dan mijn Eos1100D willen verkopen en dat geld dan gebruiken om een nieuwe lens te kopen, aangezien dit het meest invloed heeft op de kwaliteit. Dus mijn 2de vraag: Wat is een redelijke prijs voor een eos 1100D al dan niet met kitlens? Er is geen schade aan de camera en ik heb er altijd veel zorg voor gedragen.

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Advies gevraagd vervanging camera

    ik denk niet dat je hieruit verbetering gaat krijgen. Kijk mss eens bij de nieuwere toestellen, zoals een 700d, 70d, 750d. als het budget nog minder moet kijk je mss eens naar een 60d of 7d.

    nu gezien je lenzen lijkt het beter om betere lenzen te kopen geven wss meer verbetering dan een nieuwe sensor.

    maar vooral eer je iets koopt. Wat mis je in je huidig materiaal of op welke manier loop je tegen je grenzen op? Mss zijn het gewoon je skills die een upgrade nodig hebben. een vb er zijn mensen actief op dit forum die vele male sterkere afbeeldingen produceren als ik met materiaal dat veel meer basic is dan wat er in mijn fotozak zit.

    btw en er is ook gewoon niks mis als je iets nieuw wil kopen
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Advies gevraagd vervanging camera

      Bedankt voor het antwoord!

      Wat ik het leukste vind en ook geregeld doe is foto's trekken op feestjes en fuiven, daarom lijkt het mij wel handig om een iets robuustere camera te hebben. Ook een Battery grip lijkt mij wel leuk om te hebben.

      Maar dat is de praktische kant. Als ik eens nadenk heb ik het meest problemen met mijn flits, deze heeft namelijk enkel 1/1, 1/2, 1/8 en 1/64 krachtsettings. Dit zorgt ervoor dat ik meer moet gaan regelen met mijn diafragma en dan eventueel dat weer gaan compenseren met mijn sluitertijd (om de achtergrond weet tot leven te wekken).


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

      Comment


      • #4
        Re: Advies gevraagd vervanging camera

        De 1100D is uiteraard geen slechte camera. Een 50D is sterker gebouwd en heeft meer instelmogelijkheden. Is echter ouder dan de 1100D (als ik me niet vergis).
        Als je niet teveel geld wil uitgeven voor een behoorlijk toestel kun je beter uitkijken naar een tweedehands 600D, 650D of 700D voor jouw eerder vermelde prijs, of in het 'robuuste' genre een 60D of een 7D, maar die gaan iets hoger in prijs.

        Jouw camera brengt tweedehands in combinatie met jouw basislens (18-55) slechts een 130 naar 180 euro op, naargelang de staat en aantal clickx. (bron chassimages.com)

        Dus ik zou inderdaad eerst opteren om een 17-55 f/2.8 te kopen (kijk hier eens in 'aangeboden'), dan een compatibele reportageflitser (liefst canon), en als je body uiteindelijk de geest geeft of absoluut niet meer voldoet kun je die vervangen door een ander exemplaar. Wel in die volgorde...
        Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

        Comment


        • #5
          Re: Advies gevraagd vervanging camera

          Na een deel van mijn verdiende centen opzij te hebben gezet schiet er nog maar 350€ over om aan fotografie te spenderen ik zou dus willen proberen om niet te veel over deze prijs te gaan... Ik weet dat dit voor kwalitatieve objectieven veel te weinig is :/ Ik denk ook aan de aanschaf van een 50mm F1.8, ik heb al een aantal keer deze lens gebruikt en vindt het een heel leuk objectief om mee te werken en geeft leuke foto's. Zou ik beter verder sparen tot ik een 17-55 kan aanschaffen?


          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

          Comment


          • #6
            Re: Advies gevraagd vervanging camera

            50mm 1.8 is idd een aanrader. Dan het je iets met een groter diafragma

            Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

            Comment


            • #7
              Re: Advies gevraagd vervanging camera

              Oorspronkelijk geplaatst door TomVW Bekijk bericht
              Na een deel van mijn verdiende centen opzij te hebben gezet schiet er nog maar 350€ over om aan fotografie te spenderen ik zou dus willen proberen om niet te veel over deze prijs te gaan... Ik weet dat dit voor kwalitatieve objectieven veel te weinig is :/ Ik denk ook aan de aanschaf van een 50mm F1.8, ik heb al een aantal keer deze lens gebruikt en vindt het een heel leuk objectief om mee te werken en geeft leuke foto's. Zou ik beter verder sparen tot ik een 17-55 kan aanschaffen?


              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
              Het alternatief 17-50 f/2.8 van bvb Tamron is naar het schijnt ook goed en is tweedehands te vinden voor een schappelijke prijs. Eventueel kun je de 50 mm 'plastic fantastic' ook bijnemen voor tijdens de feestjes.
              Een nieuwe body aanschaffen zal met je huidige lenzen echt niet veel verschil uitmaken.
              Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

              Comment


              • #8
                Re: Advies gevraagd vervanging camera

                Voor feestjes en fuiven zou ikzelf eerder naar een sigma 30mm 1.4 art kijken, dan ga je al kunnen kiezen tussen wel of niet flitsen, en een primelens is qua beeldkwaliteit altijd zeer goed
                (Tenzij primelenzen je niet aanspreken)

                Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

                Comment


                • #9
                  Re: Advies gevraagd vervanging camera

                  Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
                  De 1100D is uiteraard geen slechte camera. Een 50D is sterker gebouwd en heeft meer instelmogelijkheden. Is echter ouder dan de 1100D (als ik me niet vergis).
                  Als je niet teveel geld wil uitgeven voor een behoorlijk toestel kun je beter uitkijken naar een tweedehands 600D, 650D of 700D voor jouw eerder vermelde prijs, of in het 'robuuste' genre een 60D of een 7D, maar die gaan iets hoger in prijs.

                  Jouw camera brengt tweedehands in combinatie met jouw basislens (18-55) slechts een 130 naar 180 euro op, naargelang de staat en aantal clickx. (bron chassimages.com)

                  Dus ik zou inderdaad eerst opteren om een 17-55 f/2.8 te kopen (kijk hier eens in 'aangeboden'), dan een compatibele reportageflitser (liefst canon), en als je body uiteindelijk de geest geeft of absoluut niet meer voldoet kun je die vervangen door een ander exemplaar. Wel in die volgorde...
                  Een 17-55 f2.8 zal je tweedehands wel voor deze prijs vinden. Ik doe binnenkort een upgrade van 50d+17-55 naar een 6D en zal dan deze lens en body verkopen...
                  50d + 17-55 2.8 :)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Advies gevraagd vervanging camera

                    Lix, welke prijs bedoel je hier juist?


                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      Re: Advies gevraagd vervanging camera

                      Je zei dat je budget rond de 350 ligt. Normaal gaat een canon 17-55 2.8 tweedehands rond de 350 a 400 euro. Dus dit zou mogelijk moeten zijn. Dan kan je nog even wachten met je body te upgraden. Ik denk dat je best bent met zo'n lens voor de toepassingen die je wilt doen. Later kan je eventueel nog een flitser bijkopen.
                      50d + 17-55 2.8 :)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Advies gevraagd vervanging camera

                        Na een korte blik op 2dehands gaan ze eerder voor 450 tot 500 euro. Het is uiteraard wel het wachten waard tot er een exemplaar te koop kond voor een lagere prijs! Als je binnenkort je 17-55 verkoopt voor een dergelijke prijs mag je mij altijd een seintje geven


                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                        Comment


                        • #13
                          Re: Advies gevraagd vervanging camera

                          Tja, je moet er maar op vallen dan.

                          http://forum.belgiumdigital.com/f11/...sm-521678.html deze vraagt toch 490 euro.

                          Er is ook de SIGMA 17-50MM F/2.8 EX DC OS HSM CANON nieuw voor 399. Even testen op focus precisie : http://forum.belgiumdigital.com/f35/...on-463966.html

                          Comment


                          • #14
                            Re: Advies gevraagd vervanging camera

                            Dat is waar, maar meestal krijgen ze hun vraagprijs niet. Mijn vraagprijs zal 400 zijn.
                            50d + 17-55 2.8 :)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Advies gevraagd vervanging camera

                              Dan zou ik niet twijfelen en uiteraard altijd voor de Canon gaan.

                              Comment

                              Working...
                              X