Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ImageShack : foto's kwijt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ImageShack : foto's kwijt

    Toch maar eens vermelden dat je niet, zoals ik tenminste altijd gedacht had, voor 100 % safe bent wanneer je je foto's bij een host plaatst.

    Ik heb reeds een aantal jaren een abo bij ImageShack en laat net die een paar weken geleden "iets" meegemaakt hebben waarvan niemand exact weet wat, maar, ze waren om te beginnen een paar dagen volledig off line.
    Dan kwamen ze terug maar kon je niet inloggen.
    Nog enkele dagen later kon je inloggen maar waren je foto's spoorloos.
    Nog wat later kwamen er een deel foto's terug maar niet allemaal.

    Nu na heel wat gegoogeld te hebben meen ik te begrijpen dat de foto's die nu nog niet terug te zien zijn definitief verloren zijn .

    Je kan er ook niet over communiceren, want op elk bericht of elke mail die je stuurt, krijg je na een tijdje een 'mail delivery failed...'.

    Abo dan maar opgezegd, met als gevolg dat alle foto's die ik hier en elders ooit geplaatst heb via ImageShack waarschijnlijk ook allemaal zullen gaan verdwijnen over afzienbare tijd.

    Nu ga ik de gratis Imgur proberen (misschien nog minder safe wanneer het gratis is ?).

  • #2
    Re: ImageShack : foto's kwijt

    Heb je nog niet ergens een oude Dropbox Ivan ?
    Nog eentje met een public folder, kan je perfect gebruiken om hier en elders foto's te posten.
    Let wel, blijkbaar zit die mogelijkheid niet meer in de nieuw aangemaakte.

    Comment


    • #3
      Re: ImageShack : foto's kwijt

      Niemand kan 100% zekerheid geven dat je bestanden nooit verloren gaan door een technisch probleem.

      Ooit had ik een abonnement bij Fotopic, je kon daar een beperkte hoeveelheid foto's gratis online zetten, maar dat was voor mij te weinig en daarom betaalde ik netjes elk jaar een bijdrage.
      Op een bepaald ogenblik was Fotopic plotseling van de aardbodem verdwenen, ik denk dat geen enkele betalende "klant" ooit zijn geld heeft terug gezien.
      De foto's waren toen ook niet meer zichtbaar op de forums, ze hadden waarschijnlijk gewoon de stekker uitgetrokken...
      Voor mijn foto's zelf was dat geen probleem, want daar heb ik genoeg backups van, alleen waren ze niet meer zichtbaar in de forums, en de bezoekers van mijn "website" konden ook niets meer vinden.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: ImageShack : foto's kwijt

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Niemand kan 100% zekerheid geven dat je bestanden nooit verloren gaan door een technisch probleem.

        Ooit had ik een abonnement bij Fotopic, je kon daar een beperkte hoeveelheid foto's gratis online zetten, maar dat was voor mij te weinig en daarom betaalde ik netjes elk jaar een bijdrage.
        Op een bepaald ogenblik was Fotopic plotseling van de aardbodem verdwenen, ik denk dat geen enkele betalende "klant" ooit zijn geld heeft terug gezien.
        De foto's waren toen ook niet meer zichtbaar op de forums, ze hadden waarschijnlijk gewoon de stekker uitgetrokken...
        Voor mijn foto's zelf was dat geen probleem, want daar heb ik genoeg backups van, alleen waren ze niet meer zichtbaar in de forums, en de bezoekers van mijn "website" konden ook niets meer vinden.
        Dat is ook mijn probleem niet, ik ben de foto's niet écht kwijt, ik heb ze op PC, op laptop, en op DVD bij één van de kinderen.
        Maar aangezien ze foetsie zijn bij ImageShack houdt dit wel in dat ze allemaal van BD en elders waar ik ze geplaatst heb zullen verdwijnen.
        Dat ImageShack een pak betalende abo's zullen verliezen is een feit, misschien betekent dit "we hit a bump" (het enige wat ze ooit lieten weten) wel het einde voor hen.
        Ik heb ook nog een deel foto's op smugmug staan maar misschien zijn die wel de volgende in de rij.
        Last edited by Guest17; 16 oktober 2015, 15:53.

        Comment


        • #5
          Re: ImageShack : foto's kwijt

          Digitale bestanden bestaan alleen als ze op 3 plaatsen zijn. Bij jou, op een backup en een tweede backup op een andere plaats. Al je eieren in 1 mand leggen is vragen om problemen.

          Comment


          • #6
            Re: ImageShack : foto's kwijt

            Zowat alles wat op het internet zit kan je kwijt geraken ook al beweren ze van niet.
            Dit jaar nog is Google een heel pak data verloren van klanten.
            De zo aangehaalde "zet alles in de Cloud" is niet enkele probleematisch voor het zogezegde privacy-complex, maar je kan er evengoed je data kwijt geraken. Meer nog, als je ze daar kwijt bent ben je volledig afhankelijk van de hoster.
            Thuis heb je (hopelijk) wel een paar kopies her en daar staan en is recyclen, restoren iets wat je zelf kan en best zelf doet.
            Ik heb hier op een externe HD mijn volledige site (data, beelden en bijhorende sources) in een folder staan. Mocht er iets gebeuren, geen probleem.
            Zo is dat voor al mijn belangrijke data.
            In de Cloud op op het internet. Neen niet aan mij besteed. Eerst en vooral plaatselijk op HD's.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment

            Working...
            X