Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D70 : pinnetjes kapot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D70 : pinnetjes kapot

    Mijn oud beestje Nikon D70 werkt niet meer. De compactflashcards kunnen niet meer in de gleuf, er zijn blijkbaar pinnetjes verbogen.
    Bij de officiële Nikon repairdienst in Brussel zegt men mij dat het euvel onherstelbaar is : voor de D70 zijn er al jaren geen wisselstukken meer op de markt.
    Ziet iemand een andere oplossing ?

  • #2
    Re: Nikon D70 : pinnetjes kapot

    Oorspronkelijk geplaatst door Theo Flitser Bekijk bericht
    Ziet iemand een andere oplossing ?
    Als je in de kaartsleuf kan kijken en je ziet welke pinnetjes een probleem geven, kan je ze met een schroevendraaiertje een duwtje proberen te geven in de juiste richting.
    Een andere mogelijkheid, is misschien een D90 op de 2dehands markt zoeken?
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D70 : pinnetjes kapot

      Rechtbuigen zoals Pieter zegt.
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D70 : pinnetjes kapot

        Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
        Rechtbuigen zoals Pieter zegt.
        Die dingen breken soms wel makkelijk... ik heb hier zo 2 kaartlezers om zeep geholpen
        Gelukkig nooit problemen gehad met camera's, maar ik heb het altijd een fragiele interface gevonden.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D70 : pinnetjes kapot

          Gebroken nog niet, wel al moeten rechtbuigen in D70 en kaartlezers.
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D70 : pinnetjes kapot

            Oorspronkelijk geplaatst door Theo Flitser Bekijk bericht
            Mijn oud beestje Nikon D70 werkt niet meer. De compactflashcards kunnen niet meer in de gleuf, er zijn blijkbaar pinnetjes verbogen.
            Bij de officiële Nikon repairdienst in Brussel zegt men mij dat het euvel onherstelbaar is : voor de D70 zijn er al jaren geen wisselstukken meer op de markt.
            Ziet iemand een andere oplossing ?
            Beste manier om deze te rechten is met een haakje omhoog trekken en dan een injectienaald over het pinnetje schuiven
            om het te rechten, werkt het gemakkelijkst.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D70 : pinnetjes kapot

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Beste manier om deze te rechten is met een haakje omhoog trekken en dan een injectienaald over het pinnetje schuiven
              om het te rechten, werkt het gemakkelijkst.
              Bovenstaande manier hen ik ook al met succes toegepast.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D70 : pinnetjes kapot

                Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                Bovenstaande manier hen ik ook al met succes toegepast.
                1) Welk soort injectienaald bedoelt u ?
                2) Waarom raadt u aan een D90 ipv een D70 tweedehands te kopen ?

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D70 : pinnetjes kapot

                  Indien je een vervanging moet kopen (tweedehands) koop dan minstens een toestel waarvan nog onderdelen beschikbaar zijn en waarvan je hoop dat die nog minstens 5 jaar beschikbaar zijn.
                  Je moet het maar tegenkomen dat je een oude D70 koopt en dat je binnen een paar manden opnieuw problemen hebt.
                  Ook heb je met recentere technologie zo wie zo voordelen (minder ruis, snellere werking, hogere ISO om alleen maar de meest opvallende te geven)
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D70 : pinnetjes kapot

                    Oorspronkelijk geplaatst door Theo Flitser Bekijk bericht
                    1) Welk soort injectienaald bedoelt u ?
                    2) Waarom raadt u aan een D90 ipv een D70 tweedehands te kopen ?
                    Die D90 was mijn aanbeveling - in het geval dat je D70 niet meer goed te krijgen zou zijn.
                    Ik geef een voorbeeld van een toestel waar zeer weinig negatiefs over wordt gezegd en dat voor een vrij kleine prijs te vinden is... 250-300 euro?
                    Niets houdt je tegen om iets recents te zoeken, uiteraard. We kennen je budget niet, en aangezien de pinnetjes wellicht nog rechtgetrokken kunnen worden, is een nieuwe body wellicht niet aan de orde.

                    Wat die injectienaald betreft: het zal een exemplaar moeten zijn met een opening die groot genoeg is voor het pinnetje. Als hier iemand in de gezondheidszorg zit, kan die wellicht meteen vertellen welke dikte (gauge... een cijfer gevolgd door de letter G) je nodig hebt. Een apotheek heeft wegwerp-injectiespuiten normaal gezien wel in voorraad in bepaalde maten.
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D70 : pinnetjes kapot

                      Ik denk dat de griepsspuit een heel gedengen kandidaat is voor zo'n werk.
                      Niet groot, maar wel dik, maw, de holle buis is tamelijk groot qua diameter.
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D70 : pinnetjes kapot

                        Als dat rechttrekken mislukt , een tweedehands d70 kan ook maar hooguit 100 Euro kosten, dat is minder dan wat eventuele reparatiekosten zouden zijn ...
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D70 : pinnetjes kapot

                          Ik denk dat een 18G (Intraveneuze naald) het beste is om de pinnetjes wat te rechten.Een 21G (intramusculaire naald)
                          past waarschijnlijk juist niet.Waarschijnlijk is ook de bisot (schuin gedeelte van de naald op de punt ) wat te lang voordat je in het volledige holle deel komt van de naald,en dat heb je nodig om te rechten.Helaas heb ik mijn defekte kaartlezers een tijdje geleden weggegooid,zodat ik het niet kan uittesten.
                          Die griepspuit:vergeet het maar,naalden veel te fijn,tenzij onze vriend misschien bij een veearts is langs geweest.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D70 : pinnetjes kapot

                            Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                            Ik denk dat een 18G (Intraveneuze naald) het beste is om de pinnetjes wat te rechten.Een 21G (intramusculaire naald)
                            past waarschijnlijk juist niet.Waarschijnlijk is ook de bisot (schuin gedeelte van de naald op de punt ) wat te lang voordat je in het volledige holle deel komt van de naald,en dat heb je nodig om te rechten.Helaas heb ik mijn defekte kaartlezers een tijdje geleden weggegooid,zodat ik het niet kan uittesten.
                            Die griepspuit:vergeet het maar,naalden veel te fijn,tenzij onze vriend misschien bij een veearts is langs geweest.
                            Als het niet te ver is ik heb naalden, genoeg.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D70 : pinnetjes kapot

                              De naalden van mijn herinktset zijn net niet groot genoeg ... zag er nochtans goed uit daar heel stevig ... maar mogelijk zijn andere herinktnaalden wel net groot genoeg ... heb dan maar even getest op een Canon S20 lijk : met een miniatuurschroevendraaier plat #3 (2 mm) (en een loeplamp 5X) heb ik zonet een haaks geplooid pennetje omhoog en daarna mooi terug recht gebogen

                              Comment

                              Working...
                              X