Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leica lenzen op Fuji ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Leica lenzen op Fuji ?

    Ik heb drie Leica M objectieven, 35, 50 en 90 mm ,Ik wil deze op een Fuji X body gaan gebruiken.
    Dit als aanvulling van mijn X 100s.
    De vraag is welke body is het meest geschikt voor manueel scherpstellen?

    Op het Fuji forum krijgt de X E1 en X E2 de voorkeur boven de X Pro 1 die nu sterk in prijs verlaagt is, wat natuurlijk aanlokkelijk is.
    De Fuji M adapter is onderweg, op beide toestellen testen zou natuurlijk uitsluitsel geven, er staan hier op het forum beide te koop aangeboden jammer genoeg niet door dezelfde aanbieder
    m.v.g

  • #2
    Re: Leica lenzen op Fuji ?

    Oorspronkelijk geplaatst door L.Cavalier Bekijk bericht
    De vraag is welke body is het meest geschikt voor manueel scherpstellen?
    Voor mij lukt dat uitstekend met de zoeker van de X-T1 en focus peaking. Op papier hebben de viewfinders van de X-E1 en X-E2 dezelfde resolutie, maar ze zijn een stuk kleiner. Vergis je niet: bij de X-T1 heb je het idee dat je door een SLR-zoeker kijkt, maar bij de andere Fuji-X toestellen is dat niet zo.

    Over de X-Pro kan ik mij niet echt uitspreken omdat ik die maar even in mijn handen heb gehad, maar ik zou daar voor MF ook iets minder vertrouwen in hebben. Dat kan ook te maken hebben met mijn gebrek aan vertrouwdheid met de hybride viewfinder, die toch enigszins specifiek is.

    Manueel scherpstellen op basis van het scherm lukt mij eerlijk gezegd niet zo goed. Maar ik ben ook niet geoefend in die werkwijze, dus misschien vinden anderen dat wel goed werkbaar...
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Leica lenzen op Fuji ?

      Bedankt voor het snelle antwoord...weet ik weer iets meer.
      Vandaag de M adapter aangekregen, staat iets raar in de handleiding, dat de afstand die je op het objectief afleest niet altijd klopt met de werkelijke afstand tot het onderwerp.

      Comment


      • #4
        Re: Leica lenzen op Fuji ?

        dat is niet zo raar hé. Door de adapter staat de achterste lens niet op exact dezelfde afstand van de sensor als waar de lens voor gebouwd is.
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment

        Working...
        X