Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 20D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 20D

    Is nog steeds een gerucht.
    Maar deze info leek mij voldoende om hier de link even te vermelden.

    http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1019&message=9924289

    Jan.

  • #2
    Met fotos:

    http://www.jayki.com/bbs/zboard.php?id=dslr_user_forum&no=365

    Comment


    • #3
      En hier een link naar een canon site http://www.usa.canon.com/templatedata/pressrelease/genhtml_photo/photokit_EOS20D.dcr.html

      In dat geval zou het dus echt waar zijn.

      Comment


      • #4
        Dus geen 10D Mark II,maar een 20D.
        mvg FrançoisVM
        Canon 7D

        Comment


        • #5
          De groothoeklenzen maken het natuurlijk erg interessant ... iemand enig idee van de prijzen?
          http://www.razziphoto.com/

          Comment


          • #6
            Die EF-s is een economische manier om DSLR's met 1,6 crop toch goedkoop een groothoek te geven. Ik heb er op zich niks tegen, aangezien je bij een DSLR met kleinere of geen crop geen nood hebt aan een halve groothoek om een acceptabel resultaat te bereiken. Bovendien zijn zo'n lenzen in die prijsklasse al eerder investeringen dan een 4-5.6 budget EF-s lensje...

            Niet vergeten dat EF-s enkel past op de 300D en 20D, alle andere DSLR's zijn nog normaal EF en bij crops kleiner dan 1,6 is EF-s zinloos omdat je niet genoeg glas hebt om de hele chip te belichten...

            Wat Canon niét gaat doen, is investeren in een héle EF-s lijn. Met een EF-s 17-85mm kom je een heel end, en erboven pak je een gewone EF...

            Comment


            • #7
              Als die 0.2 starttijd en grotere buffer waar is, dan wordt dat een interessant machientje...
              EF-s support: tiens, als de marktleider zich nu ook al engageert in de APS-sensors, dan valt nu wel definitief het doek over de ff-dromen (wat mi. niet meer dan logisch is.)
              http://www.digifotofreak.nl

              Comment


              • #8
                Originally posted by Kodaksken
                Het was te denken dat Canon iets ging doen aan die EF- lenzen die nu al zovele jaren "meegaan".

                Het EF-s- systeem. Een leuk iets om ons weer op kosten te jagen.
                Vooral de breedhoek- liefhebbers worden naar de EF-s hoek geduwd.
                Ik vrees dat Canon geen nieuwe EF- breedhoeken meer zal uitbrengen...

                De D20 dus. Jammer van de blijvende x1.6 vergroting.
                Ik weet één ding. Ik verander mijn D30 pas van zodra het ding letterlijk uiteen valt.
                Daar zit je denk ik verkeerd hoor. De EF lenzen gaan niet verdwijnen.
                Canon heeft al gezegd dat het zijn ambitie is om in de toekomst naar Full Frame over te stappen. En die EF-s dat is enkel goed voor camera's met 1.6 crop. Het is denk ik meer om interessante aanbiedingen te kunnen doen in de 1.6 crop klasse van camera's.

                Wat wel kan is dat je een scheiding gaat krijgen tussen low end en high end lenzen. Waar de low end EF-s gaat zijn en de high end EF.

                Maar bijv een 1D s of MarkII zijn niets met EF-s lenzen.

                Die 17-85 IS ef-s lens is al direkt een goede zet tov die minolta met antishake die tegelijkertijd gaat verschijnen.

                Eigenlijk krijgen we bij canon een echte opsplitsing binnen het gamme tussen de low-end DSLR's en de High end. Met de low end die op 1.6crop gaat blijven zitten omdat er daar toch nog een hele tijd een kostenvoordeel aan gaat zijn. Maar of dit lang genoeg gaat blijven duren om die lenzen echt interessant te maken is natuurlijk de vraag?

                PS: oei je hebt onndertussen je post gedelete?

                Comment


                • #9
                  @wooter: 100% akkoord

                  @Marcfoto: daar ben ik zo zeker nog niet van het gaat volgens mij eerder afhangen in welke categorie je je kamera koopt.

                  Voor iemand die een low end koopt zullen lenzen alla 17-40L vaak te duur zijn en zodoende is een ef-s lens een oplossing. Maar de high end bij canon zal denk ik wel 1.3 en FF blijven voor een tijdje. Anders had de Mark II toch ook een ef-s mount gekregen.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Kevlar
                    @wooter: 100% akkoord

                    @Marcfoto: daar ben ik zo zeker nog niet van het gaat volgens mij eerder afhangen in welke categorie je je kamera koopt.

                    Voor iemand die een low end koopt zullen lenzen alla 17-40L vaak te duur zijn en zodoende is een ef-s lens een oplossing. Maar de high end bij canon zal denk ik wel 1.3 en FF blijven voor een tijdje. Anders had de Mark II toch ook een ef-s mount gekregen.
                    Met alle respect, maar een toestelleke van 1000-1500€ vind ik bezwaarlijk low-end.

                    Ik geloof dat het in de PMA-show (Las Vegas) van 2002 was dat Olympus zijn 4/3 systeem voorstelde en partners zocht ervoor. Zowel Canon als Nikon hebben dat toen afgewezen. Tijdens een interview heeft Nikon toen aan de wereld bekend gemaakt dat, wat hun betreft, een DSLR altijd APS zal zijn. Waarop Canon met veel bombarrie aankondigde dat ze een ff aan het ontwikkelen waren die dan uiteindelijk op de Photokina werd geïntroduceerd.

                    In elk geval kun je Nikon niet verwijten warm en koud tegelijkertijd te blazen, want iedere Nikon DSLR is inderdaad altijd een APS geweest. Voor een Nikon gebruiker is er niks zo gemakkelijk; die moet geen twee keer nadenken of een bepaalde lens al dan niet nog zal bruikbaar zijn op een volgend toestel.

                    Ondertussen zijn we al twee jaar verder, en zit een Canon gebruiker nog altijd in de wind: ff of niet. Het antwoord is heel simpel: ff en 1.3x cropfactor voor diegenen die het kunnen betalen. Voor alle anderen 1.6x en EF-s. Reden is tweeërlei: aan de ene kant ligt geen enkele fabrikant wakker van ff (te duur, te veel technische problemen, te weinig voordelen voor zowel fabrikant als consument), aan de andere kant is de markt veel groter voor APS-camera's.

                    Sure, ff zal altijd blijven bestaan, maar je moet dat bekijken als grootformaat bij analoog: iedereen wil wel een Hazelblad, maar wie koopt het ook effectief?

                    BTW: Pentax zou met de komende PhotoKina een pro DSLR uitbrengen. Er wordt gewag gemaakt dat dit een ff zou zijn (sensor vermoedelijk ontwikkeld in samenwerking met Sony en Phase One.) Dat klinkt helemaal niet zo gek als men bekijkt dat sinds de LX, professioneel altijd grootformaat heeft betekent bij Pentax. Dat betekent dan meteen ook dat de camera alleen de 645-formaat lenzen zal kunnen gebruiken...

                    http://www.digifotofreak.nl

                    Comment


                    • #11
                      Oeps; heb per ongeluk mijn post verwijderd...
                      Gelukkig heeft Kevlar nog een Quote staan.
                      Canon EOs 60D, Canon Eos 30D & Canon Ixus 870

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by MarcFoto
                        Als die 0.2 starttijd en grotere buffer waar is, dan wordt dat een interessant machientje...
                        Die 0.2 starttijd is een vergissing. Het zou 0.2 sec vlugger zijn dan de huidige 10D.

                        Ikzelf ben overtuigd om naast mijn 10D ook een 20D in gebruik te nemen. De 1DII is gewoon geen alternatief voor mij.

                        Jan.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Jan_10D
                          Die 0.2 starttijd is een vergissing. Het zou 0.2 sec vlugger zijn dan de huidige 10D.
                          Heb dit ook gelezen maar dat is dan toch te belachelijk om zelfs maar te vermelden als feature?
                          Gallery: http://www.fotogallerij.be

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Jan_10D
                            Ikzelf ben overtuigd om naast mijn 10D ook een 20D in gebruik te nemen. De 1DII is gewoon geen alternatief voor mij.

                            Jan.
                            Wedden dat er toch binnenkort weer een heleboel 10Ds te koop gaan staan in de koopjeshoek ... enfin, dat hoop ik tenminste; dan kan ik ook eens upgraden tegen een deftige prijs
                            http://www.razziphoto.com/

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by razzi
                              Originally posted by Jan_10D
                              Ikzelf ben overtuigd om naast mijn 10D ook een 20D in gebruik te nemen. De 1DII is gewoon geen alternatief voor mij.

                              Jan.
                              Wedden dat er toch binnenkort weer een heleboel 10Ds te koop gaan staan in de koopjeshoek ... enfin, dat hoop ik tenminste; dan kan ik ook eens upgraden tegen een deftige prijs
                              Indien je nog een koopje zoekt hier kun je het al bestellen. Compleet met FireWire 800, Bluetooth en GPS
                              http://www.discountzone.ch/catalog/catalog/product_info.php?products_id=1975&osCsid=5b9d67fa7 11a7cbaaf449a043a96d5e7
                              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                              Comment

                              Working...
                              X