Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

laptop vindt printer niet meer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • laptop vindt printer niet meer

    Sinds enige tijd kan ik niet meer printen. De laptop vindt de printer niet meer terug.
    In elk geval had ik dit probleem niet voor de installatie van windows 10.
    De printer wordt namelijk weergegeven onder 'andere apparaten' ipv 'printers'.
    Verwijderen en herinstalleren heb ik al een paar keer geprobeerd.
    Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
    https://www.facebook.com/devrieset/

  • #2
    Re: laptop vindt printer niet meer

    Misschien staat hier de oplossing bij?

    Rudi

    Comment


    • #3
      Re: laptop vindt printer niet meer

      Heeft de printer een schermpje waar je het IP adres kan bekijken. Dit moet alvast in dezelfde range zitten als de rest van je netwerk. (het derde getal in het IP adres, meestal 1 of 2).
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: laptop vindt printer niet meer

        Je zegt wel niet hoe de printer is aangesloten. Met de oude USB-kabel heb je normaal nooit problemen, met ethernetkabel ook niet, als je vaste IP's gebruikt.
        Wifi is minder stabiel : ik heb een brother printer die we ook langs Wifi gebruiken. De DHCP van de router zorgt voor een vast IP-adres (via een reservatie op het mac-adres van de printer), maar toch gebeurt het regelmatig dat het ding zijn verbinding verliest.
        Enige oplossing is dnt de wizard op de printer terug te doorlopen, de SSID van de router terug aan te klikken en het wifi-paswoord in te geven (en met dat touchscreen-schermpje van de printer is dat redelijk langdradig...).

        Heb al getracht met een netwerkkabel aan te sluiten, maar die aansluiting werkt zelfs gewoon niet : mijn switch geeft duidelijk aan dat er geen verbinding is (geen brandend lampje)...

        De USB-kabel werkt altijd .
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #5
          Re: laptop vindt printer niet meer

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Heeft de printer een schermpje waar je het IP adres kan bekijken. Dit moet alvast in dezelfde range zitten als de rest van je netwerk. (het derde getal in het IP adres, meestal 1 of 2).
          Nee dat is er niet.

          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Je zegt wel niet hoe de printer is aangesloten. Met de oude USB-kabel heb je normaal nooit problemen, met ethernetkabel ook niet, als je vaste IP's gebruikt.
          Wifi is minder stabiel : ik heb een brother printer die we ook langs Wifi gebruiken. De DHCP van de router zorgt voor een vast IP-adres (via een reservatie op het mac-adres van de printer), maar toch gebeurt het regelmatig dat het ding zijn verbinding verliest.
          Enige oplossing is dnt de wizard op de printer terug te doorlopen, de SSID van de router terug aan te klikken en het wifi-paswoord in te geven (en met dat touchscreen-schermpje van de printer is dat redelijk langdradig...).

          Heb al getracht met een netwerkkabel aan te sluiten, maar die aansluiting werkt zelfs gewoon niet : mijn switch geeft duidelijk aan dat er geen verbinding is (geen brandend lampje)...

          De USB-kabel werkt altijd .
          het is met usb kabel aangesloten... en de printer geraakt ook wel geïnstalleerd, maar staat onder 'andere apparaten'...
          https://www.facebook.com/devrieset/

          Comment


          • #6
            Re: laptop vindt printer niet meer

            "Andere apparaten" staat in "Apparaatbeheer". Hier zou hij al niet mogen staan, in "Apparaatbeheer" moet die staan ........ onder "Printers".
            Zie je die dan niet staan in "Apparaten en printers"?
            Normaal zou hij te zien moeten zijn in "Printers", daar staan er al een paar van Microsoft.
            Last edited by Red Falcon; 15 oktober 2015, 18:06.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: laptop vindt printer niet meer

              Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
              "Andere apparaten" staat in "Apparaatbeheer". Hier zou hij al niet mogen staan, in "Apparaatbeheer" moet die staan ........ onder "Printers".
              Zie je die dan niet staan in "Apparaten en printers"?
              Normaal zou hij te zien moeten zijn in "Printers", daar staan er al een paar van Microsoft.
              Ik ga via 'instellingen' naar 'apparaten'. Daar heb ik de keuze tussen oa 'printers en scanners' (daar staat hij niet tussen) en 'verbonden apparaten'. Bij die laatste staat hij vermeld, bij het tabje 'andere apparaten'. Bij de printers zie ik enkel 'microsoft print to pdf' en 'microsoft xps writer'.
              https://www.facebook.com/devrieset/

              Comment


              • #8
                Re: laptop vindt printer niet meer

                Eens kijken op de website van de fabrikant of er geen installer bestaat voor jou merk en type printer.

                Comment


                • #9
                  Re: laptop vindt printer niet meer

                  Ik had met Windows 10 ook eerst een probleem om te printen (op de pc), standaard ging die altijd naar "print to pdf", ik moest elke keer opnieuw de printer selecteren.

                  Nu heb ik net even de printer op de laptop aangesloten, na een paar minuten kwam die er bij staan bij "instellingen" -> "printers en scanners"
                  Daar zie je ook de print to pdf en fax staan, die heb ik op de computer verwijderd, en nu werkt de printer meteen, zonder dat ik die elke keer moet selecteren.
                  Maar hier wordt de printer wel automatisch geïnstalleerd op de laptop.
                  Nu moet ik op de laptop ook nog de print to pdf en de andere zaken in het lijstje verwijderen zodat ik daar geen last meer van heb als ik de printer ooit wil gebruiken op de laptop.

                  Als je printer niet automatisch in de lijst komt, dan kan je misschien zelf zoeken naar een compatibele driver voor Windows 10.
                  Als het een heel oude printer is, dan zou dat misschien een probleem kunnen zijn om die te vinden.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: laptop vindt printer niet meer

                    Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
                    Een Vista oplossing aanbieden voor een Windows 10?
                    En dan voor een netwerkprinter als hij USB aangesloten is.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: laptop vindt printer niet meer

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Daar zie je ook de print to pdf en fax staan, die heb ik op de computer verwijderd, en nu werkt de printer meteen, zonder dat ik die elke keer moet selecteren.
                      Uw printer als standaardprinter instellen had ook goed geweest zonder de andere te verwijderen.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: laptop vindt printer niet meer

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

                        Als je printer niet automatisch in de lijst komt, dan kan je misschien zelf zoeken naar een compatibele driver voor Windows 10.
                        Als het een heel oude printer is, dan zou dat misschien een probleem kunnen zijn om die te vinden.
                        Printer is nog maar enkele maanden uit.

                        Ik heb oa dit al geprobeerd:

                        - printer verwijderen uit het lijstje 'andere apparaten' en nadien terug aansluiten. Dan installeert hij zichzelf opnieuw, maar komt weeral terecht onder 'andere app'.
                        - drivers downloaden van canon website en installeren. Programma geraakt wel geïnstalleerd, maar op het einde komt er een foutmelding dat de printer niet is aangesloten via usb... terwijl dat wel gebeurd is.

                        Ligt niet aan de usb-poort, want andere toestellen werken prima via usb...
                        https://www.facebook.com/devrieset/

                        Comment


                        • #13
                          Re: laptop vindt printer niet meer

                          Eens een andere USB kabel proberen.
                          Mogelijks is de USB controller aan de printerkant defect. Alhoewel, de printer wordt blijkbaar nog wel gededecteerd.
                          Heb je geen mogelijkheid om aan die kabel eens een andere printer te hangen ?
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: laptop vindt printer niet meer

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Mogelijks is de USB controller aan de printerkant defect. Alhoewel, de printer wordt blijkbaar nog wel gededecteerd.
                            Heb je geen mogelijkheid om aan die kabel eens een andere printer te hangen ?
                            Bedankt om mee te denken.
                            Een andere printer heb ik niet, nee.
                            Defect aan de printerkant zou me verbazen. Is een kabel van nog geen 6 maand oud, en zit standaard in de printer (wordt dus niet aan- of losgekoppeld).
                            Het lijkt me eerder een probleem qua windows/instellingen/...
                            https://www.facebook.com/devrieset/

                            Comment


                            • #15
                              Re: laptop vindt printer niet meer

                              Wilde gok (sorry gebruik enkel engelstalige versie)
                              Onder controle panneel
                              Power opties
                              Uw eigen power plan kiezen en naar "advanced settings" gaan
                              Onder USB settings
                              USB selective suspend setting op "disabled" zetten ...

                              misschien helpt het .. had een gelijkaardig probleem met mijn externe USB drives die steeds "disconnected" geraakten ...

                              Comment

                              Working...
                              X