Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraag ivm draadloos muziek luisteren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraag ivm draadloos muziek luisteren

    hallo iedereen,
    ik zou graag een draadloze luidspreker willen kopen die ik dan kan gebruiken in de keuken, veranda en ev terras.
    daar ik hiervan niet veel van ken, mijn volgende vraag :
    1 - ik luister muziek via mijn pc (belgië fm ) - kan ik nu via mijn pc muziek naar een draadloze luidspreker sturen , en wat heb ik hier dan voor nodig ?
    2 - ik luister ook muziek via mijn Onkyo AV reciever (TX - SR309) waarop 2 luidsprekers via kabel zijn aangesloten - is het mogelijk om hierop een draadloze luidspreker
    aan te sluiten ? en wat heb ik hiervoor dan nodig ?
    indien één van de 2 zou gaan, zou ik al heel tevreden zijn.
    Gelieve in ev antwoorden er rekening mee te houden dat ik op dit vlak een leek ben

    groetjes
    jan

  • #2
    Re: vraag ivm draadloos muziek luisteren

    dikwijls is er bij zo'n draadloze speaker het nodige zendertje geleverd dat je dan op één of andere uitgang van je versterker aansluit.
    Dat zendertje stuurt dan het geluidssignaal gewoon naar je speaker door.
    Ooit heb ik eens zo'n rudimentair systeempje gekocht in den Aldi.
    Aangesloten op de hoofdtelefoon uitgang, stroomadaptor in het stopcontact, speakertjes in de zomerveranda ook in het stopcontact en genieten maar.
    Of...: lees dit even door
    Last edited by dréten; 14 oktober 2015, 12:42.

    Comment


    • #3
      Re: vraag ivm draadloos muziek luisteren

      Hangt ervan af:
      Sommige modellen hebben een bron (je tablet, smartphone, computer, versterker+dongle) nodig die de muziek via bluetooth of wifi naar de luidspreker stuurt. vb NAD VISO
      Andere hebben wifi aan boord en spelen zelf de muziek af die op een NAS staat of via internerdiensten zoals spotify, deze bestuur je dan met een app op je telefoon of tablet... VB SONOS, BlueSound
      Andere maken verbinding met een zelfde type luidspreker die via een kabel aan je systeem hangt, deze stuurt het verder naar alle 'slaves' in het netwerk. Vb Dali zensor

      Je hebt er ook die meerdere van deze mogelijkheden kunnen gebruiken.
      Last edited by jhoub; 14 oktober 2015, 13:59.
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: vraag ivm draadloos muziek luisteren

        Ik beluister dagelijks muziek vanop mijn pc of ipad met bluetooth speakers(Bose & Logitec)
        Maar als de astand tussen de pc en de keuken meer dan 5m is, dan is een wifi luidspeaker beter. Er bestaan ook draadloze zendertjes om.van je pc naar de stereo te streamen.
        Rudi
        Last edited by rudimaes; 14 oktober 2015, 14:25. Reden: fout

        Comment


        • #5
          Re: vraag ivm draadloos muziek luisteren

          Eigenlijk is het aanbod van mogelijkheden niet in enkele zinnen te vatten, hé.
          Volgens mij is het veruit het beste dat je jezelf inwerkt in de materie hoor.
          Zo leer je meest mi.

          @jdv: Had je intussen al iets in gedachte trouwens? Misschien dat we je dan gerichter kunnen "ondersteunen"

          Comment


          • #6
            Re: vraag ivm draadloos muziek luisteren

            Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
            Eigenlijk is het aanbod van mogelijkheden niet in enkele zinnen te vatten, hé.
            Volgens mij is het veruit het beste dat je jezelf inwerkt in de materie hoor.
            Zo leer je meest mi.

            @jdv: Had je intussen al iets in gedachte trouwens? Misschien dat we je dan gerichter kunnen "ondersteunen"
            neen, nog niets in gedachten, al wel wat over gelezen,maar weet echt niet wat kopen,
            misschien best maar eens in winkel binnenstappen waar ze dergelijke dingen verkopen

            Comment


            • #7
              Re: vraag ivm draadloos muziek luisteren

              Oorspronkelijk geplaatst door jdv Bekijk bericht
              neen, nog niets in gedachten, al wel wat over gelezen,maar weet echt niet wat kopen,
              misschien best maar eens in winkel binnenstappen waar ze dergelijke dingen verkopen
              is de keuze niet al een beetje te beperken door de plaats waar die speaker komt...
              "Buiten" eist bv. spatwaterbestendig, roest/oxidatie-vast
              Demonteerbaar voor de winter?
              stijl, design passend bij de omgeving?

              Comment


              • #8
                Re: vraag ivm draadloos muziek luisteren

                Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                is de keuze niet al een beetje te beperken door de plaats waar die speaker komt...
                "Buiten" eist bv. spatwaterbestendig, roest/oxidatie-vast
                Demonteerbaar voor de winter?
                stijl, design passend bij de omgeving?
                geen speciale eisen voor luidspreker, op terras zal die alleen gebruikt worden bij goed weer

                Comment


                • #9
                  Re: vraag ivm draadloos muziek luisteren

                  Hallo,

                  Na wat opzoekwerk en vragen stellen aan ander mensen ivm draadloos muziek beluisteren maar ook het gaan beluisteren bij iemand bleken de standaard WiFi luidsprekers niet te voldoen.
                  Te veel storing en weinig afstand.
                  Tot ik op dit terecht kwam http://www.soundcast.be/product_info...roducts_id=388
                  Ok, prijzig, maar er was een winkel in de buurt waar ik die kon gaan beluisteren en ik was verkocht.

                  Aangesloten op mijn versterker aan een recorder output en ik kan eindelijk in de tuin (op 25m van de zender) of op de zolder naar mijn muziek luisteren.

                  Het systeem gebruikt wel de WiFi frequentie maar met een eigen protocol. Je hebt 3 kanalen mocht jouw buur er ook zo eentje hebben zodat je mekaar niet stoort.

                  Ik heb dit naast een DECT zender geplaatst en ook een WiFi zender om te zien of er storing was. Neen.

                  Wel opletten met gewapend beton of ander metaalhoudend materiaal, dat blijft nefast voor de reikwijdte.
                  Ehm, het marketing praatje dat het een reikwijdte kan bereiken tot 60m buitenshuis, moet je met een korreltje zout nemen. Dat valt, denk ik, enkel te bereiken wanneer er echt niks tussen zender en ontvanger staat.

                  mvg
                  Marc
                  Last edited by MP61; 28 oktober 2015, 11:42.
                  Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
                  M.v.g. Marc

                  Comment


                  • #10
                    Re: vraag ivm draadloos muziek luisteren

                    Ik heb na veel rondkijken en vergelijken de " Pure S3 " gekocht, Wifi + Bleutooth + accu. Kan hem dus in huis op 220v gebruiken
                    en in de tuin op accu. Perfect wat ik zocht ( en was in aanbieding 119 euro), gebruik hem steeds op
                    mijn netwerk.
                    Heb wel steeds mijn smartphone nodig om hem via de app aan te zetten.
                    grt

                    Comment


                    • #11
                      Re: vraag ivm draadloos muziek luisteren

                      Oorspronkelijk geplaatst door jdv Bekijk bericht
                      Ik heb na veel rondkijken en vergelijken de " Pure S3 " gekocht, Wifi + Bleutooth + accu. Kan hem dus in huis op 220v gebruiken
                      en in de tuin op accu. Perfect wat ik zocht ( en was in aanbieding 119 euro), gebruik hem steeds op
                      mijn netwerk.
                      Heb wel steeds mijn smartphone nodig om hem via de app aan te zetten.
                      grt
                      Ziet er goed uit !
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment

                      Working...
                      X