Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

    We zijn hier eens aan het rondkijken voor een nieuwe wagen. We doen zo een 25.000 km per jaar , eerst dachten we aan een diesel maar met wat in de lucht hangt lijkt een benzine ons de beste optie. Ook qua overname na 4 a 5 jaar lijkt me benzine een betere optie dan diesel.

    Dus een NISSAN QASHQAI 1.2 benzine , de connect versie staat ons wel aan. Nu lees ik op veel NL fora veel klachten over de benzine versie.

    Als tevreden honda rijder staat de nieuwe honda HR-V ons ook wel aan, je zou dan al naar de executive versie moeten gaan om dezelfde opties te hebben als bij de QASHQAI connect.

    Nissan geeft meer overname voor mijn honda. Zo komt een NISSAN QASHQAI 2000 euro goedkoper uit dan de Honda HR-V. Maar Honda heeft ons de voorbije 13 jaar nooit teleurgesteld en met nissan heb ik geen ervaring.

    Iemand op het forum die met een NISSAN QASHQAI rijd en me zijn ervaringen wil delen?

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

    Nissan is in het algemeen niet slecht, maar wel lichter van afwerking en restwaarde dan de meeste anderen.
    Als tip, bekijk zeker ook eens de nieuwe Hyundai Tucson.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

      Ja die Tucson ziet er ook mooi uit, toch eens gaan informeren wat die kost In Zuid-Afrika- Namibie er 6000 km mee rondgereden ( in 2007 ) en was ook een leuke wagen.

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #4
        Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        Ja die Tucson ziet er ook mooi uit, toch eens gaan informeren wat die kost In Zuid-Afrika- Namibie er 6000 km mee rondgereden ( in 2007 ) en was ook een leuke wagen.

        mir
        Ik vind die persoonlijk veel steviger gebouwd, is nu ook volledig Europees ontwerp en heeft ook de laatste nieuwe snufjes.
        Ik moet zeggen dat de designer goed zijn werk gedaan heeft ... is een Duits dat bij BMW ontsnapt is.
        Ook veel garages van te vinden.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

          Ik heb een Datsun Bluebird gehad en zijn opvolger de Nissan Bluebird.
          De Datsun roeste terwijl je er op stond te kijken en voor de rest geen Frank kosten aan gehad tijdens de zes jaar dat ik ermee gereden heb.
          Die Datsun Bluebird was made by Nissan. Gewoon een naamwisseling.
          Met die Nissan Bluebird heb ik minder lang gereden en daar heb ik één kost aan gehad, m.n. een rollement achteraan was ineens stuk.
          Voor de rest geen roest noch onkosten gehad.
          Ik ben dan overgestapt naar Mazda omdat Nissan een hele tijd lelijke auto's naar mijn smaak heeft gemaakt.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

            Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
            Die Datsun Bluebird was made by Nissan. Gewoon een naamwisseling.
            Datsun was de naam van de verdeler, Nissan het merk.
            Wij hebben ooit een Datsun 180B gehad, een Sunny 1.6, een Sunny 1.8 GTI en een 100 NX 2.0 T-bar GTI.
            Daarna overgestapt op een BMW 3 daar deze met een actie goedkoper was dan een nieuwe Nissan.
            Roest met geen enkele gehad daar we ze lieten inspuiten met Dinitrol indien niet standaard behandeld zoals de Datsun.
            Heden zijn alle wagens behandeld, toch die waar ik weet van heb.
            Maar in de tijd van die Datsun reden vele wagens als roestbakken rond en ook de meer luxueuse merken als Mercedes, BMW, Alfa Romeo hadden ervan.
            En Franse wagens kon je al met roest geleverd krijgen.
            Soit ... de materialen zijn ondertussen ook al wat beter, maar nu plooien ze sneller.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

              Nissan gebruikt de motoren van Renault (dus ook voor die 1.2 met 115 pk).
              Of benzine voor 25000 km./jaar beter is dat diesel durf ik te betwijfelen. Als die diesel een euro 6 is, is er nog amper verschil in uitstoot en dus zouden ook de milieu-overwegingen van onze Belgische staat identiek moeten zijn.
              Dat de prijs van diesel te laag is, is wel duidelijk. In principe zou die duurder moeten zijn dan benzine. Dus het zou wel kunnen dat naar de toekomst toe die 25000 km. te weinig zal zijn om voordeel te doen met een diesel. Maar vandaag is de kloof tussen diesel en ron95 benzine (een 20 cent) terug redelijk groot geworden.
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #8
                Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                Volgend jaar zal het duurder worden om een auto in te schrijven, en ook de jaarlijkse taks wordt anders berekend: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151014_01918875
                Voor de auto waar je nu mee rijdt zou er niets veranderen, het geldt blijkbaar alleen vanaf dat er een nieuwe of tweedehands wagen wordt ingeschreven.

                Je moet ergens de correcte cijfers zien te vinden zodat je aan de hand daarvan mee de keuze van je volgende wagen kan bepalen.
                De inschrijving zou wel altijd duurder zijn (behalve voor hybride, elektrisch en aardgas), maar de jaarlijkse taks zou verminderen voor lichte benzinewagens.
                Hoeveel goedkoper die taks dan wordt heb ik nog niet gevonden, ik betaal maar 96,76 euro taks voor mijn auto, dat zal zo blijven (als onze regering woord houdt).

                Als je nu een nieuwe wagen bestelt, dan zou je toch ergens moeten vinden wat de regering allemaal van plan is (de juiste cijfers), anders maak je misschien een verkeerde keuze die op termijn veel geld kan kosten.
                Tenzij je een wagen koopt die ergens in een showroom staat is de kans vrij groot dat het systeem van de autobelastingen net aangepast is wanneer je nieuwe wagen geleverd wordt...

                Een tweedehands diesel (toch zeker met een zware motor) zal door al die maatregelen nog moeilijk te verkopen zijn binnen België, daar moet je ook rekening mee houden als je een nieuwe auto koopt...
                Naar het schijnt is er nu al meer vraag naar tweedehands benzinewagens, dat zal er voor zorgen dat een diesel in verhouding minder waard wordt.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                  Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Dat de prijs van diesel te laag is, is wel duidelijk.
                  Ja? Heb dat al enkele keren op het internet gelezen, maar nog nooit een document gezien waaruit blijkt dat de ruwe productiekost hoger is dan voor benzine. Iemand een linkje?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                    Het houd me al dagen bezig, in het huidig systeem kost een 1.5 diesel op 4 jaar aan biv en jaarlijkse taks 958 euro. Een 1.2 benzine 922 euro .
                    Als ik dan het verbruik bekijk met de huidige benzine en diesel prijzen zou een diesel bij 25.000 km per jaar ongeveer aan 5.5l/100 km 1365 euro per jaar kosten . Een benzine aan 6.5l/100 km 1950 euro per jaar kosten aan verbruik. Dus 585 euro per jaar verschil tussen benzine en diesel.

                    Dus qua verbruik op 4 jaar 2340 euro verschil.

                    Op 4 jaar is het verschil tussen een diesel en benzine (BIV jaarlijkse taks & verbruik) 2300 euro
                    Maar een diesel is 2000 euro duurder in aanschaf.

                    Dus is een diesel op 4 jaar in het huidige systeem en met de huidige prijzen aan de pomp op 4 jaar 300 euro goedkoper.

                    Weinig verschil dus tussen een benzine / diesel. Maar na 4 jaar denk ik dat je voor je benzine een hogere restwaarde zal hebben dan je diesel.

                    mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                      Je hebt met die diesel een hogere restwaarde en ook een groter comfort.
                      Dat het verschil in verbruik maar 1,1l zou zijn kan ik moeilijk geloven, zeker als je wat wil meesleuren van bagage of personen.
                      Men berekent ook op een aantal km, maar omstandigheden kunnen dat ook plots doen toenemen.
                      Die 2000€ dat een diesel meer kost zal je er bij verkoop ook dik uithalen.
                      Vergelijken is goed, maar men vergelijkt hier ook twee verschillende zaken.
                      Ik rij alvast liever met een wagen dat me aanstaat, ook al kost die wat meer. ☺
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                        Bij mij was de berekening gemakkelijker omdat ik meestal minder dan 10.000km per jaar rij met de auto.
                        Dezelfde wagen met een dieselmotor met even veel pk's zou 1500 euro meer hebben gekost (aankoopprijs).
                        Op een periode van 10 jaar (dat is het minimum dat ik er graag mee zou willen doen, afwachten natuurlijk er van ondertussen veel gebeuren) is dat 150 euro per jaar meer voor de diesel.
                        Dat komt op 279 euro per jaar dat de diesel duurder is aan vaste kosten (129 euro minder voor de taks van de 900cc benzinemotor), dat kan ik nooit terugverdienen met een diesel tegenover benzine.
                        Bij mijn berekeningen had ik ook nog rekening gehouden met het verbruik, waarbij ik zo'n 20% meer verbruik gerekend had dan wat de fabrikant opgeeft.
                        Maar in de praktijk komt het verbruik nu lager uit dan de cijfers die ik voor de berekening had gebruikt, het komt bijna overeen met de fabrieksopgave.
                        Daardoor doe ik nog wat meer voordeel (dan moet ik mijn rijstijl wel wat in het oog houden, maar eigenlijk is dat geen probleem omdat ik toch nergens sneller kan of mag).

                        Het verschil in taks tussen een 900cc benzine (5 fiscale pk) en een 1500cc diesel (8 fiscale pk) is wel groter dan tussen een 1200 en een 1500.
                        En die 1200cc turbo van Renault verbruikt volgens de fabrieksopgave ook een litertje meer dan de 900cc turbo driecilinder.

                        Met de restwaarde hou ik niet zoveel rekening omdat ik er gewoonlijk toch langer mee blijf rijden (en ik koop geen dure wagens, dan kan ik er ook niet zoveel op verliezen).



                        Maak zeker eerst eens een proefrit met beide versies, je zal zien dat die nieuwe turbo benzinewagens helemaal anders rijden dan een oude benzinewagen.
                        Je hebt veel meer koppel bij een veel lager toerental, daardoor kan je op lage toeren rijden zoals met een diesel, maar als je eens wat sneller wil om voorbij te steken, dan draait zo'n benzinemotor zonder tegen te sputteren ook heel vlot op hogere toeren.
                        Dat maakt het dat het veel aangenamer is om met zo'n motor te rijden, het maximale koppel is over een heel groot bereik van het toerental beschikbaar.
                        Last edited by Black B@ndit; 14 oktober 2015, 21:50.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                          Ja? Heb dat al enkele keren op het internet gelezen, maar nog nooit een document gezien waaruit blijkt dat de ruwe productiekost hoger is dan voor benzine. Iemand een linkje?
                          Daar heb je geen linkje of document voor nodig. Men haalt benzine en diesel en nog ander spul uit ruwe olie door fractionering.

                          Uit een vat ruwe olie haalt men zo'n 47 % aan benzine en 26 % aan diesel.

                          Simplistisch gesteld maar wel correct.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                            Ja? Heb dat al enkele keren op het internet gelezen, maar nog nooit een document gezien waaruit blijkt dat de ruwe productiekost hoger is dan voor benzine. Iemand een linkje?
                            Geen linkje...maar:
                            Bij de raffinage van benzine uit ruwe olie is stookolie/mazout/diesel een restproduct. Goed om op te stoken dus.... :-)
                            Daaruit volgt dat diesel spotgoedkoop zou moeten zijn. Dat was het vroeger.
                            Door de enorme toename van het verbruik van stookolie/mazout/diesel voor wegvervoer moet men nu de raffinage speciaal aanpassen om meer stookolie te hebben in verhouding tot benzine.
                            Het wordt als dusdanig ook geïmporteerd uit andere landen naar landen met een groot aantal diesel auto's om plaatselijke tekorten te dekken. (België en Frankrijk bvb.)
                            Dan wordt het aanmaken/leveren van lichte stookolie duurder.

                            De energie per liter/kilogram diesel is wel veel hoger dan voor benzine. Het zou dus logisch zijn dat als je per "energiehoeveelheid" per liter de prijs berekent de stookolie duurder zou kunnen verkocht worden dan benzine.

                            De rest is politiek.....
                            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              Nissan gebruikt de motoren van Renault (dus ook voor die 1.2 met 115 pk).
                              Of benzine voor 25000 km./jaar beter is dat diesel durf ik te betwijfelen. Als die diesel een euro 6 is, is er nog amper verschil in uitstoot en dus zouden ook de milieu-overwegingen van onze Belgische staat identiek moeten zijn.
                              Dat de prijs van diesel te laag is, is wel duidelijk. In principe zou die duurder moeten zijn dan benzine. Dus het zou wel kunnen dat naar de toekomst toe die 25000 km. te weinig zal zijn om voordeel te doen met een diesel. Maar vandaag is de kloof tussen diesel en ron95 benzine (een 20 cent) terug redelijk groot geworden.
                              Tax shift...

                              •een liter diesel wordt de komende twee jaar telkens 4 cent duurder en in 2018 nog eens 6 cent
                              •maar tegelijk wordt een liter benzine de komende drie jaren telkens 2,6 cent goedkoper

                              Comment

                              Working...
                              X