Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma lenzen voor 10D ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma lenzen voor 10D ?

    beste,

    gezien mijn beperkt budget na de bestelling van de canon 10D, overweeg ik volgende sigma lenzen.
    deze zijn te koop als set bij vb ACphoto:

    AF 18- 50/3.5-5.6 DC + AF 55-200/4.0-5.6 DC (nur für digitale SLR) - PREIS: 279,00 EUR

    ik weet dat er ook een Sigma 18-125/3,5-5,6 AF DC für Canon bestaat, die vb bij top foto 280 € kost.

    wat zouden jullie kiezen en waarom ?
    graag jullie advies.

    dank bij voorbaat,
    Tom
    Canon 10D

  • #2
    is het de bedoeling van een 2e lens te kopen of om op de body van de d10 te zetten als 1e lens?

    ik zou de Sigma 18-125/3,5-5,6 AF kopen das denk ik nen goeie all rounder.

    het is volgens mij het beste dat je langer wacht en beter spul koopt dan dat je vlug vlug maar een lens koopt. maja als het als 1e lens moet dienen dan moet het zo wel hé ;-)

    en persoonlijk vind ik sigma even goed als de echte "merk" lenzen.ben vandaag naar fotowinkel geweest in gent. en die gast kent er echt wel iets van (werkt smaen met de fotografie opleiding in gent , geeft cursussen en heeft nen winkel om u tegen te zeggen + meer dan 50 jaar ervaring) en die zei ook da sima goed spul was, ge moet weten wat nen fotograaf ge zijt. voor nen beginnenr is nen sigma meer dan genoeg zelf nen gevorderde kan hier mee weg, natuurlijk als het uw beroep is wilde wa meer.ma ik vind het een grotere kunst mooie fotos te maken me een lens van 280 dan een van 1500.
    leer eerst extreem goed te werken me uw gerief en breidt dan uit.


    allez das mijn mening.


    ps prijs is me lange EI

    Comment


    • #3
      @ image: ik heb nog geen lens bij mijn toestel gekocht.

      concreet: ik zie die 280€ wel zitten, maar ben wel aan het twijfelen welke lens of combinatie lenzen het meeste bied.

      mijn budget zal dan enige tijd (vb 1 jaar of zo) wel bevroren zijn... dus had ik graag mooie foto's genomen, "ondanks" deze goedkope lenzen.

      over de all round lens heb ik heel wat "relatief positieve" feedback gevonden op de zoekfunctie van belgiumdigital.
      de combinatie leverde mij niets op.

      @ lv die mij via mail bereikte: bedankt voor de info. je geeft dus aan dat er behoorlijk van lens gewisseld wordt, vooral vervelend in onverwachte situaties... -> dit kan ik volgen.


      alle feedback blijft welkom. ik zou morgen avond kiezen...

      greetz,
      Tom
      Canon 10D

      Comment


      • #4
        Ik heb in dezelfde situatie het geluk gehad een tweedehands canon EF 28-105 3.5-4.5 USM II te kunnen kopen voor 140 euro. Nieuw is die lens nog wel te krijgen voor 300 euro. De 28-135 IS is meteen een stukje duurder. Goeie lenzen voor een gemiddelde prijs, maar wel met de superstille en snelle USM en preciese autofocus.

        De nieuwe sigma 18-125 klinkt heel interessant, maar hou er wel rekening mee dat het een 7x zoomlens is. Een technisch hoogstandje als dat allemaal scherp blijft en voor dat geld. En het is niet hun topline.

        Ik heb zelf op een Canon EOS 30 een sigma 28-105 gehad (scherp genoeg, maar vaak traag en zoekend met scherpstellen)en een sigma 28-200 (nogal onscherp) en die twee een half jaar later met veel verlies en bijbetaling omgeruild voor een canon EF 28-135 IS USM. Wat een genoegen!

        Comment


        • #5
          Als ik het me goed herinner (niet meer helemaal zeker), de Sigma 18-125 focust vanbinnen en heeft dus geen draaiende frontdelen. Een niet te onderschatten voordeel als je dikwijls een polarisatiefilter voor van die blauwe luchten zou gaan gebruiken. De 18-50 heeft wel een draaiend frontdeel.

          mvg
          http://www.photofolio.be
          EOS 350D | 18-50 f/2.8 EX DG | 30 f/1.4 EX | EF 50 f/1.4 | EF 100 f/2 | Speedlite 430EX

          Comment


          • #6
            Originally posted by TDC


            gezien mijn beperkt budget na de bestelling van de canon 10D, overweeg ik volgende sigma lenzen.
            deze zijn te koop als set bij vb ACphoto:

            AF 18- 50/3.5-5.6 DC + AF 55-200/4.0-5.6 DC (nur für digitale SLR) - PREIS: 279,00 EUR

            ik weet dat er ook een Sigma 18-125/3,5-5,6 AF DC für Canon bestaat, die vb bij top foto 280 € kost.

            wat zouden jullie kiezen en waarom ?
            graag jullie advies.

            dank bij voorbaat,
            Tom

            Die 18-50 tot daar aan toe, die is zowat te vergelijken met de canon 18-55 EF-s, goed voor zijn prijs. Maar die 55-200 dat belooft echt niet veel goeds qwa scherpte, die lens gaat je volgens mij snel teleurstellen.
            In jou plaats zou ik gezien je budget kiezen voor de sigma 18-50 en de Sigma AF 70-300/4,0-5,6 Super APO Makro II of eventueel de Tamron 70-300 dat ook een goede budget lens.
            Ok, dan heb je wel een gat van 20mm maar daar valt wel mee te leven.
            De beide zijn maar ietsjes duurder dan de Sigma 55-200 maar wel veel beter en bovendien nog eens 100mm meer tele ook.
            Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
            Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

            Comment


            • #7
              Re: sigma lenzen voor 10D ?

              Oorspronkelijk geplaatst door TDC
              beste,

              gezien mijn beperkt budget na de bestelling van de canon 10D, overweeg ik volgende sigma lenzen.
              deze zijn te koop als set bij vb ACphoto:

              AF 18- 50/3.5-5.6 DC + AF 55-200/4.0-5.6 DC (nur für digitale SLR) - PREIS: 279,00 EUR

              ik weet dat er ook een Sigma 18-125/3,5-5,6 AF DC für Canon bestaat, die vb bij top foto 280 € kost.

              wat zouden jullie kiezen en waarom ?
              graag jullie advies.

              dank bij voorbaat,
              Tom
              Hallo Tom,

              Mocht ik van jou zijn zou'k toch eens de Sigma 18-125mm overwegen. 't is natuurlijk al zo'n 280 Euro, maar persoonlijk vind ik dit een schitterende lens voor z'n prijs. Dit bereik geeft je een enorme bewegingsvrijheid en verplicht je niet om met een arsenaal aan lenzen rond te lopen op de door-de-weekse uitstap met vrouw en kinderen. Van breedhoud tot lichte tele vind ik deze lens zeker goed presteren, vooral in de hogere f waarden.
              De focus is snel en precies, wel een tikkeltje luider dan een HSM, maar dat neem ik er gerust bij hoor.
              De afwerkingskwaliteit mag er zeker zijn en de lens voelt solide aan.

              Just my 2 cents.

              Groetjes,

              Peter

              Comment

              Working...
              X