Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meubelwinkel - mooie grote tafel gezocht 3m

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Meubelwinkel - mooie grote tafel gezocht 3m

    Nu we onze living wat gereorganiseerd hebben is er plaats voor een grote familietafel.

    Ik ben dus op zoek naar een mooie moderne eettafel die minstens 3 m lang is. (over 10 cm gaan we niet vallen).
    Daarbij zoeken we dan ook een 8-tal stoelen.

    Voorlopig vind ik niet wat ik zoek, ofwel vind ik Morres achtig spul, gewoon te zwaar en net iets te gewoon, ofwel is het design dat ofwel totaal onpraktisch is (te delicaat), of onmogelijk om nog aan de kop te zitten, en meestal aan prijzen waarvan je omver valt (lees >5000€ voor een tafel met 8 stoelen).

    Heeft er iemand tips van winkels die toch origineel zijn, en waar je zoiets zou vinden. Afstand is niet direct een groot probleem.
    Het moeten ook geen mastodontwinkels zijn, waar je zondag kan gaan eten. Het mag gerust wat kleiner en persoonlijker.

  • #2
    Re: Meubelwinkel - mooie grote tafel gezocht 3m

    http://www.labeur.be/recup-design/over-recup-design/

    Als je iets speciaals wilt, moet je eens bij die mannen informeren. Ken wel hun prijzen niet, maar een vriendin heeft daar een eettafel laten maken en is er super content van. Mooi, stevig, praktisch, ... Alleen moet je de duurtijd er bij nemen, dat kan wel eens wat weken zijn.

    Comment


    • #3
      Re: Meubelwinkel - mooie grote tafel gezocht 3m

      Niet de goedkoopste : POT in Axel (NL)


      Om ideetjes op te doen. : www.tafelnaarwens.nl/

      Last edited by Skitch; 12 oktober 2015, 20:00.
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #4
        Re: Meubelwinkel - mooie grote tafel gezocht 3m

        Hangt er ook vanaf hoe breed je de tafel wil. De meeste tafels zijn maar 90cm breed. Op een eettafel moet je, als er veel volk aanzit, toch ook één en ander kunnen opzetten en/of versieren, daarom dat wij vinden dat 1m breed de minimum is. Wij zijn ook al een tijdje aan het uitkijken naar een langere tafel, maar die moet qua houtsoort en kleur matchen met het bestaande andere meubilair. De enige die wij tot nog toe hebben gevonden die daaraan voldoet is deze :http://www.leolux.be/producten-be/ee...re-largo-be-nl
        Heel belangrijk aan een tafel waar 8-10 tot 12 personen moeten aanzitten is, dat er geen poten middenin staan. Hierdoor verlies je veel plaats en is het ook heel vervelend voor de aanzittenden. Deze hier heeft enkel poten aan de uiteinden en dat is dus ideaal.
        Wens je een nog bredere en ook een gezellige ovalen tafel, dan is deze hiervoor geschikt :http://www.leolux.be/producten-be/ee.../calbuco-be-nl
        Is op het breedste gedeelte 125cm enken tot 210 uitschuiven.
        Prijzen zijn dus al naargelang de grootte, maar daarvoor heb je ook topkwaliteit.
        Van dit merk hebben wij trouwens deze salontafel : http://www.leolux.be/producten-be/sa...e/tablet-be-nl
        Maar ja, als je er nog stoelen moet bijnemen zal het ook nog een centje kosten. Maar vergeet ook niet dat een goeie, stevige en duurzame stoel wat geld kost. Ik denk niet dat goedkoop en degelijk in meubilair samen gaan.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: Meubelwinkel - mooie grote tafel gezocht 3m

          (relatief) goedkoop en goed gaan samen bij stevens meubels (regio Brugge).
          Stevens, Meubel, stevens meubel, meubelzaak, oedelem, brugge, kasten, keuken, decoratie

          Comment


          • #6
            Re: Meubelwinkel - mooie grote tafel gezocht 3m

            Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
            (relatief) goedkoop en goed gaan samen bij stevens meubels (regio Brugge).
            http://www.stevensmeubel.be/collecti...tafels-op-maat
            Je moet natuurlijk zien welke tafel je combineert met bepaald bestaand meubilair. Je kan er natuurlijk steeds een tafellaken laten op liggen, maar als je en tafel koopt om ook naakt te laten staan, dan moet je eveneens naar andere zaken kijken. Een tafel koop je ook niet voor een paar jaar maar meestal voor enkele tientallen jaren. En een tafel is toch een belangrijk onderdeel van het huismeubilair en die naast zijn functioneel waarde ook wel mooi mag zijn. Wij bekijken dergelijke aankopen als een bepaalde investering. En ja, een mooie, kwaliteitstafel kost wat. Dit geldt overigens ook voor een dito stoel.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: Meubelwinkel - mooie grote tafel gezocht 3m

              Je tafel van 290 x 100 kost wel 4400€, en ik val niet direct om van het design.

              Voor dat geld heb ik al mooiere tafels gezien.

              En ik zie meubelen niet echt als een investering.
              Recent heb ik geprobeerd wat degelijke massieve eiken meubelen te verkopen.
              Conclusie was simpel: zelfs al vraag je slechts 50€ voor een kast in goede staat, er komt geen kat kijken.
              En zet je het als "gratis op te halen", dan ben je er als je wil dezelfde dag nog van af.
              Conclusie: je koopt meubelen voor jezelf, en rekent best niet op een "restwaarde".
              Antiek is trouwens helemaal 'out', het enige wat nog iets van waarde heeft is vintage design.

              Natuurlijk wil ik geen spullen kopen die het na 2 jaar begeven, maar ergens stopt het.

              Een 20-tal jaren geleden heb ik een massief eiken tafel gekocht bij Ikea voor een dikke 300€. Formaat ca 200x90, en die doet nog altijd dienst als keukentafel. Daar is echt niks mis mee. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik nu amper 300€ wil uitgeven.
              Last edited by Guest14; 13 oktober 2015, 09:08.

              Comment


              • #8
                Re: Meubelwinkel - mooie grote tafel gezocht 3m

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Je tafel van 290 x 100 kost wel 4400€, en ik val niet direct om van het design.

                Voor dat geld heb ik al mooiere tafels gezien.

                En ik zie meubelen niet echt als een investering.
                Recent heb ik geprobeerd wat degelijke massieve eiken meubelen te verkopen.
                Conclusie was simpel: zelfs al vraag je slechts 50€ voor een kast in goede staat, er komt geen kat kijken.
                En zet je het als "gratis op te halen", dan ben je er als je wil dezelfde dag nog van af.
                Conclusie: je koopt meubelen voor jezelf, en rekent best niet op een "restwaarde".
                Antiek is trouwens helemaal 'out', het enige wat nog iets van waarde heeft is vintage design.

                Natuurlijk wil ik geen spullen kopen die het na 2 jaar begeven, maar ergens stopt het.

                Een 20-tal jaren geleden heb ik een massief eiken tafel gekocht bij Ikea voor een dikke 300€. Formaat ca 200x90, en die doet nog altijd dienst als keukentafel. Daar is echt niks mis mee. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik nu amper 300€ wil uitgeven.
                Ieder heeft natuurlijk zijn prioriteiten en ingesteldheid als het om inrichting gaat van zijnhuis. Als wij een meubelstuk kopen moet dat wel enige waarde hebben. Wij kopen geen brol om tussen dure vintage meubelen te zetten. Bovendien moet je, om te kunnen combineren met vintage, misschien wel iets vinden in de steil van klassiek-modern. En inderdaad.. het zijn wijzelf in de eerste plaats die ervan genieten, niet anderen. Maar ik ben er ook van overtuigd dat onze kinderen daar toch nog gelukkig zullen mee zijn later en er bovendien, indien ze het niet zelf willen gebruiken, er wat geld zullen uithalen.
                Maar succes met uw zoektocht zou ik zeggen. Verwacht wel geen wonderen.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  Re: Meubelwinkel - mooie grote tafel gezocht 3m

                  De goedkoopste tafel is een betontriplex met daar dan een drietal schraagjes onder. Dan heb je een mooie tafel van 1.25m breed en 2.50m lang en daar kan je gerust 12 mensen aanzetten. Zoiets dergelijks heb ik staan in ons tuinhuis voor als wij eens veel volk moeten uitnodigen. Aan de onderkanta van de plaat heb ik een kader met vier pannenlatten gevezen waarin de schraagjes perfect passen zodat het blad niet heen en weer kan schuiven. ls je dan ook nog deftige en gespoten schraagjes koopt mag dat dan bovendien nog gezien worden ook. Modern.., niet? Maar je legt daar wel nog een mooi en voldoende bedekkend tafelkleed over en klaar is kees. Als je ze niet meer nodig hebt dan berg je ze weer op.
                  De hardhouten betonplex-plaat van eucalyptus is 250 cm lang, 125 cm breed en heeft een dikte van 4 mm. De plaat Hardwood Film Plus is verkrijgbaar in verschillende afmetingen. Waarom Eucalyptushout? Eucalyptushout wordt gewaardeerd om zijn snelgroeiende
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Meubelwinkel - mooie grote tafel gezocht 3m

                    Die laatste, daar was ik nog niet op gekomen.

                    Waar staat dat ik iets zoek voor 50€?

                    Ja, ik wil iets deftig, en nee, 5000€ wil daar niet aan geven.
                    Daartussen zit er nog veel denk ik. Of zit iedereen hier aan een tafel van 5000€ op stoelen van 350€ per stuk... dacht het niet hé.

                    Dat je kinderen nog ooit geld halen uit uw meubelen, vergeet dat maar snel.
                    Mijn ouders hebben een leren salon van Desede (zwitsers, design, kwaliteit...). Als je daar nu iets wil kopen, dan zit je sneller aan 20k dan je denkt. Zij hebben daar 30 jaar geleden een toonzaalmodel van gekocht.
                    Wel, op vintage websites kan ik datzelfde salon nu gebruikt kopen voor 1500€. Degene die dat verkocht heeft aan die winkel, wat heeft die gekregen denk je....

                    Ben wel akkoord dat ik geen brol wil, maar ik heb geen zin om goudgeld te betalen voor een label.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Meubelwinkel - mooie grote tafel gezocht 3m

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Die laatste, daar was ik nog niet op gekomen.

                      Waar staat dat ik iets zoek voor 50€?

                      Ja, ik wil iets deftig, en nee, 5000€ wil daar niet aan geven.
                      Daartussen zit er nog veel denk ik. Of zit iedereen hier aan een tafel van 5000€ op stoelen van 350€ per stuk... dacht het niet hé.

                      Dat je kinderen nog ooit geld halen uit uw meubelen, vergeet dat maar snel.
                      Mijn ouders hebben een leren salon van Desede (zwitsers, design, kwaliteit...). Als je daar nu iets wil kopen, dan zit je sneller aan 20k dan je denkt. Zij hebben daar 30 jaar geleden een toonzaalmodel van gekocht.
                      Wel, op vintage websites kan ik datzelfde salon nu gebruikt kopen voor 1500€. Degene die dat verkocht heeft aan die winkel, wat heeft die gekregen denk je....

                      Ben wel akkoord dat ik geen brol wil, maar ik heb geen zin om goudgeld te betalen voor een label.
                      Dat laatste was een tip, als je een alternatief wil om af en toe eens een grote tafel te kunnen gebruiken. Dit doen wij momenteel ook, in afwachting voor een definitieve grote inschuifbare tafel die zal passen in onze vintage eetplaats. En wij hebben blijkbaar een andere visie op meubilair. Bij ons moet alles beantwoorden aan kwaliteit en bovendien waardevol zijn, anders komt het er niet in. Liever een paar jaar wachten dan ons te laten vangen aan brol.
                      Ja, maar het voorbeeld dat je aanhaalt van een De Sede salon is niet hetzelfde van een eettafel of ander deftig houten stuk meubilair. Ons Gervan salon (25jaar oud) met vergelijkbaar leder van dat van De Sede en dat ooit 250K.Bef heeft gekost (prijs Trade Markt Brussel) hebben wij dit jaar ook voor 200€ "weggegeven".
                      Hier staat trouwens een eetplaats in met de hand gebeitelde kerselaar, die mijn schoonouders ooit voor mijn vrouw hebben aangekocht in een gerenommeerde verkoopzaal. Ik kan u verzekeren dat de huidige waarde daarvan nog gestegen is. Dus hier komen enkel stukken die de moeite waard zijn. En nogmaals, onze kinderen zullen er later blij mee zijn.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Meubelwinkel - mooie grote tafel gezocht 3m

                        Zoek maar eens naar gebeitelde kerselaar bij antiekwinkels. Geraak je niet kwijt, waarmee ik niet wil zeggen dat het niet mooi is.

                        Ik wil goede meubels, maar ik wil er mijn kinderen niet mee opzadelen.
                        Hier staat een echt antieken en dus 100 jaar oude kast in eik die ik mooi vind en nog van mijn grootouders komt. Kan je helemaal uit elkaar nemen, maar in verkoop vrijwel waardeloos.

                        Een Eames zetel, dat is wel waardevol, tenminste als ze echt zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Meubelwinkel - mooie grote tafel gezocht 3m

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Een Eames zetel, dat is wel waardevol, tenminste als ze echt zijn.
                          En deze staat er ook en met poef dan nog.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Meubelwinkel - mooie grote tafel gezocht 3m

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Zoek maar eens naar gebeitelde kerselaar bij antiekwinkels. Geraak je niet kwijt, waarmee ik niet wil zeggen dat het niet mooi is.

                            Ik wil goede meubels, maar ik wil er mijn kinderen niet mee opzadelen.
                            Hier staat een echt antieken en dus 100 jaar oude kast in eik die ik mooi vind en nog van mijn grootouders komt. Kan je helemaal uit elkaar nemen, maar in verkoop vrijwel waardeloos.
                            Ik stel vast dat het dan beter is om met een topmeubel niet verder de uit te hangen bij diegenen die dit niet kunnen appreciëren.
                            Last edited by enero; 13 oktober 2015, 22:20.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Meubelwinkel - mooie grote tafel gezocht 3m

                              Waarom niet kijken in de categorie tuinmeubelen van een welbekend "volume" merk? Wij hebben voor de keuken en living hetzelfde model tuintafel met stevig inox onderstel en zwart trespa blad: eentje op 2.4m x 1.0m en eentje op 1.6m x 1.0m. Bij feestjes zetten we beiden achter mekaar in de living

                              Comment

                              Working...
                              X