Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

luchtfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • luchtfotografie

    Hallo,

    Ik ben sindskort in het bezit van een dji phantom 3 advanced. Nu heb ik daar een vraagje over. Ik heb al verschillende aanbiedingen gekregen van immo kantoren om luchtfotos te nemen. Waar kan ik een vergunning aanvragen daarvoor ? Of hoe zit het in elkaar. Alvast bedankt voor jullie helpende reacties.
    Vriendelijke groeten.
    Canon eos 1100D , 18-55mm zoomlens, 55-250mm zoomlens, ef 50mm 1.8 , 100mm macro 2.8 usm

  • #2
    Re: luchtfotografie

    1. Hoe kunnen makelaars weten dat jij een drone bezit?
    2. Je koopt een drone maar je zit na de aankoop met vragen over luchtfotografie? Tja.
    David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

    Comment


    • #3
      Re: luchtfotografie

      Ik heb er zelf ook geen verstand van, maar... http://bfy.tw/2F8I
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Re: luchtfotografie

        Op dit ogenblik is commercieel gebruik nog onwettig en dus verboden. Er komt heel binnenkort een nieuwe reglementering, maar de vereisten zullen niet gering zijn:



        --
        Denis

        Comment


        • #5
          Re: luchtfotografie

          Het Bestuur der Luchtvaart is (zoals gewoonlijk) erg streng. We leven natuurlijk in een dichtbevolkt land.

          30 meter hoog mag je het ding als amateur laten vliegen, boeiend !
          Maar gelukkig nog overal.

          Met modelvliegtuigen is de limiet nu 120m hoogte en een straal van 400m, binnen de CTR (=in de nabijheid van luchthavens) moet je zelfs een telemeter in je model hebben.
          En enkel op een erkend terrein.

          Comment


          • #6
            Re: luchtfotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            30 meter hoog mag je het ding als amateur laten vliegen, boeiend !
            Maar gelukkig nog overal.
            Toevallig ben ik aan de praat geraakt met iemand die zich specifiek bezighoudt met foto en film met drones. Het geeft een bepaald beeld dat voor de niet-piloten onder ons toch speciaal en aantrekkelijk overkomt. Mocht het geen ettelijke duizenden euro's kosten om met het goeie materiaal aan de slag te gaan, dan zou ik er ook wel iets voor voelen.

            In de voorbeeldfoto's zag ik enkele 'iconische locaties' waaronder Central Park. Uit de logs bleek dat zijn drone zich op dat moment op 3,8km van hem bevond. Los van het feit dat dat een indrukwekkend bereik is, vroeg ik mij ook af in welke mate dat allemaal wel toegelaten is. Ik denk dat een heel groot stuk van New York als restricted air space wordt beschouwd, gezien de aanwezigheid van meerdere grote luchthavens binnen relatief kleine afstand. Misschien is de vlieghoogte dan de bepalende factor, maar die beelden leken mij toch van op meer dan een paar tientallen meters hoogte gemaakt te zijn.

            Daarnaast is er ook het privacy-aspect. Misschien is het een averechtse redenering op een moment dat bijna de hele wereld zijn prive-leven te grabbel gooit op sociale media, maar ik vermoed dat niet iedereen ermee gediend is dat er een fotograferende of filmende drone boven zijn hoofd/huis/eigendom hangt. Ik ben benieuwd wat er daarover te lezen zal zijn in de vernieuwde wetgeving...
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Re: luchtfotografie

              Met 100m vlieghoogte ben je nijna in heel Europa in de vrije lucht en in NYC ben je nog gewoon in de bebouwing.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: luchtfotografie

                In de lucht zijn boeit natuurlijk veel mensen, maar ik vrees dat ze teleurgesteld gaan zijn door de beperkingen.
                Heel die drones toestand wordt m.i. erg opgeklopt, zowel door de handel als door de politiek.
                Je moet meegaan met de tijd, maar zoveel extra tewerkstelling gaat daar ook niet van komen.

                En over de privacy, er zijn soms ongeruste dames die denken dat wanneer je tijdens de landing over hun zwembad vliegt ..., maar je hebt op dat moment wel andere dingen te doen.
                Met die drones zal de lol er ook gauw af zijn.
                Last edited by palombian; 15 oktober 2015, 19:54. Reden: zinswending

                Comment


                • #9
                  Re: luchtfotografie

                  Op een bijeenkomst van een architectuur tekenprogramma was er vorig jaar een man die met drones 3D modellen genereerde.
                  De drone vloog over het gebied en nam 1000en foto's. Ahv de oriëntatie en lokatie van de drone werden uit de foto's de 3D modellen (type gekleurde pointclouds) automatisch gegenereerd. Details zoals nokpannen en venterbanken... kon je op inzoomen en waren correct getekend. Indrukwekkend.

                  PS: was een Belg die dit in Spanje gaan doen was omdat hij het wachten op een regelgeving beu was :-)

                  Comment


                  • #10
                    Re: luchtfotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door urbannade Bekijk bericht
                    Hallo,

                    Ik ben sindskort in het bezit van een dji phantom 3 advanced. Nu heb ik daar een vraagje over. Ik heb al verschillende aanbiedingen gekregen van immo kantoren om luchtfotos te nemen. Waar kan ik een vergunning aanvragen daarvoor ? Of hoe zit het in elkaar. Alvast bedankt voor jullie helpende reacties.
                    Vriendelijke groeten.
                    Heb je ondertussen al mooie foto'tjes geschoten?
                    GRAFISCH ONTWERP | WWW.ANNONSE.BE
                    AUTOMOTIVE ARTWORK | WWW.JELLECLAEYS.BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: luchtfotografie

                      Het is niet toegestaan in een woonwijk met een Drone te vliegen. Alleen al vanwege de privaat van de bewoners.

                      Comment


                      • #12
                        Re: luchtfotografie

                        Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                        Het is niet toegestaan in een woonwijk met een Drone te vliegen. Alleen al vanwege de privaat van de bewoners.
                        ...en?
                        GRAFISCH ONTWERP | WWW.ANNONSE.BE
                        AUTOMOTIVE ARTWORK | WWW.JELLECLAEYS.BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: luchtfotografie

                          Oorspronkelijk geplaatst door jelleken Bekijk bericht
                          ...en?
                          .. en wat ?

                          Comment


                          • #14
                            Re: luchtfotografie

                            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            .. en wat ?
                            ... en wat (? ) wilt u hiermee zeggen Eenbes?
                            GRAFISCH ONTWERP | WWW.ANNONSE.BE
                            AUTOMOTIVE ARTWORK | WWW.JELLECLAEYS.BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: luchtfotografie

                              Sommigen zouden de Belgische wetgeving over het gebruik van drones eens moeten nalezen .. ttz ... wat er voorlopig aan wetgeving bestaat.

                              Comment

                              Working...
                              X