Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Na 1.5 week al vuil?=>Is weer proper !!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Na 1.5 week al vuil?=>Is weer proper !!!

    Lap,denk dat ik al prijs heb.Heb de 300Dnog maar een week en half en er zit precies al vuil op de sensor.Wat denken jullie?Lucht is getrokken met 2 verschillende lenzen en steeds staan de puntjes op dezelfde plaats

    Vitarake


    Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

  • #2
    Hallo,

    Yep ... stof op de sensor ... eerst een blazen met een blaaspeer ... indien dan nog steeds daar, eens grondiger kuisen of laten kuisen ...

    Groetjes.

    Comment


    • #3
      Welkom in de wereld van de DSLR's

      Comment


      • #4
        Originally posted by vitarake
        Lap,denk dat ik al prijs heb.Heb de 300Dnog maar een week en half en er zit precies al vuil op de sensor.Wat denken jullie?Lucht is getrokken met 2 verschillende lenzen en steeds staan de puntjes op dezelfde plaats



        Gewoon dit eventjes gebruiken en het is weg.

        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

        Comment


        • #5
          bij sommige zit er zelfs al vuil op als ze uit de doos komen, niet mee in zitten
          visit my website : http://www.freewallpapersite.com

          Comment


          • #6
            Moet ik dan wel verder sparen voor een DSLR ?

            Groetjes,
            Rudy
            Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto

            Comment


            • #7
              Tuurlijk wel verder sparen voor DSLR...

              Ik denk ni da da echt superveel gebeurt da men na anderhalve week reeds stof op de sensor heeft en dan nog... Digitale fotografie heeft haar nadelen, maar analoge ook hoor!!!

              ps.: ik heb nog een super oude blaasbalg van mijne pa... Ne gele van het merk KING.. (zou da volstaan??) kheb toch de indruk da die goe geeft

              Comment


              • #8

                Gewoon dit eventjes gebruiken en het is weg.


                [/quote]

                Waar kan je zo een "peer" vinden ?

                Jean
                35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

                Comment


                • #9
                  das natuurlijk wel spijtig. maja niks aan te doen. da hoort erbij zeker hé ;-)

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Plimsol

                    Gewoon dit eventjes gebruiken en het is weg.


                    Waar kan je zo een "peer" vinden ?

                    Jean
                    [/quote]

                    Bij elke Canon dealer en elke Webshop die Canon toestellen verkoopt.
                    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Plimsol

                      Gewoon dit eventjes gebruiken en het is weg.


                      Waar kan je zo een "peer" vinden ?

                      Jean
                      [/quote]

                      Giotto heeft er ook zo eentje (de Rocket). Die hebben ze in elk geval bij Bartok (Hasselt) in voorraad.
                      Canon 10D, glass, flashes & extra's
                      Fuji S602Z & extra's
                      www.CooMa.be BD0176BE

                      Comment


                      • #12
                        zaterdag op da metalfestival merkte ik plots een lusje in de zoeker
                        en inderdaad er zat iets in (ik weet ni wat)
                        maar heb es voorzichtig geblazen en 't was weg

                        er kruipt dus vanalles in tijdens 't wisselen van lenzen
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Dre
                          Ik denk ni da da echt superveel gebeurt da men na anderhalve week reeds stof op de sensor heeft en dan nog...

                          Ik wou dat ge gelijk had ...
                          Als ik mijn 10D kocht zat het toestel vol met stof (overdreven om normaal te zijn), kreeg direct een nieuw toestel omdat het stof ook in het prisma zat. Tweede toestel identiek, dus maar een derde gekregen op aanraden van Canon zelf ...
                          Na een week zat de sensor ook weer vol (maar niet het prisma deze keer), dus maar Sensor Swabs gekocht ... en dat is het enige dat helpt ... blaaspeertje liet het stof enkel verplaatsen. En het kwam niet van lenzenwissel hé ... op dat moment had ik nog maar 1 lens en die kwam er niet af.
                          Last edited by VerSeg; 26 augustus 2004, 23:29.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Kosten-baten analyse...

                            Onder kosten reken ik dan de centen, het gezeul met kilogram-zware lenzen, het angstzweet dat er iets kan miskomen aan de dure apparatuur.

                            Maar ieder zijn mening.
                            Misschien zal de toekomst de gesloten camera zijn, met brede mogelijkheden aangaande 'zoom'.
                            En toch behoorlijke resultaten.

                            De tendens is zich nu al aan het manifesteren , denk ik.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Don
                              Kosten-baten analyse...
                              Onder kosten reken ik dan de centen, het gezeul met kilogram-zware lenzen, het angstzweet dat er iets kan miskomen aan de dure apparatuur.
                              Maar ieder zijn mening.
                              Misschien zal de toekomst de gesloten camera zijn, met brede mogelijkheden aangaande 'zoom'.
                              En toch behoorlijke resultaten.
                              De tendens is zich nu al aan het manifesteren , denk ik.
                              Een niet DSLR is ook onderhevig aan stof... En dat is eigenlijk nog erger, want die kun je niet zelf schoonmaken...
                              Canon 10D, glass, flashes & extra's
                              Fuji S602Z & extra's
                              www.CooMa.be BD0176BE

                              Comment

                              Working...
                              X