Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onderwater fotocamera, wat is nu een goed toestel???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • onderwater fotocamera, wat is nu een goed toestel???

    Goede middag mede fotografen,

    begin december vertrek ik voor 15 dagen naar de Dominicaanse republiek.

    Maar ik zou nu graag een onderwater fotocamera willen mee nemen. Maar heb dus geen flauw benul van wat een goede is of niet. En hier zullen ongetwijfeld wel mensen zitten die ervaring hebben met zo een toestel. Want op een site kan die wel zo mooi beschreven staan, maar daarom wilt het niet zeggen als je hem wilt gebruiken dat het beeld bijvoorbeeld wel echt goed is of dergelijke.

    alles is welkom.

    (ben aan het denken, maar weet niet in hoeverre het bestaat en hoe duur het is en als het perse nodig is, maar bv met RAW en bv ook f2.8)


    mijn budget is rond de €300 (weet niet als dit veel of weinig is) (deze dient ook puur als onderwatercamera, want boven water gebruik ik mijn canon eos 7D)

    Goed ik hoor het wel van jullie,

    Ohja, ik heb al is gelezen dat je bv maar een 250 opnames kunt maken, en dan is de batterij plat. Dit is naar mijn mening vrij weinig? Of ben ik daar verkeerd in? Dus liefst dat ik met een batterij wel meer dan 250 foto's kan maken.

    THNX

  • #2
    Re: onderwater fotocamera, wat is nu een goed toestel???

    €300 + 2.8 + RAW + waterdicht passen niet echt in één zin.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: onderwater fotocamera, wat is nu een goed toestel???

      De Olympus Tough TG-4 is een van de betere onderwater camera's van het ogenblik.
      Heeft raw en kan tot 380 opnames maken op een volle batterij.
      4x zoom( 25-100mm eq. F2.0-F4.9)
      Wel boven €300.
      Rudi
      Last edited by rudimaes; 9 oktober 2015, 16:41.

      Comment


      • #4
        Re: onderwater fotocamera, wat is nu een goed toestel???

        Ik kan ook alleen maar zegen , de olympus TG-4
        Ik heb hier eens een berichtje over geplaatst:
        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

        goedkoper kan ook, maar of je daarmee de voldoening zult uithalen die je wilt, weet ik niet. (wetende dat je boven water een canon 7d gebruikt).
        echt super kwaliteit onderwatercamera's zijn €600+ of een gewone camera met onderwaterhuis.

        Comment


        • #5
          Re: onderwater fotocamera, wat is nu een goed toestel???

          Ok thnx iedereen voor de hulp

          Ik ga dit zeker mee nemen

          Comment


          • #6
            Re: onderwater fotocamera, wat is nu een goed toestel???

            Overweeg de Dicapac WP-S10
            EOS 5DIV+BG-E20; EOS 6D+BG-E13; EF70-200 L F4 IS USM; EF24-105 L F4 IS USM; EF 50 1.8 II, EF100 L F2.8 IS USM; 2x EX 580 II; ThinkTank Navigator; etc.

            Comment


            • #7
              Re: onderwater fotocamera, wat is nu een goed toestel???

              Oorspronkelijk geplaatst door alfa147fun Bekijk bericht
              Overweeg de Dicapac WP-S10
              Het is natuurlijk jouw geld, maar doe dit alsjeblieft nu net niet!! Pure horror. Heb ik vorig jaar eens getest in Barbados en het was een ramp. Dat ding heeft te veel drijfvermogen, is toch altijd wat spannend om je DSLR daar in te steken, soms schiet je camera uit de houder in de zak en die krijg je er echt niet meer in als je in het water ligt, moeilijk te bedienen, ... Kortom, weg gesmeten geld. Hoogstens goed om je camera te beschermen boven water.

              Kijk eens tussen deze: http://www.nu.nl/reviews/3520657/top...ercameras.html

              Of als je van plan bent om dat regelmatig te gaan doen, investeer in een deftige camera met een deftig onderwaterhuis. Is iets duurder dan je €300, maar je zal dan ook echt wel content zijn. Ik heb zelf een RX100MII in een Ikelitebehuizing en twee flitsers erop, alles samen iets van een €1.000.

              Comment


              • #8
                Re: onderwater fotocamera, wat is nu een goed toestel???

                Thnx voor de reacties

                Comment


                • #9
                  Re: onderwater fotocamera, wat is nu een goed toestel???

                  realiseer je wel dat elk onderwaterhuis vroeg of laat zal vollopen. Dat kan de honderduizendste duik zijn maar ook de eerste.
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                  Comment


                  • #10
                    Re: onderwater fotocamera, wat is nu een goed toestel???

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                    realiseer je wel dat elk onderwaterhuis vroeg of laat zal vollopen. Dat kan de honderduizendste duik zijn maar ook de eerste.
                    Als je maar 90.000 duiken gaat doen, dan is er dus niks aan de hand. ;-)

                    Met een goed onderwaterhuis en nauwkeurig werken, loopt een huis niet in. Op een gegeven moment zou je willen dat het inloopt, omdat je toestel te oud geworden is, en je wel eens iets nieuw wil.

                    Comment

                    Working...
                    X