Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

achtergrondwaas

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • achtergrondwaas

    ik krijg nu af en toe reclame voor Photoshop elements 14, waar het mogelijk is om achtergrondwaas (zoals zij dat noemen) te verwijderen.
    Bestaat er in de Photoshop CC een werkwijze om dat resultaat te bereiken ?

  • #2
    Re: achtergrondwaas

    rechtstreeks op je vraag antwoorden kan ik niet, maar ik weet wel dat dit kan met LR6.
    als dat kan helpen...

    Comment


    • #3
      Re: achtergrondwaas

      Heb het geprobeerd met LR. Is inderdaad een mogelijkheid, maar je kunt er enkel de intensiteit van de bewerking veranderen. Tegelijk verandert ook de verzadiging en het contrast, dat moet je dan misschien weer corrigeren in PS.....
      In ieder geval bedankt voor de info.

      Comment


      • #4
        Re: achtergrondwaas

        volgens mij kan het mits een omweg via camera raw . maar weet niet in welke versie het gaat de CC op of de andere

        rexy
        Gino
        Nikon D7100 + D810 / Nikon 70-200 mm f2.8 / Tamron 24-70 mm f2.8 / Tamrom 90 mm f2.8 macro/ sigma 17-35 mm 2,8 - 4,0 / Tamron 70-300 mm en nog wat primelenzen

        Comment


        • #5
          Re: achtergrondwaas

          Blijft hoe dan ook een kunstmatig effect, me dunkt. Wat er niet is, kan je er niet uit halen...

          Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

          Comment


          • #6
            Re: achtergrondwaas

            Probleem met zulke bewerkingen is dat ze geen rekening houden met de afstand en alles op één plaats op de foto gelijk blurren of het nu één of tien meter ver staat.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: achtergrondwaas

              Tenzij je het selectief doet hé. In een andere laag of na een selectie die je op een andere laag zet ?
              ik heb het al geprobeerd in camera raw door aan verschillende schuivertjes te spelen, en ik kom wel in de buurt, maar het voorbeeld dat ze van Adobe geven bij de reclame lijkt me toch spectaculair. Als ik het terugvind zal ik die link plaatsen.

              Comment


              • #8
                Re: achtergrondwaas

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Probleem met zulke bewerkingen is dat ze geen rekening houden met de afstand en alles op één plaats op de foto gelijk blurren of het nu één of tien meter ver staat.
                Nu spreek je over DOF medunkt?
                In LR6 is het bedoeld om nevel op grote afstand te verwijderen.

                Comment


                • #9
                  Re: achtergrondwaas

                  Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                  Tenzij je het selectief doet hé. In een andere laag of na een selectie die je op een andere laag zet ?
                  ik heb het al geprobeerd in camera raw door aan verschillende schuivertjes te spelen, en ik kom wel in de buurt, maar het voorbeeld dat ze van Adobe geven bij de reclame lijkt me toch spectaculair. Als ik het terugvind zal ik die link plaatsen.
                  Ik vind een lichtsterke lens de enige juiste oplossing en dat is zelfs bij goed plaatsen van onderwerp en achtergrond echt nodig.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: achtergrondwaas

                    Helemaal mee eens natuurlijk. Maar het gaat inderdaad over die soms storende nevel.

                    Comment


                    • #11
                      Re: achtergrondwaas

                      Die krijg je niet weg op een geloofwaardige wijze.
                      Wat niet zichtbaar is door nevel, kan je alleen "kunstmatig" wat duidelijker maken.
                      Je zal volgens mij meer succes hebben als je volgende keer een polaristiefilter meeneemt ;-)

                      Comment


                      • #12
                        Re: achtergrondwaas

                        Ook weer juist, maar het gaat over opnames die je achteraf bekijkt en dan pas vast stelt dat die vervelende waas er zit. Soms gaat het tijdens het fotograferen (te) snel en heb je niet de tijd of de goesting om na elke opname te kijken of alles OK is, als je het al kunt zien op dat kleine scherm hé.

                        Comment


                        • #13
                          Re: achtergrondwaas

                          Piet beschrijft hier de verschillen tussen Lightroom 6.1.1 en Lightroom 6.2, maar je vindt tevens een link naar een video over dehazing.
                          Dehazing zit in de CC versie, niet in LR6, maar Piet levert een serie presets waarmee je hetzelfde effect kunt bekomen.
                          Voor mij is dehazing één van de sterkere punten van DxO Optics Pro 10 (PRIME technologie), en het is daarom ook dat Adobe niet achterwege kon blijven.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment

                          Working...
                          X