Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sperwer portret

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sperwer portret

    Deze kon ik spotten in de boshut bij David Verdonck in weelde.....
    Beetje krap aan de bovenkant ...maar ik had niet meer...verraste me terwijl men zoom nog helemaal openstond en ik het zekere voor het onzekere koos...


    DSC_1079 by Freddy Houtmeyers, on Flickr
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

  • #2
    Re: sperwer portret

    Leuke uitdrukking heeft deze ondertussen bekende Sperwer
    Inderdaad spijtig van de bovenkant
    Precies wel veel last van ruis ....

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: sperwer portret

      Zo dicht deze roofvogel voor je lens krijgen moet toch wel een bijzonder gevoel geven. Hij kijkt je met grote ogen aan! Wat betreft de bovenkant: photoshoppers zouden hier een stukje kunnen bijclonen.
      Grt. Jef

      Comment


      • #4
        Re: sperwer portret

        Makkelijk een stukje aan te zetten.
        Knappe foto maar ik snap niet waarom je niet uitgezoomd hebt en waarom iso 3200 als je nog een sluitertijd had van 1/400s

        Johan

        Comment


        • #5
          Re: sperwer portret

          Makkelijk een stukje aan te zetten.
          Knappe foto maar ik snap niet waarom je niet uitgezoomd hebt en waarom iso 3200 als je nog een sluitertijd had van 1/400s

          Johan
          hoi Johan, thx voor de reactie....begrijp je niet goed....maar het zal aan mij liggen ....ik heb niet uitgezoomd omdat hij me recht aankeek en ik bang had dat ie zou gaan vliegen....(is men eerste foto, van een roofvogel op,de grond...,dus de adrenaline deed wel zijn werk....'.') zoals al gemeld was ik eigenlijk bezig me te focussen op een tjiftjaf in mijn gezichtsveld...en plots zat ie daar....wat betrefd de hoge iso....deed ik om toch aan de 1/400s te komen, ik leerde dat je best zoek naar een sluitertijd minimaal gelijk aan je brandpunt , dus eigenlijk was ie nog te laag ???! Of vergis ik me .....het was niet vanachter een statief maar vanaf een rijstzak....

          Mvgr
          Freddy
          https://fredor2.wixsite.com/my-site

          Comment


          • #6
            Re: sperwer portret

            Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
            hoi Johan, thx voor de reactie....begrijp je niet goed....maar het zal aan mij liggen ....ik heb niet uitgezoomd omdat hij me recht aankeek en ik bang had dat ie zou gaan vliegen....(is men eerste foto, van een roofvogel op,de grond...,dus de adrenaline deed wel zijn werk....'.') zoals al gemeld was ik eigenlijk bezig me te focussen op een tjiftjaf in mijn gezichtsveld...en plots zat ie daar....wat betrefd de hoge iso....deed ik om toch aan de 1/400s te komen, ik leerde dat je best zoek naar een sluitertijd minimaal gelijk aan je brandpunt , dus eigenlijk was ie nog te laag ???! Of vergis ik me .....het was niet vanachter een statief maar vanaf een rijstzak....

            Mvgr
            Freddy


            Zo een foto kan je maken op een 60ste !
            Een rijstzak is veeeeeel beter dan een statief !

            Johan

            Comment


            • #7
              Re: sperwer portret


              Zo een foto kan je maken op een 60ste !
              Een rijstzak is veeeeeel beter dan een statief !

              Johan
              hup waar wa bijgeleerd se....maar als je die op 1/60 neemt dan ga je ervan uit dat ie stil blijft zitten...?
              Denk dat je dan een salvo moet afvuren om er dan de meeste kans te hebben dat je er eentje hebt....of vergis iK me ?
              Is er ook een reden waarom het vanaf een rijstzak beter is dan vanaf een statief ?
              Als ik vanaf statief fotografeer zet ik vr wel uit.
              https://fredor2.wixsite.com/my-site

              Comment


              • #8
                Re: sperwer portret

                Leuk zo frontaal aankijkend,
                De werkpunten zijn opgesomd,

                Groeten,
                Raf
                Instagram

                Comment


                • #9
                  Re: sperwer portret

                  Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
                  hup waar wa bijgeleerd se....maar als je die op 1/60 neemt dan ga je ervan uit dat ie stil blijft zitten...?
                  Denk dat je dan een salvo moet afvuren om er dan de meeste kans te hebben dat je er eentje hebt....of vergis iK me ?
                  Is er ook een reden waarom het vanaf een rijstzak beter is dan vanaf een statief ?
                  Als ik vanaf statief fotografeer zet ik vr wel uit.
                  geen salvo nodig hoor.
                  Een rijstzak op een stevige ondergrond is stabieler dan een statief.
                  Kan je op je lens de VR niet op tripot zetten?
                  De VR werkt alleen op de bewegingen van de camera en niet op die van het onderwerp !

                  Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: sperwer portret

                    Kan je op je lens de VR niet op tripot zetten?
                    neen slechts in een stand , trillingen van de camera in de verticale as worden gecompenseerd niet in de horizontale as...op die duurdere lenzen kan je meerdere standen van vr kiezen....niet op deze dus....

                    Freddy
                    https://fredor2.wixsite.com/my-site

                    Comment


                    • #11
                      Re: sperwer portret

                      Voor ISO3200 vind ik dit een heel goed resultaat. Mooi.
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

                      Comment


                      • #12
                        Re: sperwer portret

                        De vogel staat er zeer mooi op, maar de cadrage is inderdaad een beetje ongelukkig.
                        Wat de iso3200 betreft: ik zie het probleem niet. Bij correcte belichting geeft dat nog steeds uitstekende resultaten. Een stopje verschil maakt of kraakt de foto niet.
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                        Comment

                        Working...
                        X