Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Currency Exchange Excel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Currency Exchange Excel

    Ik zoek een manier om een bepaalde currency om te zetten naar euro met de dagkoers (of gemiddelde maandkoers, het moet niet om de 5min updaten) in Excel.

    Ik vind verschillende manieren op internet, maar ze willen niet werken.
    heeft er iemand ervaring hiermee of een goede tool hiervoor?

    bedankt!

  • #2
    Re: Currency Exchange Excel

    is niet zo moeilijk hoor...schrijf een macro die een url uitleest van je dagkoers ? maakt niet uit welke valuta en schrijf deze vb plak deze (uitwerking in je macro) in cel A1

    maak een knopje aan en hij leest die website elke keer terug uit als je op die knop drukt met de laatste resultaten...

    is hetzelfde als fotografie, hoe meer je ermee bezig bent hoe simpeler het eigenlijk is als je het snapt snap je

    Comment


    • #3
      Re: Currency Exchange Excel

      Oorspronkelijk geplaatst door Bert Janssens Bekijk bericht
      is niet zo moeilijk hoor...schrijf een macro die een url uitleest van je dagkoers ? maakt niet uit welke valuta en schrijf deze vb plak deze (uitwerking in je macro) in cel A1

      maak een knopje aan en hij leest die website elke keer terug uit als je op die knop drukt met de laatste resultaten...

      is hetzelfde als fotografie, hoe meer je ermee bezig bent hoe simpeler het eigenlijk is als je het snapt snap je
      klinkt zeer simpel, maar hoe schrijf ik een macro en hoe maak ik een knopje?

      Comment


      • #4
        Re: Currency Exchange Excel

        Ooow you never been that road before..... ouch. Hmm ik doe dit al jaren en dat leer je niet op 1 2 3.. mrexcel forum kan je mschien helpen met het beginnen leren van macro's. .

        Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

        Comment


        • #5
          Re: Currency Exchange Excel

          Hier is een voorbeeld van iets in die aard.
          Weet niet of de url die men in het voorbeeld gebruikt nog zal werken, is artikel uit 2010.
          Maar je kan gerust een andere url gebruiken, en de code aanpassen naargelang welke data je uit je url wil halen.

          Comment


          • #6
            Re: Currency Exchange Excel

            Bedankt voor de info. Maar ik denk gewoon een jaargemiddelde te nemen en het zo te berekenen met vaste waarden.
            Ik zou me graag verder verdiepen in de codes en alles uitwerken, maar ik heb er helaas niet zoveel tijd voor.
            Het is voor mijn uitgiftes te berekenen op reis. en ik denk dat gemiddelden wel zullen voldoen hiervoor .

            Comment

            Working...
            X